  • Data: 2012-04-12 23:39:41
    Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    .

    > To zależy od standardów do jakich przywykłeś - ale o to nie do mnie miej
    > pretensje...

    Po raz kolejny zapytam: co ci nie pasowało/co niegrzecznego jest w pytaniu:

    "ile pali ten konkretny mitsu vs Twój benzyniak, a jakie są
    wskazania komputerków na postoju po zaciągnięciu ręcznego, wciśnięciu
    przycisku INFO i przełączeniu w tryb M średnich prędkości i spalania?"

    > Mam iść specjalnie do auta, żeby zaspokoić ciekawość kogoś tak
    > niewychowanego? No nie....

    Taaa...

    I wtedy pali średnio 8.2, z czego 70% to autostrada z powyższymi
    prędkościami LOL^2

    > Bajki? To znaczy to spalanie jest małe? To ile pali twój (nie, nie ile
    > pokazuje komputerek, ile wychodzi pod dystrybutorem)?

    Pod dystrybutorem wychodzi zawsze do pełna, czyli w okolicach 50 litrów po
    przejechaniu 50 km od momentu ostrzeżenia o konieczności tankowania.
    Dzisiaj zobaczyłem drugie ostrzeżenie, bo przejechałem 70

    Aaaaa, i o dziwo średnia prędkość wskazana przez komputerek jest identyczna
    jak wskazana przez Automapę.

    > Czytaj ze zrozumieniem.

    Czytam, przejmujesz się pomimo tego, że zaprzeczasz.

    > No i moje sa bardziej zużyte dlatego, że jeżdżą bardziej kapeluszniczo (40
    > km/h za ciężarówkami i 70 km/h po austostradzie). Litości....

    W kwestiach szczegółowych na temat kapeluszy pytaj się konia -- moje
    obserwacje są takie, że tam gdzie poprzedzający naciska hamulec, ja zdejmuję
    nogę z gazu/redukuję bieg

    > Z pewością mam zepsutu kalkulator albo dystrybutory kłamią na korzyść
    > klienta.... Ech...

    No masz -- tankowanie wczoraj pod korek w Puławach:
    do Warszawy przez Dęblin, Wilgę spalanie 7.6l przy średniej prędkości 69km/h
    Automapa pokazała max 100km/h
    z Warszawy za Łódź (gierkówką do Rawy i przez Łódź) spalanie 7.6l / 60km/h
    Automapa pokazała max 109...

    Emerycka jazda dzisiaj rano 50km ze średnia prędkością 50km i średnim
    spalaniem uwaga!!!!: 5.6l
    Automapa pokazała max 70km/h

    Połowa trasy... Spalanie 7.4 średnia 60

    Druga połowa trasy przez Piotrków (kawałek autostrady) i bardzo mało po
    mieście a dużo pustymi wojewódzkimi: spalanie 9.5l średnia prędkość 80km/h
    (na autostradzie średnia prędkość wynosiła 130km (jechałem max 149 wg
    Automapy), a spalanie wg komputerka wyszło 12l/100km.

    Razem: spalanie 7.9, średnia 70, przejechane 660km, wyssało z kieszeni 310
    PLN

    Nie pisz więc bajek o prędkościach 160 (w porywach 190km/h) przez 70% trasy
    i spalaniu 8l/100km, również w kontekście "rwania asfaltu"

    --
    Tomasz Nycz