  • Data: 2015-08-06 03:21:59
    Temat: Re: Przebijam wszystko;-)
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrnms5a3k.tsj.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Jednakowoż z tym czteroetylkiem ołowiu żartów nie ma. Za Jaruzela benzyny

    Ależ byłbym ostatnim debilem, gdybym o tym nie pamiętał! Kurestwo i zajzajer
    w jednym...

    > nie było. To znaczy była na kartki. O niebieską zdaje się było łatwiej,
    > ale ta do niczego się nie nadawała, może do syreny. To akurat nieprawda,

    Dało się uciągnąć żółtowozy, tylko trzeba było zmniejszyć wyprzedzenie
    zapłonu.
    Zresztą, skarpeta była tu akurat dośc tolerancyjna, jeśli chodzi o L.O. Ale
    najpiękniej jeździła na ruskiej LO93, w Szczecinku stacjonowała jednostka,
    to i czasem pozbywali się nadmiarów, albo kombinowali, żeby mieć na
    gorzałę... Nie wiem. W każdym razie ta ichnia benzyna była rewelacyjna.
    Nasza krajowa to nawet koło niej nie stała...

    > że jej niskooktanowość łączyła się z mniejszą zawartością ołowiu -- to
    > był taki syf, że normy przewidywały ze dwa razy *większą* zawatośc ołowiu
    > dla podniesienia liczby oktanowej, niż w benzynie żółtej! Ale nie o tym

    Czyli teoretycznie, dało by się taką "domieszkowaną" wlaś do żółtowozu i by
    poszła...?

    > chciałem. Pracownicy wynosili z rafinerii czteroetylek, by sobie w domu
    > tych oktanów dodać. Znam przypadek, kiedy to dwóch ludzi wypiło jakiś
    > kompot z butelki, w ktrej wcześniej był ten zajzajer. Niestety nie
    > przeżyli

    Pewnie bez umycia nawet? Jak to z dzieckiem, widzi kolorowy soczek w butelce
    i sru, jakby odruchowo, pije. Dobrze, jeśli to będzie ocet winny, czy
    jabłkowy...

    > tego. Zdaje się, że można się również wykończyć po kontakcie przez skórę
    > z tym paskudztwem. W paliwie było to po prostu dobrze rozcieńcone, stąd
    > brak zatruć śmiertelnych.

    Nie inaczej. Ktoś powiedział, że to (tylko?) dawka czyni truciznę.

    > A z tymi zaworami, to też niezła ściema. Legenda miejska w hardkorowym
    > wydaniu mówi, że ten ołów był "do smarowania zaworów", co jest bzdurą

    Ja się zetknąłem, że może nie smarowanie, ale jako podkład, aby nie wybijalo
    nieutwardzonych gniazd, żeby "cieniutka" warstwa ołowiu amortyzowała to i
    owo.

    > Jeśli więc do samochodu wleje się paliwo o liczbie oktanowej wyższej
    > niż zaleca producent, to wtedy sapali on go na setkę *więcej*.

    Skoro maleje gęstość energii, to jasne, że więcej trzeba skotłować, aby
    poszło tyle samo daleko.
    Co do skarpety - przy sprawnych układach paliwowym i elektrycznym,
    zapłonowym znaczy się, nie zauważałem istotnej różnicy. Na żółtej praca
    silnika była jakby ciut spokojniejsza, bez istotnego zmniejszenia dynamiki.
    W każdym razie delikatne depnięcie na gaz spod świateł i na żółtej kończyło
    się przeważnie zostawieniem w tyle większości aut.
    W ostatniej dekadzie ub.w. zastąpiono niebieską LO78, zieloną LO86, żadnych
    problemów, nawet zapłonu nie trzeba było przestawiać, chociaż chyba było to
    zrobione przy którymś przeglądzie.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205