  • Data: 2011-10-27 13:04:57
    Temat: Re: Przeciwko własności intelektualnej - ciekawy przypadek
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Oct 27, 12:10 pm, Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> wrote:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Andrzej Jarzabek"

    > Serio, serio? Mogę kupić Win XP dziś taniej niż w dniu premiery?

    Prawa autorskie? Obstawiam, że tak, gdyby to jakoś próbować szacować.
    Natomiast to jest oczywiście ogólna prawidłowość ekonomiczna, w
    szczególnych przypadkach - jak to na rynku - może się okazać, że jest
    wręcz przeciwnie. Tak samo, jak zdezelowany DeLorean dzisiaj może
    kosztować więcej, niż nówka nie śmigana w dniu premiery. Albo że mało
    znana piosenka z lat 50-tych może nagle zrobić karierę jako ringtone.

    > Nie. I o to chodzi. Dopóki jest monopol (a PA tworzy monopol), mamy
    > degenerację (I degrengoladę! I demencję! I denaturat!)

    A ja myślę, że chodzi o to, że ktoś, kto nie rozumie różnicy między
    ceną egzemplarza i ceną praw autorskich, nie może mieć pojęcia, co to
    są prawa autorskie i o co w nich chodzi.

    > Oh, wait. Czyżby długość okresu ochrony "magicznie" się zwiększała?

    Przeciez nie magicznie, tylko na wskutek przegłosowania przez
    parlament. Tak jak to zwykle się, no wiesz, zmienia prawo?