    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Prosty układ: Analogówka vs Cyfrówka
    Date: Sat, 13 Jun 2009 12:21:53 -0500

    "T.M.F." <t...@n...mp.pl> wrote in message
    news:h0ts95$2mf$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Bo krzywa napiecie-ladunek jest prawie plaska.
    > Zobacz tutaj: http://www.buchmann.ca/chap2-page6.asp
    > W efekcie olbrzymie zmiany ladunku powoduja tylko niewielka zmiane
    > napiecia. Oczywiscie wszystko zalezy jak bardzo dokladnie potrzebujesz
    > oszacowac pozostaly czas pracy.

    Zrobiłem dwa, pełne rozładowania mojej latarki i mierzyłem
    napięcie. Tu wrzuciłem wykres w formacie pdf:
    http://www.voila.pl/398/z36j8/index.php?get=1&f=1
    Wszystko przed czasem t=0 oznacza wartość napięcia na baterii
    nieobciążonej. Wartość napięcia dla t=0 faktycznie zmierzyłem
    jakieś 10-15 sekund od włączenia latarki.

    BTW - czy ktoś wie jak zmusić Excella aby połączył te linie
    mimo dziur w próbkach danych?

    Wracając do napięcia...
    Rzeczywiście napięcie 10.9V jest w okolicy pierwszych 60 minut
    a 10.5V zaczyna się kolano i potem już tylko zostanie 10-15 minut
    i pyk - światła brak.

    Na płaskiej części krzywej rozładowania, błąd pomiaru napięcia
    rzędu 5 setnych wolta daje błąd czasu świecenia około 5 minut.

    Producent obiecywał czas pracy 135 minut, jak widać - kłamał :-)
    Moja pracuje około 125 minut.

    Pszemol.

    Time Volt1 Volt2
    -1 12.55 12.53