  • Data: 2009-06-15 13:46:32
    Temat: Re: Prosty układ: Analogówka vs Cyfrówka
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Marek Lewandowski" <l...@p...onet.pl> wrote in message
    news:2bde51c2-464d-44c2-b9bf-e11b6ca8f64e@y17g2000yq
    n.googlegroups.com...

    > Dokladne napiecie zalezy od konkretnych ogniw. Moje Li-Poly maja 4.2V
    > pelne, 3.8V przy wyciagnietych ca. 1500mAh, a pojemnosci - 2200mAh.
    > Mowie o napieciach bez obciazenia, pod obciazeniem musisz je
    > skorygowac - eksperymentalnie.

    Moja bateria w pełni naładowana ma 12.56V, czyli biorąc pod uwagę
    że składa się z 6 ogniw musi to być 3+3, czyli 4.18V/ogniwo...
    Po rozladowaniu do 8.5V pod obciazeniem i odlaczeniem tegoz
    obciazenia, bateria ma napiecie 9.25V, czyli 3.08V/ogniwo...

    > stosunkowo szybko pozegnasz sie z akumulatorem. Litowych ogniw nie
    > nalezy bez potrzeby rozladowywac do konca. Tak orientacyjnie, jesli
    > 100% DOD ogniwo wytrzyma 100 razy, to 80% - 150-250 razy a 20% DOD -
    > nawet i 1000.
    > Jesli policzysz na zasadzie: procent uzytej energii w cyklu x ilosc
    > cykli = przepompowana energia, to dla malych rozladowan dostaniesz
    > ponad 2x wiecej totalnej energii.
    > To sa dane szacunkowe, nie mam konkretow na poparcie poza tym, co na
    > batteryuniversity no i na niezliczonych grupach modelarskich...

    Czyli mam ją podładowywać na łódce między nurkowaniami? :-)
    Będzie kłopot...

    > Ogniwa cylindryczne, czy pryzmatyczne?

    Z tego co mogę wymacać przez niebieską taśmę to cylindryczne.
    Bateria z wyglądu jest podobna do tej tylko ma dwa rzędy po 3 ogniwa:
    http://www.batteries.com/productprofile.asp?appid=32
    2193#_bottom
    A jaka jest rożnica między cylindrycznymi a pryzmatycznymi? Czemu pytasz?