    From: Marek <b...@e...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Prośba o interpretację wydajności dysku.
    Date: Sat, 8 May 2010 10:43:23 +0200

    Dnia Sat, 8 May 2010 00:48:14 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Ja mierzę zegarkiem elektronicznym, naręcznym. ;)
    > Zegarem dość stary -- ma 27 lat. ;) Ale nadal na chodzie.

    W ten sposób mierząc otrzymałem przyspieszenie rzędu 300-400% względem
    pojedynczej Barracudy, którą poprzednio miałem. Kopiowałem co prawda plik
    nie z RAMdysku (jak radzisz poniżej) lecz w obrębie 2 partycji tego samego
    dysku. Zmiana szybkości kopiowania też może być jakąś tam informacją. Plik
    2 GB z pocztą kopiuje się obecnie z prędkością ok 100MB/s.

    > Słaba to praktyka. :)

    W sensie jakości pomiarów czy wyników?

    > 31.6 min
    > 72.4 max
    > 56.2 ave
    > 17.4 AT
    > 69.1 burst
    > 53.0% CPU

    Tak na marginesie: patrzałem na AT różnych dysków na stronach
    http://www.hdtune.com/testresults.html

    Zauważyłem, że dyski o pojemnościach rzędu 30-80GB i jeden 150GB WD mają
    krótsze czasy. 12ms to jeden z najkrótszych czasów w/g tego programu i
    zastosowanej metody pomiarowej.

    Jeszcze tytułem uzupełnienia: przed zakupem sprzętu zastanawiałem się nad
    dyskiem SSD dla partycji rozruchowej i z aplikacjami gdyż w codziennej
    pracy ważna jest sprawność ich uruchamiania. Ktoś mi polecił takie
    rozwiązanie. Dlatego zawziąłem sie za testowanie tradycyjnych dysków
    (zwykle nie miewam takich skłonności :-)). Nie zwarzając na wyssane z palca
    ceny SSD - chyba taki zakup i tak nie miałby sensu? Jak sądzisz? W ofercie
    jakiegoś sklepu widzę, że prękości wahają się pomiędzy 90-260M. W zasadzie
    wychodzi na to, że zwykłe dyski mają podobne parametry przy znacznie
    wyższych pojemnościach. Czy cos źle interpretuję?