  • Data: 2014-07-22 00:18:24
    Temat: Re: Prosba o pomoc w budowie zegara swietlnego.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 21 Jul 2014 22:57:28 +0200, Zbino napisał(a):

    > Tak jak pisze bartekltg wystarczy kupić dobre lustra o współczynniku odbicia
    > 0,995, tak aby promień odbił sie bez większych strat kilka razy zanim trafi
    > do odbiornika. Np przy 10 odbiciach mamy drogę promienia świtła ok. 30m co
    > daje nam czas przelotu światła w powietrzu ok. 100ns. [...]
    > Ja z braku czasu nie podejmuje się wykonastwa, bo ze swoimi projektami nie
    > nadążam czasowo. Poza zabową w optykę nie ma tu żadnej filozofii.

    Zobacz co on chce zrobic. Zegar i to dokladny. Wrecz bardzo dokladny.
    Chce zapetlic ten tor swiatlny i zrobic z tego generator.

    I nagle kazda ns sie liczy, wiec w elektronice trzeba szybkie kabelki,
    szybka fotodiode, szybki wzmacniacz, szybki driver do lasera, szybki
    modulator. Tak, zeby sie nie okazalo ze elektronika doklada np
    10+/-5 ns.

    Co prawda teraz sieci siegaja ... chyba 25Gb/s tak naprawde ...
    40ps/bit.

    J.