  • Data: 2009-07-18 10:25:19
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-07-18 11:35:40 +0200, scorpion <s...@w...pl> said:

    > Jesli na analogu robisz 5000 skajdow rocznie, to albo ich nie umiesz robic,
    > albo 6 miesiecy siedzisz w terenie i nic innego nie robisz tylko slajdy.
    > Toz to 130 rolek rocznie! Sam nie oszczedzam na slajdach, ale nigdy do
    > takiej ilosci nie doszedlem w roku nawet czesto wyjezdzajac.

    Mi kiedyś udało dojść się do blisko 100 rolek w roku. Ale rzecz w tym,
    że taka ilość zdjęć na cyfrze nie jest niczym zadziwiającym - można
    sobie pozwolić na zrobienie tego samego ujęcia z kilku różnych kątów,
    pobawić się ekspozycją, sieknąć kilka klatek na dłuższym czasie "dla
    pewności" i wogóle eksperymentować do woli - coś, na co przy analogu
    mało kogo było stać.
    Ale dobra zakładając powiedzmy jeden film na tydzień, daje nam to 54
    rolki rocznie (czyli jakieś ~2000 klatek), po liczmy 25 zł za sztukę,
    plus z 16 zł za wołanie (dawno nie wołałem, ale chyba za tyle się da).
    Daje to skromne 2200 za rok pstrykania. Nie licząc ewentualnego
    skanowania i odbitek. Dochodzą jeszcze takie duperele jak czas czekania
    na wołanie, dojazdy lub kurierzy etc. Taniocha, nie?

    de Fresz