  • 1. Data: 2010-09-09 06:44:52
    Temat: Prywatne pliki na firmowym serwerze.
    Od: " 666" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mam 2TB miejsca, z czego wykorzystuję 0 (zero) bo nie lubię, jak mi jakiś
    młodociany admin po plikach biega, niezależnie czy plikach służbowych (jakieś
    ostre drafty na klientów ;)) czy półprywatnych.

    Jak zabezpieczyć swoją przestrzeń dyskową na biurowym serwerze, przed adminem?

    Admin jest raczej podwładnym niż przełożonym, ale tak czy inaczej trzeba
    dmuchać na zimne.

    "Zabezpieczenie" to zarówno struktura katalogów z ich nazwami, jak i nazwy
    plików, jak i oczywiście treść plików.

    "Serwer" to aktualnie sprzętowy NAS.
    THX

  • 2. Data: 2010-09-09 07:23:11
    Temat: Re: Prywatne pliki na firmowym serwerze.
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <i69vp4$jui$1@inews.gazeta.pl>, 666 napisał(a):

> [...]
    > ostre drafty na klientów ;)) czy półprywatnych.
    >
    > Jak zabezpieczyć swoją przestrzeń dyskową na biurowym serwerze, przed adminem?

    Truecrypt. Ale to jest dobre tylko na krótką metę, bo wszystkie dane
    znajdujące się na serwerze firmowym należą do firmy.
    I jeśli sprawa nawet trafi do sądu, to będziesz musiał podać hasło
    do truecrypta.

    Dlatego 3 razy zastanów się, czy taka metoda jest na pewno "właściwa", tj.
    czy chcesz wchodzić w konflikt z pracodawcą, uganiać się po sądach i...
    i tak pracodawca wyjdzie na swoim i uzyska dostęp do tych plików.
    Natomiast prawne strony proponuję konsultować w razie potrzeby już na
    osobnej grupie.

    Jacek

  • 3. Data: 2010-09-09 09:57:55
    Od: " 666" <j...@W...gazeta.pl>

    Dla uproszczenia dyskusji przyjmijmy, że to ja jestem pracodawcą.

    Co nie zmienia problemu ochrony danych przed mniej lub bardziej "mszczącym
    się" adminem, na co historia przynosi wiele przypadków (wyniesione dane nawet
    ze szwajcarskich banków).

    -----

  • 4. Data: 2010-09-09 10:05:11
    Od: "Piotr \"Charvel\" Majka" <c...@l...link.pl>

    W dniu 2010-09-09 09:23, Jacek Kalinski pisze:

> [...]
    > znajdujące się na serwerze firmowym należą do firmy.
    > I jeśli sprawa nawet trafi do sądu, to będziesz musiał podać hasło

    Będzie musiał? A jak nie będzie chciał, to go przypiekać będą?
    Następnym razem przedefiniuj swoje wyrażenia - sąd może go zoobligować,
    ale nie może zmusić. A na uprzejmą prośbę sądu pozwany może odpowiedzieć
    Art. 183. § 1 K.P.K.

  • 5. Data: 2010-09-09 11:37:51
    Od: Jacek S <o...@f...cy>

    W dniu 2010-09-09 12:05, Piotr "Charvel" Majka pisze:

> [...]
    > Następnym razem przedefiniuj swoje wyrażenia - sąd może go zoobligować,
    > ale nie może zmusić. A na uprzejmą prośbę sądu pozwany może odpowiedzieć

    Idźcie na inną grupę, co?

    --
    Jacek S.

  • 6. Data: 2010-09-09 14:55:57
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-09-09 08:44, 666 wrote:
> [...]
    > dmuchać na zimne.
    >
    > "Zabezpieczenie" to zarówno struktura katalogów z ich nazwami, jak i nazwy

    Możesz zabezpieczać na 100 sposobów, ale ja bym zaczął od tego czy
    polityka firmy tego nie zabrania. Jeżeli tak, admin ma Ci prawo wszystko
    wykasować, zabronić szyfrowania. W szczególności możesz wylecieć z pracy
    - warto się wygłupiać ?

    pozdr.
    Rafał

  • 7. Data: 2010-09-09 15:00:31
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> wrote in message

> [...]
    > warto się wygłupiać ?

    "Dla uproszczenia dyskusji przyjmijmy, że to ja jestem pracodawcą."

    Popraw mnie, jesli sie myle i to nie pracodawca ustala polityke.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 8. Data: 2010-09-09 15:10:20
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Thu, 9 Sep 2010 16:00:31 +0100, kamil na pl.comp.pecet napisał(a):

    > "Dla uproszczenia dyskusji przyjmijmy, że to ja jestem pracodawcą."

    > Popraw mnie, jesli sie myle i to nie pracodawca ustala polityke.

    W takim wypadku to pozostaje zmienić administratora. I tyle.

    "Łatwiej niektórym książkę napisać, niż drugim ją przeczytać. Alojzy
    Żółkiewski"

  • 9. Data: 2010-09-09 16:15:56
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Marcin Stankiewicz" <e...@...sigu.invalid> wrote in message

    > W takim wypadku to pozostaje zmienić administratora. I tyle.

    Albo po prostu placic ludziom normalnie i traktowac z szacunkiem, to nie
    beda musieli z zemsty zdjec szefa zony pod prysznicem szukac na dyskach..
    Pomijajmy tu dla uposzczenia ludzi robiacych to z natury, bo to (miejmy
    nadzieje) margines.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 10. Data: 2010-09-09 19:02:56
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Jacek Kalinski" <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> napisał w
    wiadomości news:slrni8h2qv.llq.jacek_kal@nntp.dyski.one.pl...
> [...]
    > znajdujące się na serwerze firmowym należą do firmy.
    > I jeśli sprawa nawet trafi do sądu, to będziesz musiał podać hasło

    W truecrypcie można zrobić ukrytą partycję. Ja tak mam, że plik np. 50GB
    podzieliłem na 10GB na dane firmowe, a reszta na swoje. :-)
    Po podaniu pierwszego hasła wchodze na te dane firmowe (np. kopie
    dokumentów), a po podaniu innego na swoje dane. Nie da się nawet stwierdzić,
    czy plik turecrypta ma ukryte archowum. Trzeba tylko pamiętać o granicy
    jawnej partycji u mnie 10GB, bo po przekroczeniu jej nadpisujemy dane na
    ukrytej partycji i już jej nie odczytamy. Oczywiście w TrueCrypcie jest
    odpowiednie zabezpiecznie. Wszystko jest opisane w pomocy do truecrypta. :-)