    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Date: Fri, 17 Jul 2009 23:21:23 +0200

    JB wrote:
    > Slecze od miesiecy przed monitorem i pomino obawy, ze zobacze w
    > odpowiedzi "bylo 1000 razy matolku" napisze o swoich ..............

    Ach te dylematy kupujących :) TE słodziutkie godziny spędzone na onanizm
    sprzetowy "co kupić" bo najlepsze :)
    hihi :)

> [...]
    > Cosina 19-35. No i jest problem. Pomimo szklarni w zasadzie
    > odpowiadajacej moim potrzebom, no moze jasniej by sie przydalo, nie moge
    > sie zdecydowac czy, jesli w ogole, kupowac Alfe
    > Fotografuje, na razie, glownie na slajdach. Statyw, wezyk, pejzaz.
    > Czasem wchodze do wnetrz, ale to raczej dokumentalnie co nie znaczy, ze
    > ma byc kiepsko. Czego szukam w cyfrze ? Taka, zebym nie zrobil kroku,
    > lub wiecej w tyl. Teraz jest w podglad glebi ostrosci, wstepne
    > podnoszenie lustra, czasy do 1/8000, jaaasne wizjery, waga do 600g,

    Krokiem w tył jest APS-C. Niestety, pół wizjera, pół matrycy. Pełna klatka
    cyfrowo wciąż jest bardzo droga niestety.
    Reszta jest tylko mocno na plus. Szybkość, wygoda, wygoda i wygoda.
    Cyfrowy D7D nie jest dziś drogi i poza mniejszą matrycą to fajny wybór.
    Niestety minolta pod koniec życia trochę oszczędzała i te aparaty są
    awaryjne. O wiele lepiej więc A700.

    > Od cyfry chcialbym dodatkowo stabilizacje, wysokie
    > ISO i pewnie LV.

    Stabilizacja jest w wielu aparatach. Szczególnie dobra jest w A700 i E-3.
    Ten drugi ma też LV i odkręcany ekranik. Niestety matryca jeszcze
    mniejsza, proporcje 4:3 i kilka innych. Jak Ci zalezy na LV to chyba
    jednak najlepszy wybór z tymi opcjami co podajesz.

    > A co ze szklami ? Gdyby jednak Alfa to myslalem na
    > poczatek jako spacer zooma Sony 16-105 + szeroki Tamron 11-18 i na razie
    > zostawic 100-300APO. Albo Tamron 11-18 + Tamron 17-50 + Sigma 50-150, w
    > tedy dwa ze swiatlem 2.8. A moze inne szkla ? A moze zmienic system ?

    Każdy system ma coś ciekawego do zaoferowania, musisz wybrać które cechy
    Cię interesują najbardziej. Sony odznacza się szczególnie stabilizacją, ma
    też kilka perełek w optyce, ale nie jest ani najtańsze, ani jakoś
    wszechnajlepsze. Jak masz zmieniać i szkła to nie przejmuj się akurat tym,
    że koniecznie taki jak był, chociaż sony wyniosło z minolty wiele fajnego
    i takie A700 widać jasno na czym jest wzorowane.

    > Jesli i tak bede sprzedawal szkielka ? To moze Olek bo lekki albo Pentax
    > bo uszczelniany, albo Samsung bo tanszy od Pentaxa, albo Nikon lub Canon
    > bo... ? No wlasnie. Po tym elaboracie moze chociaz nie zarzucicie mi,
    > ze nie staram sie opisac problemu :-)

    Wszędzie jest coś fajnego :) Nie ma systemu killera :)
    Sam musisz to rozważyć i wybrać :) gotowej recepty nie ma :)

    d.