  • Data: 2010-08-07 08:56:09
    Temat: Re: Prośba o radę : programista bez dyplomu ?
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 7 Sie, 09:06, "slawek" <s...@h...pl> wrote:
    > Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > grup
    0g2000yqi.googlegroups.com...

    > Ja tam nie neguję etc.
    >
    > Ale wątpię, czy tego rodzaju "wspieranie decyzji" - czyli jakieś złożone
    > obliczenia (sieci neuronowe, sztuczna inteligencja, optymalizacja i co tam
    > jeszcze chcesz włożyć a wymaga aż takiej mocy obliczeniowej i nie zadowoli
    > się netbookiem) - są w stanie z miernego dyrektora czy prezesa,
    > niepotrafiącego podjąć potrzebnych decyzji, zrobić rekina biznesu i
    > gospodarności.
    System już jest, działa dobrze i nie ma aż tak wiele wspólnego z tzw
    sztuczna inteligencją. Problem w tym, że czasami wyniki są potrzebne
    za 5 minut, a akurat to jest przypadek w którym program potrzebuje
    5 tygodni na wyniki. Trzeba fragmenty deterministycznego algorytmu
    zastąpić jakąś wydajną heurystyką. Próbuję zbudować optymalne
    grafy decyzyjne z pamięcią. Czy to jest skuteczne? Poprzedni
    eksperyment
    po pół roku dał niewiele gorszy graf niż wpisany ręcznie, ale
    liczyliśmy
    go tylko na kilku kiepskich komputerach, które jeszcze w dodatku
    czasami były używane do czegoś innego.

    > Już dałeś wyraz swojej naiwności, zakładając iż ceny energii elektrycznej
    > będą stałe przez najbliższe trzy lata.
    Nie mam do wydania aż tak dużej kwoty, żeby pomyłka o 5% mocno
    zabolała. Wystarczy mi zestaw optymalny na obecną cenę energii.

    > Wątpię czy ten twój "algorytm", do
    > którego zastosowania w praktyce potrzebujesz aż tyle, będzie miał dobre
    > podstawy teoretyczne w zakresie ekonomii.
    Tutaj model ekonometryczny jest dość prosty, tylko rozwiązanie wymaga
    wykładniczego czasu.