-
131. Data: 2009-07-19 14:07:07
Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
Od: de Fresz <d...@N...pl>
On 2009-07-19 01:34:03 +0200, "greenman" <e...@f...pl> said:
>> Ale dobra zakładając powiedzmy jeden film na tydzień, daje nam to 54
>> rolki rocznie
>> (czyli jakieś ~2000 klatek), po liczmy 25 zł za sztukę, plus z 16 zł za wołanie
>> (dawno nie wołałem, ale chyba za tyle się da). Daje to skromne 2200 za rok
>> pstrykania. Nie licząc ewentualnego skanowania i odbitek. Dochodzą
>> jeszcze takie
>> duperele jak czas czekania na wołanie, dojazdy lub kurierzy etc. Taniocha, nie?
>
> 54 rolki rocznie to troche duzo, ale - jesli nawet...
> Ja kupilem prawie nowego eosa3 za kilkaset zlotych
> - ile musialbys wydac
> na body FF o porownywalnych mozliwosciach?
10 lat po jego wejściu na rynek? Pewnie jakieś grosze.
> Szkla, ktore na analogu daja jeszcze przyzwoite efekty, na cyfrze sa
> juz cienkie
> ile musialbys wydac na lepsze szkla?
Chcesz powiedzieć że porządne, jasne Lki w wersji tylko do analogów
kosztują jakieś śmieszne grosze?
> Ile kosztuje przyzwoity monitor ze zdolnoscia kalibracji?
A jest niezbędny?
> Ile oprogramowanie?
0 (słownie: zero). Legalnie.
> Ile nosniki pamieci?
Ze 200-300 zł wystarczy. Na kilka lat używania. Wygoda posiadania
większej ilości kart oczywiście kosztuje więcej.
> Te 2200 zl trzebaby przemnozyc przez 10.
Może odrazu przez 50? Nie żałuj sobie... Tylko może jednak bądź
uprzejmy mi maluczkiemu przytoczyć te obliczenia, bo pewnie czegoś nie
ogarniam.
> I najwazniesze, bo nieprzeliczalne na pieniadze
> - ile setek godzin stracisz na ulepszanie swoich cyfrowych
> plikow,
Osobiście - bardzo niewiele, bo mi się nie chce w domu siedzieć nad
obróbką. Powiedzmy z 5 godzin miesięcznie. Ile Ci zajmuje selekcja i
ramkowanie slajdów? Ile czasu rozstawiasz rzutnik? Wogóle jak często to
robisz?
> kiedy slajdy leza sobie spokojnie w pudelku
I poza ich pokazaniem "tak jak są" nie możesz nic innego zrobić. Ja
mogę też pokazać zdjęcia z cyfry "jak są", (na wiele różnych sposobów -
a Ty?), a mogę szybko i wygodnie zrobić z nimi cokolwiek - mam wybór.
> a te ktore "nie wyszly" po prostu na smietniku?
Patrz, moje cyfrowe, które nie wyszły też tam lądują. Oczywiście
wirtualnie. A przez to, że mogę bez ograniczeń kosztowych cykać tyle
wersji tego samego ujęcia, ile chcę oraz na bierząco oglądać, co
wyszło, to ujęć do zatrzymania mam wyraźnie więcej.
> Taniosc cyfry jest dla tych, ktorzy wala tysiace lepszyc lub gorszych
> jpegow i na tym poprzestaja, jak tylko chcesz bawic sie w cyfrowe
> laboratorium - koszty rosna astronomicznie (przynajmniej dzisiaj).
Porównujesz "mieć stosunkowo tanio możliwość dłubać" do "nie mieć jej
prawie wcale" i dziwi Cię, że nakłady czasowe są większe? Plijz, bez
demagogii.
--
Pozdrawiam
de Fresz
-
132. Data: 2009-07-19 14:07:26
Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>
"greenman" <e...@f...pl> napisał:
>[...]
> To wyobraz sobie amatora, ktory po tygodniu przywozi ponad tysiac,
> nie ma pojecia co to raw, nie ma Eizo na biurku tylko jakiegos
przewalonego
> kolorystycznie Samsunga.
>[...]
I sugerujesz, ze gdy kupi Sony A900 to na tym przewalonym kolorystycznie
Samsungu jego zdjęcia będą wyglądały lepiej? Jeśli tak faktycznie jest to
oznacza to, ze Sony ustawia defaultowo lustrzanki 'pod publiczkę' - tak, aby
bez grzebania w ustawieniach aparatu na tanim monitorze z supermarketu lub
telewizozre LCD z równie paskudnym oddawaniem kolorów zdjecia wyglądały
możliwie dobrze. Cóż - w przypadku celowania w maksymalnie masowy rynek to
nawet i rozsądne podejscie.
--
Pozdrawiam!
Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)
-
133. Data: 2009-07-19 14:08:08
Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
Od: "greenman" <e...@f...pl>
Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał
> greenman wrote:
>
> czego kurna nie wiem?
> czyżbyś zaczynał powoli rozumieć że wlazłeś na grząska ścieżkę i zaczynasz się wić
> jak piskosz?
> a teraz zmneijsz te obrazki do formatu HD i porównaj ze sobą ciekawe jakie wnioski
> wyciągniesz
Masz tam odpowiedz na pytanie -
"jakie cyfrowki najlepiej wykorzystuja dobre szkla",
co tam sie nie zgadza?
A900 - LPH 2700
D5000 - LPH 2200
Skoro wg Ciebie D5000 lepiej wykorzystuje dobry obiektyw,
to prosze uswiadom mnie - dlaczego 2200 LPH jest lepsze od 2700?
>>>>> mały tip obiektywy zwykle gorzej rysują na brzegach pola
>>>>> obrazowego :-)
>>>> I to ma byc powazny argument za wybieraniem aparatow "polklatkowych"
>>>> zamiast FF?
>>> nie, to jest argument za tym że FF wymaga wiecej od obiektywu niz
>>> APS-C
>> Ale prowadzi prosta droga do tego co napisalem - do FF powinnismy
>> podpinac sredni format.
> wniosek jest prosty do FF jak chcemy wykożystać jego walory powinniśmy kupić bardzo
> dobre DROGIE obiektywy, bo na tanich kitach będzi ebardziej widać ich wady.
Oczywiscie, ze marnowanie dobrej matrycy tanimi szklami
nie jest rozsadnym rozwiazaniem.
> APS-C jest bardziej tolerancyjne dla niższej jakości obiektywów.
Dobre szklo jest zawsze lepsze od kiepskiego...
Naprawde "bardziej tolerancyjny" na szkla to jest tylko film.
Fakt, ze APS-C wykorzystuje tylko najlepsza czesc obrazu
wcale nie swiadczy o tym, ze takie body lepiej wykorzysta dobry
obiektyw, bo nie polepszy jego rozdzielczosci a jedynie obetnie
- zmarnuje, czesc obrazu, ktory ten obiektyw tworzy.
Ja dziekuje za taka "dobroc", raczej wolalbym cropowac osobiscie
ale miec mozliwosc znacznie szerszego spojrzenia tego obiektywu,
czyli wykorzystania tego, do czego zostal stworzony.
>> Moze jednak - nie idzmy ta droga...
> też myśle że powienieneś sie zatrzymać
Ale to tylko Tobie przeszkadza winietowanie i lekkie, brzegowe rozmycie,
dlatego nie rozumiem, dlaczego nie podchwyciles mojego pomyslu na
uzywanie szkiel od sredniego formatu - rozdzielczosci zapewne nie poprawisz
ale o problemach z winietowaniem na pewno zapomnisz...
---
-
134. Data: 2009-07-19 14:09:57
Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
Od: de Fresz <d...@N...pl>
On 2009-07-19 14:37:45 +0200, cichybartko <c...@g...com> said:
> Pytanie drugie do czego się nadaje slajd poza infantylnymi widoczkami
> ;), jakie jest jego praktyczne zastosowanie w studio?
Takie, że w czasach analogów slajdy królowały w studiach przy każdym
materiale idącym do druku.
--
Pozdrawiam
de Fresz
-
135. Data: 2009-07-19 14:19:04
Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>
greenman pisze:
> Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał
>> greenman wrote:
>>
>> czego kurna nie wiem?
>> czyżbyś zaczynał powoli rozumieć że wlazłeś na grząska ścieżkę i zaczynasz się wić
>> jak piskosz?
>> a teraz zmneijsz te obrazki do formatu HD i porównaj ze sobą ciekawe jakie wnioski
>> wyciągniesz
>
> Masz tam odpowiedz na pytanie -
> "jakie cyfrowki najlepiej wykorzystuja dobre szkla",
> co tam sie nie zgadza?
> A900 - LPH 2700
> D5000 - LPH 2200
> Skoro wg Ciebie D5000 lepiej wykorzystuje dobry obiektyw,
> to prosze uswiadom mnie - dlaczego 2200 LPH jest lepsze od 2700?
Może wyjdź zrobić jakieś zdjęcie zamiast podniecać się cyferkami...
>
>>>>>> mały tip obiektywy zwykle gorzej rysują na brzegach pola
>>>>>> obrazowego :-)
>>>>> I to ma byc powazny argument za wybieraniem aparatow "polklatkowych"
>>>>> zamiast FF?
>>>> nie, to jest argument za tym że FF wymaga wiecej od obiektywu niz
>>>> APS-C
>>> Ale prowadzi prosta droga do tego co napisalem - do FF powinnismy
>>> podpinac sredni format.
>> wniosek jest prosty do FF jak chcemy wykożystać jego walory powinniśmy kupić
bardzo
>> dobre DROGIE obiektywy, bo na tanich kitach będzi ebardziej widać ich wady.
>
> Oczywiscie, ze marnowanie dobrej matrycy tanimi szklami
> nie jest rozsadnym rozwiazaniem.
Może wyjdź zrobić jakieś zdjęcie zamiast narzekać na marnującą się matrycę.
>
>> APS-C jest bardziej tolerancyjne dla niższej jakości obiektywów.
>
> Dobre szklo jest zawsze lepsze od kiepskiego...
> Naprawde "bardziej tolerancyjny" na szkla to jest tylko film.
> Fakt, ze APS-C wykorzystuje tylko najlepsza czesc obrazu
> wcale nie swiadczy o tym, ze takie body lepiej wykorzysta dobry
> obiektyw, bo nie polepszy jego rozdzielczosci a jedynie obetnie
> - zmarnuje, czesc obrazu, ktory ten obiektyw tworzy.
Dobrze że dawni mistrzowie fotografii nie wiedzieli w takim razie jakim
szrotem fotografowali.
> Ja dziekuje za taka "dobroc", raczej wolalbym cropowac osobiscie
> ale miec mozliwosc znacznie szerszego spojrzenia tego obiektywu,
> czyli wykorzystania tego, do czego zostal stworzony.
Może wyjdź zrób jakieś zdjęcie, zamiast narzekać na cropa.
>
>>> Moze jednak - nie idzmy ta droga...
>> też myśle że powienieneś sie zatrzymać
>
> Ale to tylko Tobie przeszkadza winietowanie i lekkie, brzegowe rozmycie,
> dlatego nie rozumiem, dlaczego nie podchwyciles mojego pomyslu na
> uzywanie szkiel od sredniego formatu - rozdzielczosci zapewne nie poprawisz
> ale o problemach z winietowaniem na pewno zapomnisz...
Bo to kluczowe dla zrobienia dobrej fotografii. Nieważne kto i co będzie
fotografował, ważne że bez winiety...
--
Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
"It is a proud and lonely thing to be a prince of Amber, incapable of
trust. I wasn't real fond of it just then, but there I was".
-
136. Data: 2009-07-19 14:19:39
Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>
On 2009-07-19 16:07:26 +0200, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> said:
> Cóż - w przypadku celowania w maksymalnie masowy rynek to
> nawet i rozsądne podejscie.
Marku. A widziałeś kiedyś produkt marki Sony, który nie celowałby w
masowy rynek?
Filozofia tej firmy, od samego początku, od wypuszczenia pierwszego
"kieszonkowego" radia taka była.
Radio kieszonkowe miało się mieścić w kieszeni koszuli, niestety nie
wyszło tak małe. Więc spece z Sony wymyśliły żeby pracownikom salonów
sprzedaży uszyć koszule z ciut większymi kieszeniami :)
--
Nie odpowiadam na treści nad cytatem
Pozdrawiam
JA
www.skanowanie-35mm.pl
-
137. Data: 2009-07-19 14:21:53
Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>
On 2009-07-19 15:31:19 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:
> A najgorsze jest teraz to, że konkurencja szybko wyciągnie wnioski i
> wszystkie aparaty będą pstrykać kolorową wiochę, która może jest i
> ładna, ale do poważnej pracy się nie nadaje.
Ale dzięki temu światowy kryzys (krezus?), nie da się tym firmom tak we
znaki jakby mógł :>
> Cała nadzieja, że mimo wszystko będzie można to wyłączyć.
Amen.
--
Nie odpowiadam na treści nad cytatem
Pozdrawiam
JA
www.skanowanie-35mm.pl
-
138. Data: 2009-07-19 14:24:33
Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
Od: de Fresz <d...@N...pl>
On 2009-07-19 14:57:48 +0200, l...@l...localdomain said:
> de Fresz nabazgrał:
>>>>> I z samochodow - rower tanszy
> ^^^^^^^^^^^^
>>>> To jak rezygnować to na całego - koń jest jeszcze lepszy.
>>>
>>> No jasne że koń lepszy (jak kto nie wierzy to polecam wyścig,
>>> najlepiej nie po asfalcie :>).
>>
>> Np. z takim quadem...
>
> Znaczy czterokołowym rowerem? :>
Rower z silnikiem i bez pedałów? Bessensu.
>>> Ale miało być ,,tańszy'' ;)
>>
>> To chyba nie wiesz ile kosztuje utrzymanie konia w sprawności technicznej.
>
> Znam rząd wielkości - dlatego zaoponowałem przy ,,tańszy''.
No właśnie już nie jestem pewien, czy dobrze odczytałem ten cudzysłów.
> Chyba że
> wiesz lepiej ode mnie, że da się taniej konia utrzymać?
Ale taniej od czego? Od Merca W126 w dizlu, czy Porsche Cayenne Turbo?
--
Pozdrawiam
de Fresz
-
139. Data: 2009-07-19 14:26:04
Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>
"greenman" <e...@f...pl> napisał:
> >
> > czego kurna nie wiem?
> > czyżbyś zaczynał powoli rozumieć że wlazłeś na grząska ścieżkę i
zaczynasz się wić
> > jak piskosz?
> > a teraz zmneijsz te obrazki do formatu HD i porównaj ze sobą ciekawe
jakie wnioski
> > wyciągniesz
>
> Masz tam odpowiedz na pytanie -
> "jakie cyfrowki najlepiej wykorzystuja dobre szkla",
> co tam sie nie zgadza?
> A900 - LPH 2700
> D5000 - LPH 2200
> Skoro wg Ciebie D5000 lepiej wykorzystuje dobry obiektyw,
> to prosze uswiadom mnie - dlaczego 2200 LPH jest lepsze od 2700?
>
Zazwyczaj 2700 jest lepsze, ale... czy różnicę zauważysz przy oglądaniu na
telewizorze HD (a takie właśnie było założenie co do sposobu prezentacji
zdjęć)?
--
Pozdrawiam!
Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)
-
140. Data: 2009-07-19 14:36:09
Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
Od: "greenman" <e...@f...pl>
Użytkownik "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał >>
>> I to ma byc powazny argument za wybieraniem aparatow "polklatkowych"
>> zamiast FF?
>
> Np. w fotografii studyjnej jest to zasadniczy argument (wraz z większą go przy tym
> samym kącie).
Osobiscie wolalbym wycropowac ta "gorsza jakosc" w PS
a miec body o duzo wiekszych mozliwosciach.
---