eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPrzeciwagaRe: Przeciwaga
  • Data: 2013-11-03 21:00:40
    Temat: Re: Przeciwaga
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    > "Irek N."
    >> https://www.dropbox.com/s/7venzo69nr88m2i/os%20Z1.jp
    g
    >> https://www.dropbox.com/s/k2nkkblyjnkxzd7/os%20Z2.jp
    g
    >
    > Fajna konstrukcja. Rzadko widuję obracającą się nakrętkę. :)
    > 4 wózki, miodzio, ale dalej już niekoniecznie. Pewnie świadomy kompromis.

    Ta płyta z wrzecionem i druga z prowadnicami? Nic mądrzejszego nie
    wymyśłiłem, aby wykorzystany cały prześwić pod belką Y 270 mm. Dla moich
    zastosowań (drewno, płyta) jest ok.



    >> Gubi kroki przy pracy na sucho. Coraz bardziej skłaniam się, że coś z
    >> dynamiką.
    >
    > Zmniejsz 5x, przekonasz się. Na próbę możesz tak przecież zrobić.

    Przyspieszenie jak zmniejszyłem do minimum (0,01 m/s^2) nic nie dało. Stuka
    jak stukało.
    Jedynie zmniejszenie prędkości pomaga
    .
    >> Podczas pracy słychać stuk i wtenczas chyba gubi krok. Próbowałem na
    >> wszelkie sposoby zmieniać dynamikę, ale całkowicie nie mogłem
    >> wyeliminować tych szarpnięć.


    > Mam propozycję. Zamień na chwilę osie poziomą z pionową - testowo (tylko
    > nie przywal gdzieś, najlepiej przełącz silniki jeżeli podobne). Może
    > problem leży w sterowaniu.
    > Gdybyś wypadł z synchronizmu przy takiej prędkości jaką słyszałem (na u
    > cho to słabo można określić*), to moim zdaniem powinieneś polecieć z osią
    > w dół. Masz wózki, śrubę kulową, a więc tarcie nie powinno utrzymać Ci
    > osi, jak sądzę. Skoro tak się nie dzieje, powód musi być inny (masz
    > przesadnie mocno naciągnięty pasek?, bywało że ulatywała końcówka osi
    > silnika!).

    Te stuki występują na każdej osi. Jak występowały na X i obróciłem model o
    90* to pojaiły się na Y.
    To samo z Z.
    Oś X i Y mają inne sterowniki (SloSyn2000) niż Z (jakiś M545).
    Mechanikę chyba wykluczam. Mogę wiercić tysiące otworów cyklem G83 i oś Z
    nie pogubi kroku.
    Mam wtenczas prędkość osi Z na 2000mm/m, przyspieszenie 0,2m/s^2 i podczas
    pracy góra dół bez szarpmięć miękko pracuje.

    Sprawdzałem przed chwilą po raz xxx. Stuk to ostre hamowanie. Silniki w osi
    X i Y są mocne to nie gubią kroków, ale wali. W osi Z jes słabszy i gubi.
    Jeżeli ostre hamowanie to ten w osi Z raczej powinien przeskoczyć z powodu
    bezwładności. A nie ślizgnąć się przy podnoszeniu.

    Na zdjęciu zaznaczyłem na zielono gdzie nie stuka. A na czerwono gdzie
    stuka. Strzałki to też kierunki pracy osi.

    Wygląda tak, że jak jedzie po łagodnym łuku w osi XZ i zaczyna się krzywa
    ostro w dół osi Z to oś X nie hamuje miękko tylko ostro.
    A tam gdzie jedzie prosto po X i ma zakręt 90* w Y to łądnie hamuje.
    https://www.dropbox.com/s/1rud841an7mtv5y/stuki3.jpg

    Robert


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: