  • Data: 2009-07-18 10:05:44
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: XX YY <j...@u...at> szukaj wiadomości tego autora

    On 18 Jul., 11:40, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > lekkie kadrowanie to obcięcie jakiegoś akuku wystającego z brzegu kadru a
    > nie rżnięcie połowy kadru
    >
    > ale ja jestem ze starej szkoły fotografowania i lubie robic czyste kadry

    > a to co wypisuje greenman to w sumei brednie.- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    greeman pisze do rzeeczy i inni tez pisza do rzeczy gdyz porownanie
    slajd do obrazu cyfrowgo na monitorze ma wiecej aspektow .

    nie ulega watpliwosci ze zakres dynamiczny , odworowanie barw ,
    rozdzielczosc z dobrze zrobionego slajdu z dobrym ekranem i rzutnikiem
    sa lepsze niz z a paratu cyfrowego - ale z aparatu cyfrowego sa juz te
    parametry na tyle juz dobre iz nie ma bezwzglednej koniecznosci
    poslugiwania sie wylcznie slajdem.
    innymi slowy bodzce wzrokowe jakie do nas docieraja w obu przepadkach
    sa wystarczajaco dobre by nazwac je wystrczajaco milymi dla oka.
    a skoro tak jest , i zawartosc infrmatyczna zarowno w slajdzie jak i
    na monitorze z cyfry sa praktycznie takie same , to mozna mowic o
    praktycznej rownowartosci obu systemow.

    ale : jesli np na wiekszej sali w grupie mam ogladac jakas
    prezentacje na plazamie czy lcd to robi mi sie slabo , wolalbym na
    duzym ekranie.
    gdybym w domu ogladajac sam musial do kazgo przegladu robic te
    ceregiele z rozlozeniem rzutnika itp to jasne ze wole komputer.

    odstep jakosciowy pomiedzy obrazem cyfrowym a anlogowym istnieje
    ciagle na korzysc obr analogowego , ale dystans ten ulega
    pomniejszeniu - jest na tyle maly iz dzisiaj z w wielu przypadkach nie
    odgrywa praktycznej roli. z drugoej strony w analogu istnieje
    mozliwosc poplenienia w trakcie obrobki wiele nieodwracalnych bledow ,
    w cyfrze b latwa jest ingerencja w obraz i mozliwosc poprawy
    odwzorowania przez aparat.
    biorac to wszystko pod uwage na potrzeby uzytkownika indywidualnego
    cyfra daje niemalze porownywalna jakosc obrazu przy wiekszej
    mozliwosc ingerencji w obraz , a wiec wiekszej mozliwosci i latwosci
    nadania cech indywidualnych obrazowi - z tego wzgledu chetniej siegam
    po cyfre i nigdy wiecej po slajd.
    gdybym dostal zamowienie na np publiczna prezentacje wyprawy w gory -
    to oczywiscie ze slajd.