  • Data: 2012-04-22 16:52:41
    Temat: Re: Przed i po iPhone/iPad
    Od: Waldek Godel <n...@y...org> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 22 Apr 2012 16:19:43 +0200, J.F. napisał(a):

    > No coz, ciekawe co bys napisal, gdyby tak zrobili, a to i tak nie wyszlo
    > :-)

    Na pewno byłoby lepiej niż teraz, i to nie tylko im. Cena BES była i jest
    zaporowa nawet dla średnich firm. Sam uczestniczyłem w kilku migracjach z
    Lotus Notes czy Groupwise do Exchange, tylko dlatego, że Exchange
    zapewniało dostęp mobilny bez middleware.
    W dodatku zakup nowego Exchange (wraz z Windows Server) było tańsze niż
    zakup BES. To była paranoja.
    A BES Express wyszedł dopiero w 2007 roku OIDP. Albo nawet w 2008.
    BES kosztował jakieś tysiące dolarów (około 6-7 kzł plus CAL w 2005 roku,
    co dawało ponad 10 kzł dla średniej wielkości firmy, nie licząc ekstra
    sprzętu, bo BES wymagał oddzielnego serwera)
    RIM z tego sobie nieźle żył i olewał fakt, że Exchange i Windows Mobile
    zaczyna się coraz bardziej rozpowszechniać. Samo Exchange olewali, bo był
    też przecież BES do Exchange. Ale telefony z WM były coraz lepsze, w 2008
    gejfon umiał już w Activesync i zaczęła się spadanie BB w przepaść,
    przyhamowane eksplozją na rynku prywatnym z BIS - kiedy większość
    korpoludków przeszła z BB na gejfony i androidy i dała jeżynki dzieciakom.
    Inne dzieciaki kupiły sobie swoje BB i zaczęła się eksplozja BBM
    Ale to już długo nie potrwa.

    > O ile dobre zrodlo znalazlem, to to troche inaczej bylo ...

    http://en.wikipedia.org/wiki/Handspring_(company)
    Już pierwszy akapit...

    > Ale jak widzisz - jakos wielkiej kariery nie zrobil :-)
    > Choc kreatywni pracownicy zarobili dwukrotnie :-)

    Bo to wciąż był stary PalmOS. I firma stała jak ta żaba kiedy król lew
    kazał przejść pięknym zwierzętom na lewo, a mądrym na prawo - "przecież się
    nie rozdwoję"
    Palmy chciały być wciąż organizerami działającymi szybko jak burza,
    wytrzymującymi miesiąc na ładowaniu i tak prostymi, że nawet prawnik mógł
    to zrozumieć, a jednocześnie zgodnymi z modą multimedialnymi kombajnami. W
    szczególności te multimedia wypadały żałośnie w systemie który nawet
    katalogów nie znał. Stąd też ten desperacki skok na WebOS, ale dużo za
    późno. RIM też desperacko skacze na BBOS 10, ale też nędznie to wygląda.
    Zwłaszcza, że przez pierwszy rok ten system nawet nie potrafił z poczty BB
    skorzystać - co za żenada.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    ". Apple robi dokładnie to co mówi filozofia tej firmy"- Paweł "robbo"