  • 131. Data: 2009-07-19 14:07:07
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-19 01:34:03 +0200, "greenman" <e...@f...pl> said:

    > 54 rolki rocznie to troche duzo, ale - jesli nawet...
    > Ja kupilem prawie nowego eosa3 za kilkaset zlotych
    > - ile musialbys wydac
    > na body FF o porownywalnych mozliwosciach?

    10 lat po jego wejściu na rynek? Pewnie jakieś grosze.

    > Szkla, ktore na analogu daja jeszcze przyzwoite efekty, na cyfrze sa
    > juz cienkie
    > ile musialbys wydac na lepsze szkla?

    Chcesz powiedzieć że porządne, jasne Lki w wersji tylko do analogów
    kosztują jakieś śmieszne grosze?

    > Ile kosztuje przyzwoity monitor ze zdolnoscia kalibracji?

    A jest niezbędny?

    > Ile oprogramowanie?

    0 (słownie: zero). Legalnie.

    > Ile nosniki pamieci?

    Ze 200-300 zł wystarczy. Na kilka lat używania. Wygoda posiadania
    większej ilości kart oczywiście kosztuje więcej.

    > Te 2200 zl trzebaby przemnozyc przez 10.

    Może odrazu przez 50? Nie żałuj sobie... Tylko może jednak bądź
    uprzejmy mi maluczkiemu przytoczyć te obliczenia, bo pewnie czegoś nie
    ogarniam.

    > I najwazniesze, bo nieprzeliczalne na pieniadze
    > - ile setek godzin stracisz na ulepszanie swoich cyfrowych
    > plikow,

    Osobiście - bardzo niewiele, bo mi się nie chce w domu siedzieć nad
    obróbką. Powiedzmy z 5 godzin miesięcznie. Ile Ci zajmuje selekcja i
    ramkowanie slajdów? Ile czasu rozstawiasz rzutnik? Wogóle jak często to
    robisz?

    > kiedy slajdy leza sobie spokojnie w pudelku

    I poza ich pokazaniem "tak jak są" nie możesz nic innego zrobić. Ja
    mogę też pokazać zdjęcia z cyfry "jak są", (na wiele różnych sposobów -
    a Ty?), a mogę szybko i wygodnie zrobić z nimi cokolwiek - mam wybór.

    > a te ktore "nie wyszly" po prostu na smietniku?

    Patrz, moje cyfrowe, które nie wyszły też tam lądują. Oczywiście
    wirtualnie. A przez to, że mogę bez ograniczeń kosztowych cykać tyle
    wersji tego samego ujęcia, ile chcę oraz na bierząco oglądać, co
    wyszło, to ujęć do zatrzymania mam wyraźnie więcej.

    > Taniosc cyfry jest dla tych, ktorzy wala tysiace lepszyc lub gorszych
    > jpegow i na tym poprzestaja, jak tylko chcesz bawic sie w cyfrowe
    > laboratorium - koszty rosna astronomicznie (przynajmniej dzisiaj).

    Porównujesz "mieć stosunkowo tanio możliwość dłubać" do "nie mieć jej
    prawie wcale" i dziwi Cię, że nakłady czasowe są większe? Plijz, bez
    demagogii.

    de Fresz

  • 132. Data: 2009-07-19 14:07:26
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "greenman" <e...@f...pl> napisał:

    >[...]
    > To wyobraz sobie amatora, ktory po tygodniu przywozi ponad tysiac,
    > nie ma pojecia co to raw, nie ma Eizo na biurku tylko jakiegos
    przewalonego
    > kolorystycznie Samsunga.
    >[...]

    I sugerujesz, ze gdy kupi Sony A900 to na tym przewalonym kolorystycznie
    Samsungu jego zdjęcia będą wyglądały lepiej? Jeśli tak faktycznie jest to
    oznacza to, ze Sony ustawia defaultowo lustrzanki 'pod publiczkę' - tak, aby
    bez grzebania w ustawieniach aparatu na tanim monitorze z supermarketu lub
    telewizozre LCD z równie paskudnym oddawaniem kolorów zdjecia wyglądały
    możliwie dobrze. Cóż - w przypadku celowania w maksymalnie masowy rynek to
    nawet i rozsądne podejscie.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 133. Data: 2009-07-19 14:08:08
    Od: "greenman" <e...@f...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał
    > greenman wrote:
    >
    > czego kurna nie wiem?
    > czyżbyś zaczynał powoli rozumieć że wlazłeś na grząska ścieżkę i zaczynasz się wić
    > jak piskosz?
    > a teraz zmneijsz te obrazki do formatu HD i porównaj ze sobą ciekawe jakie wnioski
    > wyciągniesz

    Masz tam odpowiedz na pytanie -
    "jakie cyfrowki najlepiej wykorzystuja dobre szkla",
    co tam sie nie zgadza?
    A900 - LPH 2700
    D5000 - LPH 2200
    Skoro wg Ciebie D5000 lepiej wykorzystuje dobry obiektyw,
    to prosze uswiadom mnie - dlaczego 2200 LPH jest lepsze od 2700?

    > wniosek jest prosty do FF jak chcemy wykożystać jego walory powinniśmy kupić bardzo

    > dobre DROGIE obiektywy, bo na tanich kitach będzi ebardziej widać ich wady.

    Oczywiscie, ze marnowanie dobrej matrycy tanimi szklami
    nie jest rozsadnym rozwiazaniem.

    > APS-C jest bardziej tolerancyjne dla niższej jakości obiektywów.

    Dobre szklo jest zawsze lepsze od kiepskiego...
    Naprawde "bardziej tolerancyjny" na szkla to jest tylko film.
    Fakt, ze APS-C wykorzystuje tylko najlepsza czesc obrazu
    wcale nie swiadczy o tym, ze takie body lepiej wykorzysta dobry
    obiektyw, bo nie polepszy jego rozdzielczosci a jedynie obetnie
    - zmarnuje, czesc obrazu, ktory ten obiektyw tworzy.
    Ja dziekuje za taka "dobroc", raczej wolalbym cropowac osobiscie
    ale miec mozliwosc znacznie szerszego spojrzenia tego obiektywu,
    czyli wykorzystania tego, do czego zostal stworzony.

    > też myśle że powienieneś sie zatrzymać

    Ale to tylko Tobie przeszkadza winietowanie i lekkie, brzegowe rozmycie,
    dlatego nie rozumiem, dlaczego nie podchwyciles mojego pomyslu na
    uzywanie szkiel od sredniego formatu - rozdzielczosci zapewne nie poprawisz
    ale o problemach z winietowaniem na pewno zapomnisz...
    ---

  • 134. Data: 2009-07-19 14:09:57
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-19 14:37:45 +0200, cichybartko <c...@g...com> said:

    > Pytanie drugie do czego się nadaje slajd poza infantylnymi widoczkami
    > ;), jakie jest jego praktyczne zastosowanie w studio?

    Takie, że w czasach analogów slajdy królowały w studiach przy każdym
    materiale idącym do druku.

    de Fresz

  • 135. Data: 2009-07-19 14:19:04
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    greenman pisze:
> [...]

    > Skoro wg Ciebie D5000 lepiej wykorzystuje dobry obiektyw,
    > to prosze uswiadom mnie - dlaczego 2200 LPH jest lepsze od 2700?

    Może wyjdź zrobić jakieś zdjęcie zamiast podniecać się cyferkami...

    > Oczywiscie, ze marnowanie dobrej matrycy tanimi szklami
    > nie jest rozsadnym rozwiazaniem.

    Może wyjdź zrobić jakieś zdjęcie zamiast narzekać na marnującą się matrycę.

> [...]
    > obiektyw, bo nie polepszy jego rozdzielczosci a jedynie obetnie
    > - zmarnuje, czesc obrazu, ktory ten obiektyw tworzy.

    Dobrze że dawni mistrzowie fotografii nie wiedzieli w takim razie jakim
    szrotem fotografowali.

    > Ja dziekuje za taka "dobroc", raczej wolalbym cropowac osobiscie
    > ale miec mozliwosc znacznie szerszego spojrzenia tego obiektywu,
    > czyli wykorzystania tego, do czego zostal stworzony.

    Może wyjdź zrób jakieś zdjęcie, zamiast narzekać na cropa.

> [...]
    > uzywanie szkiel od sredniego formatu - rozdzielczosci zapewne nie poprawisz
    > ale o problemach z winietowaniem na pewno zapomnisz...

    Bo to kluczowe dla zrobienia dobrej fotografii. Nieważne kto i co będzie
    fotografował, ważne że bez winiety...

  • 136. Data: 2009-07-19 14:19:39
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-07-19 16:07:26 +0200, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> said:

    > Cóż - w przypadku celowania w maksymalnie masowy rynek to
    > nawet i rozsądne podejscie.

    Marku. A widziałeś kiedyś produkt marki Sony, który nie celowałby w
    masowy rynek?
    Filozofia tej firmy, od samego początku, od wypuszczenia pierwszego
    "kieszonkowego" radia taka była.
    Radio kieszonkowe miało się mieścić w kieszeni koszuli, niestety nie
    wyszło tak małe. Więc spece z Sony wymyśliły żeby pracownikom salonów
    sprzedaży uszyć koszule z ciut większymi kieszeniami :)
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 137. Data: 2009-07-19 14:21:53
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-07-19 15:31:19 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > A najgorsze jest teraz to, że konkurencja szybko wyciągnie wnioski i
    > wszystkie aparaty będą pstrykać kolorową wiochę, która może jest i
    > ładna, ale do poważnej pracy się nie nadaje.
    Ale dzięki temu światowy kryzys (krezus?), nie da się tym firmom tak we
    znaki jakby mógł :>

    > Cała nadzieja, że mimo wszystko będzie można to wyłączyć.
    Amen.

  • 138. Data: 2009-07-19 14:24:33
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-19 14:57:48 +0200, l...@l...localdomain said:

    > de Fresz nabazgrał:
    > ^^^^^^^^^^^^

    > Znaczy czterokołowym rowerem? :>

    Rower z silnikiem i bez pedałów? Bessensu.

    > Znam rząd wielkości - dlatego zaoponowałem przy ,,tańszy''.

    No właśnie już nie jestem pewien, czy dobrze odczytałem ten cudzysłów.

    > Chyba że
    > wiesz lepiej ode mnie, że da się taniej konia utrzymać?

    Ale taniej od czego? Od Merca W126 w dizlu, czy Porsche Cayenne Turbo?

    de Fresz

  • 139. Data: 2009-07-19 14:26:04
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "greenman" <e...@f...pl> napisał:

> [...]
    > Skoro wg Ciebie D5000 lepiej wykorzystuje dobry obiektyw,
    > to prosze uswiadom mnie - dlaczego 2200 LPH jest lepsze od 2700?

    Zazwyczaj 2700 jest lepsze, ale... czy różnicę zauważysz przy oglądaniu na
    telewizorze HD (a takie właśnie było założenie co do sposobu prezentacji
    zdjęć)?

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 140. Data: 2009-07-19 14:36:09
    Od: "greenman" <e...@f...pl>

    Użytkownik "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał >>

    > Np. w fotografii studyjnej jest to zasadniczy argument (wraz z większą go przy tym
    > samym kącie).

    Osobiscie wolalbym wycropowac ta "gorsza jakosc" w PS
    a miec body o duzo wiekszych mozliwosciach.
    ---