  • 11. Data: 2010-09-10 07:39:05
    Temat: Re: Prywatne pliki na firmowym serwerze.
    Od: "latet" <l...@l...pl>

    > Truecrypt. Ale to jest dobre tylko na krótką metę, bo wszystkie dane
    > znajdujące się na serwerze firmowym należą do firmy.
    > I jeśli sprawa nawet trafi do sądu, to będziesz musiał podać hasło
    > do truecrypta.

    Na szczęście twórcy truecrypta przewidzieli taką sytuację i można ustawić dwa
    hasła. Pierwszym zabezpiecza się jakieś mało istotne, bezpieczne pliki, a
    drugim - co tam się naprawdę chcę. Nie da się udowodnić, że istnieje drugie
    hasło i ukryty wolumin.

    Dmuchając na zimne - warto przyjąć nawyk wpisywania haseł przy pomocy wirtualnej
    klawiatury.

    latet

  • 12. Data: 2010-09-10 12:40:44
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > I jeśli sprawa nawet trafi do sądu, to będziesz musiał podać hasło
    > do truecrypta.

    Jeśli sprawa trafi do sądu, to mając dobrego papugę wygrywamy, bo nikt nie
    udowodni nam że to jest partycja truecrypta a nie po prostu plik losowych
    bajtów (który nam był potrzebny do jakiegoś projektu, zresztą o tu proszę:
    napisaliśmy kiedyś program do generowania takich danych...)

    --
    Azarien

  • 13. Data: 2010-09-10 13:17:46
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <i6d90g$8pv$1@news.onet.pl>, Wiktor S. napisał(a):

> [...]
    > bajtów (który nam był potrzebny do jakiegoś projektu, zresztą o tu proszę:
    > napisaliśmy kiedyś program do generowania takich danych...)

    ... a administrator sieci wówczas wyciąga logi serwera i pokazuje,
    że plik ten jest modyfikowany po kilka razy dziennie.
    Tyle, że to również nie jest dyskusja na tą grupę.

    Jacek

  • 14. Data: 2010-09-10 13:25:43
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <i6cnb4$7kp$1@inews.gazeta.pl>, latet napisał(a):

> [...]
    > hasło i ukryty wolumin.
    >
    > Dmuchając na zimne - warto przyjąć nawyk wpisywania haseł przy pomocy wirtualnej

    A admin sieci podejrzewając niecne działania, w porozumieniu z szefem,
    zainstaluje program do nagrywania ekranu danego komputera.
    Wówczas nie dość, że czarno na białym jest, że jest to wolumin truecrypta,
    to jeszcze będzie widać jakie jest wyklikane hasło.

    PS: pomijam już fakt, jak taki wolumin utworzyć na pamięci NAS, żeby
    był on ukryty ;) Obawiam się, że nie będzie to możliwe (i dotyczy
    tylko dysków lokalnych). Ale nie omieszkam sprawdzić tego doświadczalnie
    przy okazji.

    Jacek

  • 15. Data: 2010-09-10 13:47:32
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > "Dla uproszczenia dyskusji przyjmijmy, że to ja jestem pracodawcą."
    >

    > Popraw mnie, jesli sie myle i to nie pracodawca ustala polityke.

    Jeżeli nie pracodawca, to kto ustala wewnętrzną politykę w prywatnej
    firmie ?

    Administrator Cie nie zwolni, ale może sprawić, że Cie zwolnią.

    Nie trzeba być sędzią aby złodzieja doprowadzić pod sąd /bez urazy/.
    Zazwyczaj wiadomo co się w duzych ilościach trzyma na serwerach... (nie
    zawsze, ale często)

    pozdrawiam
    Rafał

  • 16. Data: 2010-09-10 14:18:41
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > ... a administrator sieci wówczas wyciąga logi serwera i pokazuje,
    > że plik ten jest modyfikowany po kilka razy dziennie.

    No to nie trzymamy na firmowym serwerze terabajtów danych których się
    wstydzimy przed adminem. Czy to rozwiązuje problem? ;-)

    --
    Azarien

  • 17. Data: 2010-09-10 18:26:04
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <i6deo4$oit$1@news.onet.pl>, Wiktor S. napisał(a):

    > No to nie trzymamy na firmowym serwerze terabajtów danych których się
    > wstydzimy przed adminem. Czy to rozwiązuje problem? ;-)

    Nie, bo z tego założenia wyszliśmy (patrz pierwsza wiadomość w wątku).
    Dane mają być trzymane na NAS :)

    Jacek

  • 18. Data: 2010-09-10 18:31:27
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-09-09 08:44, 666 wrote:
    > Mam 2TB miejsca, z czego wykorzystuję 0 (zero) bo nie lubię, jak mi jakiś
    > młodociany admin po plikach biega, niezależnie czy plikach służbowych (jakieś
    > ostre drafty na klientów ;)) czy półprywatnych.
    >
    > Jak zabezpieczyć swoją przestrzeń dyskową na biurowym serwerze, przed adminem?
    >
    > Admin jest raczej podwładnym niż przełożonym, ale tak czy inaczej trzeba
    > dmuchać na zimne.
    >
    > "Zabezpieczenie" to zarówno struktura katalogów z ich nazwami, jak i nazwy
    > plików, jak i oczywiście treść plików.

    Wróce do początku, dlaczego wstydzisz się służbowych informacji
    trzymanych na serwerze służbowym ?

    Czy jest jakiś logiczny powód ukrywania swoich służbowych danych przed
    innymi pracownikami np. poza tym, ze kierownik zazwyczaj nie udostepnia
    budżetów swoim podwładnym ?

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/
    Lubisz miłą obsługę - skorzystaj! :)

  • 19. Data: 2010-09-10 19:01:20
    Od: geyb <g...@g...pl>

    > Czy jest jakiś logiczny powód ukrywania swoich służbowych danych przed
    > innymi pracownikami np. poza tym, ze kierownik zazwyczaj nie udostepnia
    > budżetów swoim podwładnym ?

    Tak, powodem może być np. zła organizacja pracy i brak pracy w zespole.
    Tzn. Ty opracowujesz dokumenty wykorzystując własne doświadczenie
    zawodowe i nie chcesz, żeby ktoś z firmy to wykorzystał i spijał
    śmietankę. W wielu firmach niestety tak jest, że ludzie pracujący razem
    niechętnie dzielą się swoją wiedzą i dokumentami.

    g.

  • 20. Data: 2010-09-10 19:23:05
    Od: Jamnior <w...@t...cy>

    W dniu 2010-09-10 20:31, Rafał Łukawski pisze:

    > Wróce do początku, dlaczego wstydzisz się służbowych informacji
    > trzymanych na serwerze służbowym ?
    >
    > Czy jest jakiś logiczny powód ukrywania swoich służbowych...
    cut

    Chyba nie czytales uwaznie, moze temat Ci pomoze zrozumiec *Prywatne
    pliki na firmowym serwerze*

    Jamnior