  • Data: 2013-11-03 22:41:02
    Temat: Re: Przeciwaga
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > "Irek N."
    >
    > Bo pewnie jest tak jak Bartek pisze, problem natury elektrycznej a nie
    > parametrów pracy osi.

    Też z tak myślałem, producent sterownika też.

    Myślałem, że falownik sieje, włączana pompa próżniowa, współny zasilacz
    krokowego osi Z i sterownika, kabel USB od sterownika w wiązce z kablami
    zasilającymi czopery (110V zmiennego) i kablami do silników krokowych,
    mrugająca świetlówka.
    Wszystko weliminowałem, zmieniłem, naprawiłem, ale jak gubiła w osi Z tak
    gubi.
    Dziś jeszcze odłączyłem śrubę kulową od osi Z i trochę ciężko chodziła
    nakrętka.
    Okazało się, że za mocno skręciłem łożysko oporowe. Ale to raczej nie miało
    wpływu.

    Na chwilę obecną zwalam winę na sterownik. Moja hipoteza jest taka, że
    sterownik "widzi" tylko jeden wektor ścieżki do przodu. I jak ten wektor
    jest krótki a przed następnym trzeba wyhamować to nie starcza czasu i drogi.
    I hamuje ostro nie bacząc co mam wpisane w przyśpieszeniu. Gdyby patrzył to
    by nie wyhamował.

    Zobczymy co producent odpowie.

    Robert