    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Thu, 10 Jul 2014 16:36:07 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Prosba o pomoc w budowie zegara swietlnego.
    From: Tornad <t...@h...com>

    On Thursday, July 10, 2014 5:36:39 PM UTC-4, Zachariasz Dorożyński wrote:
> [...]

    kuckalem wzmacniacze stereo po 200 W na kanal...

    > To napisz ze poszukujesz wykonawcy a nie ze chcesz zrobić. W takiej sytuacji jest
    ok. Dajesz na grupie założenia, ktoś się zgłasza. Dopracowujecie szczegóły i budżet.
    Wiec jeszcze raz. Chce sobie zrobic zegar swietlny. On sklada sie z
    dwoch glownych czesci. Czesc mechaniczna tzn odpowiednio sztywna i
    termicznie stabilna konstrukcja oraz czesc elektroniczna czyli
    odpowiednio szybki generator impulsow wyzwalany echem poprzedniego.

    Konstrukcje mechaniczna potrafie wykonac sam. Mam w tym bez mala
    roczne doswiadczenie konstrujac kopie interferometru Michelsona. W tym
    jeden kotrolowny elektroniczxnie w sensie obserwacji interfewrencji na
    szybkim osyloskowpie. Oba projekty nie wykazaly zadnych anizotropii
    predkosci swaitla. To tez jest trudna a nawet bardzo trudne zagadnienie.

    Otwarcie drzwi w pomieszczeniu powoduje, niekontrolowany ruch prazkow.
    Uklad dzialal jako czuly barometr i termometr... Ale wykonalne.

    Czesc elektroniczna stanowiaca serce ukladu, CHCE ZLECIC do
    wykonania fachowcowi, ktory w tym siedzi, ma doswiadczenie i byc moze
    potrafi z istniejacych podzespolow optoelektronicznych wydlubac
    potrzebne podzespoly. Urzadzenie moze pracowac na podczerwieni chociaz
    wolalbym by jego praca byla widoczna czylirobil na zakresie widzialnym.
    Ja sie nie znam ale wiem, ze np wybor diody, scislej szybkiej fotodiody,
    moze byc kluczowym dla zapewnienia minimalnych czasow reakcji
    i generacji impulsu pradowego. Od razu informuje, ze popularne uklady
    scalone z uwagi na ich duze czasy reakcji i wynikajace z tego
    ogranicznie czestotliwosci do kilkudziesieciu MHz raczej nie beda wskazane.
    Czestotliwosci do powiedzmy 300 MHz chyba nie sa juz astronomiczne, ale
    licznik musi byc szybszy, aby nie gubil impusow.
    No wiec czekam, moze ktos sie zglosi. To co napisalem traktuj jako
    zalozenia wstepne.
    Elektronik nie musi mi rysowac zadnego schematu szczegolowego. A blokowy
    jest prosty. To moze byc czarne pudeleczko, im mniejsze tym lepsze,
    ktore wykonuje okreslona funkcje. Zatem prawa autorskie Konstruktora -
    beda zachowane.
    Mozesz pisac na moja strone domowa, ja nie robie z tego zadnej tajemnicy.
    Moj adres: w...@a...com
    Wiec zgodnie z Twoimi radami - czekam na zgloszenia...
    Pzdr
    Tornad