  • 71. Data: 2019-12-29 12:43:16
    Temat: Re: Projekt ustawy o pierwszeństwie pieszych. Obowiązek pieszego.
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 29.12.2019 o 07:43 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > No proszę - i kolejny kretyn się objawił.

    Ja odebrałem wypowiedź Radka jako ironię, ale w świetle ostatnich dyskusji
    to kto wie?
    Może sam zainteresowany się wypowie?
    Kamil

  • 72. Data: 2019-12-29 13:00:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.12.2019 o 12:43, Kubuś Puchatek pisze:

    > Ja odebrałem wypowiedź Radka jako ironię, ale w świetle ostatnich
    > dyskusji to kto wie?
    > Może sam zainteresowany się wypowie?

    Jeśli tak to widzę tu ten sam problem co z paskami grozy. Kurwizja
    osiągnęla taki poziom spierdolenia, że nie idzie odróżnić oryginału od
    generatora pasków i niejednokrotnie zdarzało się, że wszyscy mówili, że
    to niemożliwe, żeby to poszło na antenę i to fejk z generatora... a jednak.

    Niestety w temacie traktowania pieszych grupa osiągnęła taki sam poziom
    spierdolenia jak kurwizja - ciężko zgadnąć co jest poważną wypowiedzią,
    a co "memem":(

    A szkoda, bo samochody to była ostatnia z dwóch żyjących grup gdzie
    można było podyskutować na poziomie. Tym bardziej szkoda, że pozostałe
    grupy albo umarły ze starości, albo w wyniku najazdu troli, to tutaj nie
    są to nowe nicki.

    --
    Shrek

  • 73. Data: 2019-12-29 13:14:54
    Temat: Re: Projekt ustawy o pierwszeństwie pieszych.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Dec 2019 07:58:23 +0100, FreyKol napisał(a):

    > To jest niemożliwe, bo Morawiecki obiecał to publicznie.
    > A to znaczy że najpierw wsłuchał się uważnie czego oczekuje
    > światłość światłości wódz Kaczyński.

    Jakos tak.
    W dodatku PO powinna poprzec - wszak 5 lat temu sama to proponowala.
    Choc wtedy PiS byl przeciw.

    Czyli co - pisac petycje do samego Wodza ?

    J.

  • 74. Data: 2019-12-29 13:19:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Dec 2019 07:50:48 +0100, Shrek napisał(a):

    > To niesamowoite jak mimo wyjątkowo jasnego okreslenia pierwszeństwa ("ma
    > pierwszeństwo" jest frazą bardzo rzadko używaną w PoRD - chyba własnie
    > tylko w przypadku przejść i przejazdów rowerowych) różne młotki będą
    > srtawać na chuju, żeby udowodnić, że "ma pierwszeństwo"=="ma ustąpić
    > pierwszeństwa".

    Niesamowite jest tez, jak sam wykrecasz przepisy :-)

    Bo na razie - pieszy ma pierwszenstwo jak juz jest na przejsciu.
    A wejsc na przejscie bezposrednio przed pojazd nie moze.

    Powyzszy przepis w zasadzie tez mu nie pozwala, tylko, ze to
    pierwszenstwo nie jest warunkowe, jakby Zenek chcial.
    Wiec jak pieszy jednak wtargnie, to kto winny ?

    J.

  • 75. Data: 2019-12-29 13:29:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Dec 2019 15:34:35 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    napisał(a):

    > A dlaczego mają mnie karać. Będę im ustępował. Chyba że będą chcieli
    > wlazic pod koła to będę trabil w celu dostrzeżenia ze Pan jedzie.

    Kiedys nie zdazysz, albo pieszy sie uprze ze Pan idzie.

    > Fajne jest skrzyżowanie Piotrkowska Więckowskiego. Na Piotrkowskiej
    > ruch pieszych spory. Jak się zatrzymać zeby przepuscic któregoś to
    > zanim zejdzie to wchodzi następny/ni. I tak w godzinach szczytu
    > można z dwie godziny stać bo piesi będą mieli pierwszenstwo.

    Ale przeciez juz maja - bo jeden na przejsciu.

    >A jak
    > by się światła na Zachodniej przy Manufakturze popsuly to w jedną
    > stronę korek będzie do Zgierza a w drugą do Pabianic. Tramwaje też
    > nie pojadą bo w projekcie jest ze tramwaj ma ustapic pieszemu jak
    > jest na przejsciu.

    A teraz nie musi ?
    We wrocku to chyba wiekszosc torowisk ma swiatla.

    > Od tego tylko krok do pierwszenstwa pieszego na
    > przejezdzie kolejowym jak idzie przez tory. Z ciekawości
    > sprawdzilem, oczywiście nie wszystkich bo mi się nie chciało, kto
    > wymyślił taki chujowy projekt. Wszyscy których sprawdzilem są z
    > jelopozycji.jak znam zycie to zeby skaly sraly to sejm większością
    > głosów spuści projekt tam gdzie jego miejsce.

    A to nie jest projekt rzadowy/PiS ?
    Morawiecki przeciez zapowiadal, z cos z tym zrobi ...

    J.

  • 76. Data: 2019-12-29 13:32:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.12.2019 o 13:19, J.F. pisze:

    > Niesamowite jest tez, jak sam wykrecasz przepisy :-)
    >
    > Bo na razie - pieszy ma pierwszenstwo jak juz jest na przejsciu.

    Ale rozmawiamy o projekcie ustawy - prawda?

    > A wejsc na przejscie bezposrednio przed pojazd nie moze.

    Może, tylko mu nie wolno. I wbrew mniemaniu niektórych wcale... nie
    odbiera mu to pierwszeństwa. Co najwyżej jak będą przesłanki, że nie
    mógł (obiektywnie, a nie dlatego, ze nie chciał, nie uważał, nie
    spodziwał się, uważał że jednak on miał w praktyce pierwszeństwo), to
    nie zostanie uznany winnym wypadku. Jednak dalej na przejściu miał
    pierwszeństwo pieszy.

    > Powyzszy przepis w zasadzie tez mu nie pozwala, tylko, ze to
    > pierwszenstwo nie jest warunkowe, jakby Zenek chcial.
    > Wiec jak pieszy jednak wtargnie, to kto winny ?

    To jest oddzielny temat. I dalej będzie zapewne rozpatrywany
    indywidualnie w kwestii możliwości unikniecia wypadku przez kierowcę -
    jeśli będą silne przesłanki, że nie mógł się spodziewać, to zapewne
    będzie w większości przypadków (bo debilne orzeczenia się zdarzają,
    zwłaszcza w pierwszej instancji) nie uznawany za winnego. Jak jego linią
    obrony będzie "że pieszy nie miał prawa" to zapewne zostanie uznany
    winnuym (a za takie tłumaczenie powinien iść do pierdla, żeby mu się we
    łbie naprostowało).

    Natomiast tak czy inaczej pieszy na przejściu _ma_pierwszeństwo_ i nic
    nie powoduje, że "kierowca tak jakby ma pierwszeństwo". Ani w obecnej
    ustawie (daj sobie ctrl+f i szukaj frazy "ma pierwszeństwo", to zdziwisz
    się, jak rzadko dawane jest pierwszeńśtwo wprost pomijając właśnie
    przejścia i przejazdy), ani zapewne w przyszłej.

    --
    Shrek

  • 77. Data: 2019-12-29 17:08:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kto winny jak pieszy wtargnie opisuje Konwencja Wiedeńska. Z grubsza wygląda to tak
    że kierowca nie może ponosić odpowiedzialności za zdarzenia które powstały bez jego
    winy. Wejście bez zatrzymania się przed przejsciem, jeśli przepis o zatrzymaniu
    zacznie obowiązywać, sady będą musiały traktować jako wtargniecie.

  • 78. Data: 2019-12-29 19:07:12
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Shrek w

> [...]

    Chciałbym Państwu pokazać jak bełkot pieszolubów wygląda. Nic nie wyciąłem z
    wypowiedzi, tylko swoje komentarze pomiędzy umieściłem.

    > Może, tylko mu nie wolno.

    Zaczyna się rozmydlanie co to PIESZY może, a co mu wolno. Bezsensownie
    umieszczone zdanie, jedyny cel to odwrócenie uwagi od meritum

    > I wbrew mniemaniu niektórych wcale... nie
    > odbiera mu to pierwszeństwa.

    Uwaga: PIESZEMU

    > Co najwyżej jak będą przesłanki, że nie
    > mógł

    Uwaga: KIERUJĄCY
    Zmiana podmiotu (domyślnego), ot gonitwa myśli...

    > (obiektywnie, a nie dlatego, ze nie chciał, nie uważał, nie
    > spodziwał się, uważał że jednak on miał w praktyce pierwszeństwo),

    Kolejne zdanie, którego celem jest odwrócenie uwagi od meritum

    > to nie zostanie uznany winnym wypadku. Jednak dalej na przejściu miał
    > pierwszeństwo pieszy.
    ^^^^^^^^^

    A tu dowód na gonitwę myśli pieszoluba.

    --
    'Tom N'

  • 79. Data: 2019-12-29 21:29:08
    Temat: Re: Projekt ustawy o pierwszeństwie. Obowiązek pieszego.
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-12-28 00:07, FreyKol wrote:
    > Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Wina pieszego tylko wtedy, gdy
    > będziesz w stanie to udowodnić przed policjantem/sądem.

    Dlatego powinien się jeszcze zatrzymać.

  • 80. Data: 2019-12-29 21:31:04
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-12-28 00:26, FreyKol wrote:
    > Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w
    > wiadomości news:262dae09-a3c5-42fa-b649-10324d6b9511@googlegrou
    ps.com...

    > Nie, pieszy nie będzie tracił pierwszeństwa, gdy się nie upewni.
    > Pieszy oczekujący przed przejściem bedzie miał zawsze pierwszeństwo,
    > tylko musi się zatrzymać.
    > Ma obowiązek upewnienia się, ale nie traci pierwszeństwa,
    > gdy tego nie zrobi.

    Dlatego należy mu pierwszeństwo odebrać.