  • Data: 2023-11-15 19:03:05
    Temat: Re: Przekaźnik napięciowy sterowany kontaktronem
    Od: Mirek <m...@n...dev> szukaj wiadomości tego autora

    On 15.11.2023 12:34, Piotr Gałka wrote:

    > Zakłócenia, które widzę są rzędu 50MHz. Sądzisz, że trafo separujące
    > (którego i tak nie mam) ma wystarczająco małą pojemność między
    > uzwojeniami abym przyjął, że te zakłócenia 50MHz na pewno tamtędy nie
    > przepływają?

    Oscyloskop dużo prądu nie potrzebuje. Weź dwa transformatory od
    halogenów, albo co tam masz pod ręką - warto sprawdzić.
    Aczkolwiek lepsze chyba będą takie co mają uzwojenia na dwóch osobnych
    karkasach... czyli właściwie każde byle nie toroidalne.
    Ja mam coś takiego na warsztacie:
    https://www.gotronik.pl/transformator-separacyjny-23
    0v-230v-pss-50-na-szyne-din-p-8482.html
    Zwykle przez niego podłączam coś, co naprawiam (i czasem w szereg
    żarówka), ale można i oscyloskop.

    A propos zakłóceń: mam problem z zakłócaniem radia na długich falach -
    nie da się nawet zbliżyć przewodu zasilającego nie mówiąc o podłączeniu.
    Radio gra dobrze tylko na bateriach.
    Próbowałem ferryty, listwy przeciwzakłóceniowe - nic nie daje.
    Teraz ni właśnie przyszło do głowy żeby przez trafo separujące podłączyć
    i rdzeń podłączyć do uziemienia... ale to chyba do kranu, bo PEN też sieje.

    --
    Mirek.