-
Data: 2010-02-12 17:22:38
Temat: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
news:hl3t0v$25c$22@news.task.gda.pl...
> Obróciło bokiem i już nic nie mogłeś zrobić?
Mogłem i robiłem. Tyle, że jechałem za szybko 110km/h i po prostu mnie
zniosło do rowu. Wpadłem przodem po kilka wahnięciach tyłu raz w prawo, a
raz w lewo odpowiednio kontrowanych i po wyprostowaniu auta. Po prostu
brakło mi jeszcze kawałek, żeby złapać ponownie przyczepność.
> Jaki miałeś napęd?
Tył.
> Im częściej się sprawdza, tym więcej się wie. Nie da się ukryć. Czasem
> warto zrobić sobie awaryjne hamowania, z całkowitym wciśnięciem hamulca i
> na pograniczu działania ABS'u. Wówczas możemy sprawdzić i przewidzieć jak
> pojedziemy do przodu w razie potrzeby nagłego hamowania...
ABS mimo wszystko ogłupia :)
> Szkoda, że nie doczytałeś. Z tego co opisujesz, nie był to przypadek w
> centrum miasta. Ja napisałem, że w mieście da się sprawdzić z dużym
> prawdopodobieństwem nawierzchnię. Bo wszędzie jest praktycznie jednakowo
> ślisko. Chyba, że jedziemy w obszary wyżej położone, to może się okazać za
> chwilę szklanka. Ale w centrum miasta od świateł do świateł na ruchliwej
> drodze?!
Opowiadasz. Jedna droga całkowicie sucha i przejezdna, na innej leży tylko
ubity śnieg, a na trzeciej lód. Niektóre z nich posypane solą lub piaskiem,
a inne nie. Do tego w jednym miejscu nasypane więcej, a w innym mniej.
Hamowanie dobre jest ale tylko na krótkich odcinkach. Kiedy przejeżdżasz
całe miasto jadąc wieloma różnymi drogami, zwłąszcza w ulicznym korku
hamowanie tylko stwarza innym zagrożenie. A wystarczy tylko przy ruszaniu
pójść z poślizgiem czy w newralgicznych miejscach dodać gazu i już wszystko
wiadomo.
> I z pewnością mniej wiesz, jak od czasu do czasu byś przyhamował (dla
> samego siebie), żeby sprawdzić hamowanie. I nie mówię tu o szklance, tylko
> o śniegu, błotku śniegowym, etc.
Niezupełnie. Po prostu nauczyłem się prowadzić auto jadąc w poślizgu. Dzięki
temu po prostyu czuję co mam pod kołami. Nie wyczujesz tego przy ABS-ie,
albo też ABS Cię ogłupi. Ale taki poślizg, a przy tym nie tracąc sterowności
najłatwiej jest osiągnąć przy przednionapędowcu :)
Następne wpisy z tego wątku
- 12.02.10 17:32 Filip KK
- 12.02.10 17:36 J.F.
- 12.02.10 17:35 MadMan
- 12.02.10 17:47 Robert Rędziak
- 12.02.10 18:01 MadMan
- 12.02.10 17:59 Robert Rędziak
- 12.02.10 18:05 Filip KK
- 12.02.10 18:17 Filip KK
- 12.02.10 18:09 Filip KK
- 12.02.10 18:16 MadMan
- 12.02.10 19:02 Kuba \(aka cita\)
- 12.02.10 19:07 J.F.
- 12.02.10 19:16 Budzik
- 12.02.10 19:22 Filip KK
- 12.02.10 19:47 Kuba \(aka cita\)
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-13 Lublin => Delphi Programmer <=