eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPrzeciwagaRe: Przeciwaga
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!news-out.readnews.c
    om!news-xxxfer.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed
    .neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.
    neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    References: <527407cd$0$2290$65785112@news.neostrada.pl>
    <l5167p$sur$1@mx1.internetia.pl>
    <52742541$0$2154$65785112@news.neostrada.pl>
    <l53dc0$1hr$1@mx1.internetia.pl> <l53o86$pb2$1@news.dialog.net.pl>
    <527578ce$0$2184$65785112@news.neostrada.pl>
    <l54093$ssn$1@news.dialog.net.pl>
    <52765b59$0$2166$65785112@news.neostrada.pl>
    <l56347$pf2$1@news.dialog.net.pl>
    Subject: Re: Przeciwaga
    Date: Sun, 3 Nov 2013 21:00:40 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.3790.3959
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.3790.4325
    Lines: 63
    Message-ID: <5276ab68$0$2301$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.5.150.31
    X-Trace: 1383508841 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2301 83.5.150.31:3636
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:32677
    [ ukryj nagłówki ]


    > "Irek N."
    >> https://www.dropbox.com/s/7venzo69nr88m2i/os%20Z1.jp
    g
    >> https://www.dropbox.com/s/k2nkkblyjnkxzd7/os%20Z2.jp
    g
    >
    > Fajna konstrukcja. Rzadko widuję obracającą się nakrętkę. :)
    > 4 wózki, miodzio, ale dalej już niekoniecznie. Pewnie świadomy kompromis.

    Ta płyta z wrzecionem i druga z prowadnicami? Nic mądrzejszego nie
    wymyśłiłem, aby wykorzystany cały prześwić pod belką Y 270 mm. Dla moich
    zastosowań (drewno, płyta) jest ok.



    >> Gubi kroki przy pracy na sucho. Coraz bardziej skłaniam się, że coś z
    >> dynamiką.
    >
    > Zmniejsz 5x, przekonasz się. Na próbę możesz tak przecież zrobić.

    Przyspieszenie jak zmniejszyłem do minimum (0,01 m/s^2) nic nie dało. Stuka
    jak stukało.
    Jedynie zmniejszenie prędkości pomaga
    .
    >> Podczas pracy słychać stuk i wtenczas chyba gubi krok. Próbowałem na
    >> wszelkie sposoby zmieniać dynamikę, ale całkowicie nie mogłem
    >> wyeliminować tych szarpnięć.


    > Mam propozycję. Zamień na chwilę osie poziomą z pionową - testowo (tylko
    > nie przywal gdzieś, najlepiej przełącz silniki jeżeli podobne). Może
    > problem leży w sterowaniu.
    > Gdybyś wypadł z synchronizmu przy takiej prędkości jaką słyszałem (na u
    > cho to słabo można określić*), to moim zdaniem powinieneś polecieć z osią
    > w dół. Masz wózki, śrubę kulową, a więc tarcie nie powinno utrzymać Ci
    > osi, jak sądzę. Skoro tak się nie dzieje, powód musi być inny (masz
    > przesadnie mocno naciągnięty pasek?, bywało że ulatywała końcówka osi
    > silnika!).

    Te stuki występują na każdej osi. Jak występowały na X i obróciłem model o
    90* to pojaiły się na Y.
    To samo z Z.
    Oś X i Y mają inne sterowniki (SloSyn2000) niż Z (jakiś M545).
    Mechanikę chyba wykluczam. Mogę wiercić tysiące otworów cyklem G83 i oś Z
    nie pogubi kroku.
    Mam wtenczas prędkość osi Z na 2000mm/m, przyspieszenie 0,2m/s^2 i podczas
    pracy góra dół bez szarpmięć miękko pracuje.

    Sprawdzałem przed chwilą po raz xxx. Stuk to ostre hamowanie. Silniki w osi
    X i Y są mocne to nie gubią kroków, ale wali. W osi Z jes słabszy i gubi.
    Jeżeli ostre hamowanie to ten w osi Z raczej powinien przeskoczyć z powodu
    bezwładności. A nie ślizgnąć się przy podnoszeniu.

    Na zdjęciu zaznaczyłem na zielono gdzie nie stuka. A na czerwono gdzie
    stuka. Strzałki to też kierunki pracy osi.

    Wygląda tak, że jak jedzie po łagodnym łuku w osi XZ i zaczyna się krzywa
    ostro w dół osi Z to oś X nie hamuje miękko tylko ostro.
    A tam gdzie jedzie prosto po X i ma zakręt 90* w Y to łądnie hamuje.
    https://www.dropbox.com/s/1rud841an7mtv5y/stuki3.jpg

    Robert


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: