    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przejście dla pieszych i BMW
    Date: Mon, 21 Oct 2019 19:21:19 +0200

    dyskusyjnych:5dade7b0$0$17355$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 21.10.2019 o 18:03, z pisze:

    >https://oko.press/pedzacy-kierowca-staranowal-piesz
    ego-na-pasach-piesi-na-polskich-ulicach-nie-sa-bezpi
    eczni/

    >"Na Twitterze posłankę ganił także Przemysław Szubartowicz, były
    >dziennikarz Polskiego Radia.(...) Ale choć część opinii publicznej
    >chętnie przyznałaby rację Szubartowiczowi, badania pokazują, że za
    >śmiertelne wypadki na pasach w znakomitej większości odpowiadają
    >kierowcy. Przyczyną jest nadmierna prędkość.

    >Wynika to jasno raport Instytutu Transportu Samochodowego zamówiony
    >przez Ministerstwo Infrastruktury. Badacze ITS dowiedli, że
    >zdecydowana większość kierowców przekracza prędkość, gdy zbliża się
    >do pasów. W terenie zabudowanym to 85 proc., poza nim - aż 90 proc.

    Jest to prawda ... ale zaraz ... czy to aby na pewno przyczyna ?

    >Zarejestrowano natomiast znikomą liczbę wtargnięć na jezdnię, czyli
    >zachowania zmuszającego kierowcę do gwałtownego hamowania - to
    >zaledwie 0,43 proc. badanych.

    No i wlasnie o to chodzi, zeby tak zostalo :-)

    Tylko moment - jak pogodzic jedno z drugim?
    Kierowca szybko jedzie, pieszy go nie zmusza do hamowania ... to gdzie
    tu wypadek ? :-)

    >Wbrew często podnoszonym argumentom problem ,,wpatrzenia w smartfony"
    >jest marginalny. 5 proc. badanych rozmawiało przez telefon przy
    >przechodzeniu przez jezdnię, ale zaledwie 1 proc. miało w uszach
    >słuchawki lub pisało wiadomości."

    No - ja moge sprawiac wrazenie, ze nos w smartfonie, ale gdzies tam
    oczy kontroluja co z boku jedzie.
    Ale jak sie patrzy na niektore filmy - to nie wszyscy kontroluja ....

    J.