  • Data: 2012-04-22 16:19:43
    Temat: Re: Przed i po iPhone/iPad
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 21 Apr 2012 19:57:08 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > Windows CE weszło na rynek niewiele później niż PalmOS, tylko, że jak już
    > WM zaczęło być powszechniejsze, to PalmOS zamiast rozwinąć to co miał u
    > siebie dobre i poprawić problemy, zaczął naśladować WM

    no coz ... moze jednak rynek tego nasladowania wymagal ?

    > No z tym rokiem to pojechałeś. Chyba, że miałeś na mysli ruski kalkulator z
    > książką telefoniczną albo takiż zegarek Casio (sam taki miałem)

    Nie - mam na mysli kieszonkowy notatnik, moze byc Casio, moze byc Psion,
    czy pare innych firm. Mial notatki, terminy, kontakty. PDA :-)
    I bateryjki starczaly na dlugo, bo tez i te 64KB ram wiela pradu nie
    ciagnie.

    > Nie. To właśnie kwestia trafienia w swoją niszę a nie szerszy kontekst. RIM

    Ale nisze sie zmieniaja. Wymieniles cechy PDA, kiedys takie byly z bateria
    na rok, ale przyszly komorki i nikt juz nie kupi PDA dla kontaktow. W
    komorkach pojawil sie terminarz i PDA w starym stylu wypadl do lamusa.

    > właśnie z niej wylazł, jego ostoją są dzieciaki w gimnazjum zajeżdzające
    > Blackberry Messengera a nie prawnicy i prezesi firm.
    > Ci się wkurzyli, bo RIM za bardzo zapamiętał się w swoim monopolu na BES,
    > że został z kompletnie chorymi cenami. Jak się zorientował, że się źle
    > dzieje, to już było za późno, wypuścił BES Express za darmo i wszyscy się
    > na niego przesiedli A wystarczyło odpowiednio wcześnie zmniejszać ceny BES
    > do rozsądnego poziomu, a nie same skrajności - chore ceny za BES i darmowy
    > BESX

    No coz, ciekawe co bys napisal, gdyby tak zrobili, a to i tak nie wyszlo
    :-)
    Zmniejszanie cen to zmniejszanie dochodow, a jak widac w internecie pelno
    ludzi sie juz przyzwyczailo ze ma "za darmo". Nawet niech to bedzie wersja
    "mini", bo "maxi" czesto czlowiek nie potrzebuje. Google dobre kombinuje -
    zarobi na reklamach, a klient jeszcze za to zaplaci :-)

    > I Palm takiego miał. Co prawda był dowodem dryfowania firmy, bo zrobili go
    > pracownicy których sfrustrowała molochowatość firmy i odeszli na swoje
    > (Handspring Treo) i później trzeba było całą firmę wykupić

    O ile dobre zrodlo znalazlem, to to troche inaczej bylo ...
    Ale jak widzisz - jakos wielkiej kariery nie zrobil :-)
    Choc kreatywni pracownicy zarobili dwukrotnie :-)

    J.