    From: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Prowadnica na rolkach
    Date: Mon, 20 Aug 2012 14:42:35 +0200

    Powitanko,

    > chcesz mieć tokarkę to niestety musisz kupić. Inaczej się nie da.

    Nie widze najmniejszego powodu, dla ktorego zakup gotowych elementow i
    zlecajac wykonanie pozostalych, nie moglbym zbudowac jakiejkolwiek
    maszyny jaka sobie wymysle. Nawet gdyby to mial byc F22 Raptor. Problem
    tylko ceny i dostepnosci materialow.
    Do tokarki mozna kupic wszystko, od suportow w najrozniejszych
    rozmiarach, silnikach, przekladniach i poszczegolnych kolkach zebatych,
    srubach pociagowych, po glowice, koniki, noze itd.
    Moj problem to brak wiedzy pozwalajacej wybrac prowadnice a, zamiast b,
    czy srednice sruby pociagowej. Oczywiscie moge sie wzorowac na innych
    maszynach, ale ja lubie wiedziec czemu tak, a nie inaczej. Moge kupic
    gotowa, ale wtedy nici z waloru edukacyjnego budowy. Nie mam pilnej
    potrzeby jej posiadania pod katem jakies produkcji, ot, taki kaprys
    kryzysu wieku sredniego;-). Jesli mozesz pomoc wskazujac konkretna
    literature, to byloby super. Zdania o niemoznosci wykonania czegos sa
    dobre pod adresem urzednikow, oni nic nie moga (bo im sie nie chce). Ja
    natomiast lubie pracowac i zdobywac wiedze.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa