  • Data: 2013-11-03 23:01:54
    Temat: Re: Przeciwaga
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest> szukaj wiadomości tego autora

    > Na chwilę obecną zwalam winę na sterownik. Moja hipoteza jest taka, że
    > sterownik "widzi" tylko jeden wektor ścieżki do przodu. I jak ten wektor
    > jest krótki a przed następnym trzeba wyhamować to nie starcza czasu i
    > drogi. I hamuje ostro nie bacząc co mam wpisane w przyśpieszeniu. Gdyby
    > patrzył to by nie wyhamował.

    A co to jest? Znaczy kogo ;)
    We frezarce jest analiza do przodu na 1000 linii, przynajmniej tak
    podaje producent. W praktyce wygląda to tak, że puszczając posuwy na
    poziomie 10k maszyna zaczyna szarpać gdy dostanie ścieżkę w interpolacji
    liniowej. Najwyraźniej to bardzo płynne 1000 linii jest :(
    Przy posuwach na poziomie 4k praktycznie nigdy nie szarpie.

    W Twoim przypadku skoro szarpie niezależnie od posuwu, problem leży nie
    w wydajności, a w metodzie.

    Jest jeszcze kwestia opadania osi Z przy wyłączeniu osi (opada przy
    wyłączeniu zasilania?).
    W maszynach, gdy zależy mi aby opadnięcie nie było dynamiczne stosuję
    sztuczkę ze zwieraniem uzwojeń silnika. Sprawdza się znakomicie, ale nie
    wolno dopuścić do rozpędzenia osi przed takim hamowaniem. Jak silnik
    krokowy osiągnie już znaczną prędkość, to przestaje hamować -
    indukcyjność uzwojeń mu przeszkadza. U Ciebie powinno bardzo skutecznie
    hamować. To już jednak inna bajka/temat.

    Miłego.
    Irek.N.