  • Data: 2010-08-08 13:47:46
    Temat: Re: Prośba o radę : programista bez dyplomu ?
    Od: "slawek" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bronek Kozicki" <b...@s...net> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:4c5e8958$0$31713$c...@n...astraweb.
    com...
    > czy to znaczy że z powodu "kryzysu" zawieszamy handel międzynarodowy i
    > przestajemy klientom sprzedawać waluty, czy też że po sprzedaniu walut
    > trzymam pozycje dla siebie w charakterze "inwestycji"?
    >
    > Widzisz, nie rozumiesz problemu.

    Jeżeli handel ma polegać na przeliczaniu 100 razy na sekundę kursu walut -
    to za przeproszeniem to nie jest handel, ale cynksiarstwo. Oczywiście
    niektórzy będą widzieć w tym postęp.

    Twój problem to strach że konkurencja ma lepsze komputery, lepsze algorytmy,
    lepszych informatyków. Ty potrafisz podejmować decyzje co 10 milisekund
    (wow! jakby powiedział "łowca" z filmu Tarantino)... a twoi konkurenci z
    Chin mają już 7 milisekund, a podobno gdzieś w Area51 stoi jakiś GOLEM
    XIV... itd.

    Informatyka informatyką, lecz handel (zwłaszcza międzynarodowy!) to także
    umiejętność zmuszenia drugiej strony do czekania tak długo, jak to _nam_
    jest potrzebne.

    Nie dziwi mnie więc, że niezbyt nam on wychodzi. Dziwi natomiast że
    ekonometria jest uważana za naukę (bo nie jest, nie stosuje się do niej
    kryterium falsyfikacji). I że ciągle są naiwni, myślący że dadzą radę
    poznać, zależną od decyzji innych ludzi, przyszłość przy pomocy szklanej
    kuli, tym razem w postaci kilku szaf wypełnionych elektroniką. Ale jeżeli są
    za to pieniądze - to czemu nie? Informatyka to w końcu sztuka zarabiania
    pieniędzy przy tworzeniu oprogramowania dla komputerów.

    slawek

    PS, ty na poważnie myślisz, że XIX wieku nie handlowano? Bo komputerów to
    wtedy jeszcze nie było.