-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-2.dfn.de!n
ews-1.dfn.de!news.dfn.de!newsfeed.fsmpi.rwth-aachen.de!newsfeed.straub-nv.de!fe
eder.erje.net!1.eu.feeder.erje.net!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!feeder2
.ecngs.de!ecngs!feeder.ecngs.de!81.171.118.61.MISMATCH!peer01.fr7!news.highwind
s-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.elektronika
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: Przebijam wszystko;-)
References: <mpnkks$h0p$1@srv.chmurka.net>
<55bf5875$0$2200$65785112@news.neostrada.pl>
<mpnmkp$j36$1@node1.news.atman.pl>
<55bf60a0$0$27527$65785112@news.neostrada.pl>
<mpnoev$psi$1@node2.news.atman.pl> <mpnu1d$qlt$1@node1.news.atman.pl>
<55bf838d$0$8387$65785112@news.neostrada.pl>
<mpob6j$ceq$1@node2.news.atman.pl>
<55bfd7e1$0$2189$65785112@news.neostrada.pl>
<mpqutj$tim$1@node1.news.atman.pl> <mpst4c$phs$1@node2.news.atman.pl>
<mptngf$k94$1@node2.news.atman.pl> <mpu603$3f7$1@node2.news.atman.pl>
Organization: : : :
Date: Thu, 6 Aug 2015 02:21:08 +0200
User-Agent: slrn/1.0.2 (Linux)
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
Lines: 34
NNTP-Posting-Host: 77-253-217-116.static.ip.netia.com.pl
X-Trace: 1438820468 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8366 77.253.217.116:19962
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3177
X-Received-Body-CRC: 2573197228
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:684322
[ ukryj nagłówki ]ACMM-033 napisało:
> Heh... ile razy ręce miałem upieprzone w etylinie, tak, tej jeszcze
> z ołowiem, choć auto było dwutakt i cuś mi się zdaje, że za bardzo tego
> ołowiu nie potrzebowało, bo tam zaworów nie ma (Syrena 105L, silnik S31),
> jedynie po trzy pierścionki na tłokach. Żyję, panie, żyję.
Jednakowoż z tym czteroetylkiem ołowiu żartów nie ma. Za Jaruzela benzyny
nie było. To znaczy była na kartki. O niebieską zdaje się było łatwiej,
ale ta do niczego się nie nadawała, może do syreny. To akurat nieprawda,
że jej niskooktanowość łączyła się z mniejszą zawartością ołowiu -- to
był taki syf, że normy przewidywały ze dwa razy *większą* zawatośc ołowiu
dla podniesienia liczby oktanowej, niż w benzynie żółtej! Ale nie o tym
chciałem. Pracownicy wynosili z rafinerii czteroetylek, by sobie w domu
tych oktanów dodać. Znam przypadek, kiedy to dwóch ludzi wypiło jakiś
kompot z butelki, w ktrej wcześniej był ten zajzajer. Niestety nie przeżyli
tego. Zdaje się, że można się również wykończyć po kontakcie przez skórę
z tym paskudztwem. W paliwie było to po prostu dobrze rozcieńcone, stąd
brak zatruć śmiertelnych.
A z tymi zaworami, to też niezła ściema. Legenda miejska w hardkorowym
wydaniu mówi, że ten ołów był "do smarowania zaworów", co jest bzdurą
niemożebną. Złagodzona wersja legendy głosi, że bez ołowiu zawory się
palą z powodu wyższej temperatury. To bliższe prawdy, ale myli się tu
skutek z przyczyną. Po prostu wysokooktanowe węglowodory, albo paliwo
a innymi dodatkami przeciwstukowymi, ma wyższą temperaturę spalania od
etyliny. Ale chodzi w tych oktanach tylko o to, by dało się w silniku
zrobić wyższy stopień sprężenia. Jeszcze czym innym jest wartość
kaloryczna paliwa. Ta zwykle nieco *maleje* gdy rośnie liczba oktanowa.
Jeśli więc do samochodu wleje się paliwo o liczbie oktanowej wyższej
niż zaleca producent, to wtedy sapali on go na setkę *więcej*.
--
Jarek
Następne wpisy z tego wątku
- 06.08.15 03:21 ACMM-033
- 06.08.15 07:35 Ghost
- 06.08.15 10:07 Paweł Pawłowicz
- 06.08.15 11:49 Jarosław Sokołowski
- 06.08.15 11:51 Jarosław Sokołowski
- 06.08.15 11:58 Ghost
- 06.08.15 15:47 J.F.
- 06.08.15 17:03 \(c\)RaSz
- 06.08.15 23:49 ACMM-033
- 06.08.15 23:19 Bo t manager
- 07.08.15 00:14 Marek
- 07.08.15 10:28 ACMM-033
- 07.08.15 11:10 Marek
- 07.08.15 16:59 ACMM-033
- 07.08.15 17:15 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- ciekawy układ magnetofonu
- Mikroskop 3D
- Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- Szukam monitora HDMI ok. 4"
- Obcinaczki z łapaczem
- termostat do lodowki
- SEP 1 kV E
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-31 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2024-12-31 8%
- 2024-12-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2024-12-31 Błonie => IT System Administrator <=
- 2024-12-31 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2024-12-31 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2024-12-31 kabelek - kynar ?