-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.internet
ia.pl!opal.futuro.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
From: Filip KK <n...@n...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
Date: Fri, 12 Feb 2010 16:44:20 +0100
Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
Lines: 54
Message-ID: <hl3t0v$25c$22@news.task.gda.pl>
References: <hl1m5q$1n7$1@news.task.gda.pl>
<b...@4...com> <hl1nrp$8uf$1@news.onet.pl>
<2...@4...com>
<hl1p6p$bco$5@news.task.gda.pl> <hl1t3h$oqj$1@news.onet.pl>
<hl1tgh$kei$9@news.task.gda.pl>
<1fsxzxjs0zg7p$.dlg@pedalarstwo.to.moja.pasja.net>
<4b753d08$1@news.home.net.pl> <hl3ess$vho$21@news.task.gda.pl>
<hl3qmh$evi$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: chello087206096146.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.task.gda.pl 1265989471 2220 87.206.96.146 (12 Feb 2010 15:44:31 GMT)
X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 12 Feb 2010 15:44:31 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.7) Gecko/20100111
Thunderbird/3.0.1
In-Reply-To: <hl3qmh$evi$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2254809
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-02-12 16:04, Plumpi pisze:
> Kiedyś opisywałem mój przypadek jak wpadłem do rowu.
> (...)
> Próbując ominąć kałużę, przejechałem jedną stroną kół przez kałużę
> i z tego powodu lekko mnie szarpneło i obróciło bokiem.
Obróciło bokiem i już nic nie mogłeś zrobić?
Jaki miałeś napęd?
> Jak więc widzisz trudno jest przewidzieć w okresie zimowym jaka jest
> jezdnia za 100 czy 200m, pomimo, że wtedy także często sprawdzałem stan
> nawierzchni hamując.
Nikt nie mówił, że łatwo jest przewidzieć.
Im częściej się sprawdza, tym więcej się wie. Nie da się ukryć. Czasem
warto zrobić sobie awaryjne hamowania, z całkowitym wciśnięciem hamulca
i na pograniczu działania ABS'u. Wówczas możemy sprawdzić i przewidzieć
jak pojedziemy do przodu w razie potrzeby nagłego hamowania...
> Najciekawsze, że oblodzony był tylko ten odcinek
> drogi o długości może 300-500m. Ani przed tym odcinkiem, ani za tym
> odcinkiem nie było lodu. Przyczyną tego oblodzenia była luka pomiędzy
> obszarami osłoniętymi drzewami.
Szkoda, że nie doczytałeś. Z tego co opisujesz, nie był to przypadek w
centrum miasta. Ja napisałem, że w mieście da się sprawdzić z dużym
prawdopodobieństwem nawierzchnię. Bo wszędzie jest praktycznie jednakowo
ślisko. Chyba, że jedziemy w obszary wyżej położone, to może się okazać
za chwilę szklanka. Ale w centrum miasta od świateł do świateł na
ruchliwej drodze?!
> Po tamtych doświadczeniach nie muszę hamować, żeby wiedzieć jaka jest
> jezdnia. Po prostu nauczyłem się ją odczuwać po reakcji i zachowaniu się
> samochodu.
I z pewnością mniej wiesz, jak od czasu do czasu byś przyhamował (dla
samego siebie), żeby sprawdzić hamowanie. I nie mówię tu o szklance,
tylko o śniegu, błotku śniegowym, etc.
> Pomimo tego jednak dodatkowo myślę i staram się przewidywać
> różne sytuacje na drogach i zawsze pozostawiam pewien margines nieufności.
>
I to jest najważniejsze.
> Oczywiście samochody 4x4 zwłąszcza ze szperami niezaperzeczalnie lepiej
> się prowadzą po śliskiej nawierzchni. Jednak prędkość poruszania
> kierowców zależy od ich predyspozycji osobistych. Co z tego, że ktoś ma
> 4x4 jak nie umie tego wykorzystać lub po prostu się boi ?
Zapewniam Cię, że z napędem 4x4 mało kto się boi jeździć. Te auta
wyprowadza się z poślizgu dziecinnie prosto.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.02.10 16:48 Filip KK
- 12.02.10 16:54 MadMan
- 12.02.10 16:58 Filip KK
- 12.02.10 17:17 MadMan
- 12.02.10 17:24 Plumpi
- 12.02.10 17:24 Robert Rędziak
- 12.02.10 17:22 Plumpi
- 12.02.10 17:32 Filip KK
- 12.02.10 17:36 J.F.
- 12.02.10 17:35 MadMan
- 12.02.10 17:47 Robert Rędziak
- 12.02.10 18:01 MadMan
- 12.02.10 17:59 Robert Rędziak
- 12.02.10 18:05 Filip KK
- 12.02.10 18:17 Filip KK
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa