  • 81. Data: 2019-12-29 21:37:09
    Temat: Re: Projekt ustawy o pierwszeństwie pieszych. Obowiązek pieszego.
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-12-28 12:14, collie wrote:

    > Jeśli nie będzie czarno na białym napisane, że psim obowiązkiem
    > suwerena-piechura jest zatrzymanie się przed przejściem i wykonanie
    > trzech wspomnianych skrętów głową, to sformułowanie "upewnić się"
    > nic nie znaczy dla suwerena-piechura, podobnie jak dla suwerena-
    > kierowcy nic nie znaczy istniejące już sformułowanie "zachować
    > należytą ostrożność".

    No tak, należy wprowadzić taki wymóg.

  • 82. Data: 2019-12-29 21:38:26
    Temat: Re: Projekt ustawy o pierwszeństwie. Obowiązek pieszego.
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-12-28 15:48, FreyKol wrote:
    > Użytkownik "collie" <c...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Mandacik się należy, bo nie zachował Pan szczególnej ostrożności
    > i nie upewnił się Pan - a jak nie, to do Sądu.

    No i żeby była równość to trzeba zlikwidować tablice rejestracyjne.

  • 83. Data: 2019-12-30 13:57:24
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2019-12-29 o 13:32, Shrek pisze:

    > Natomiast tak czy inaczej pieszy na przejściu _ma_pierwszeństwo_ i nic
    > nie powoduje, że "kierowca tak jakby ma pierwszeństwo". Ani w obecnej
    > ustawie (daj sobie ctrl+f i szukaj frazy "ma pierwszeństwo", to zdziwisz
    > się, jak rzadko dawane jest pierwszeńśtwo wprost pomijając właśnie
    > przejścia i przejazdy), ani zapewne w przyszłej.

    Kurwa mać!
    Może wreszcie dość pierdolenia bzdur, rozbierania słów na sylaby.
    Jeśli jakiś tępak uważa, że pieszy nie ma pierwszeństwa, to niech wskaże
    artykuł w PORD brzmiący:
    - Pieszy nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych.
    Wyobraźcie sobie matoły, że pieszy na przejściu ma zawsze pierwszeństwo.
    Na chodniku przed przejściem również. Nie potrzeba wcale zmieniać prawa,
    żeby pieszy miał pierwszeństwo przed przejściem, bo i tak je ma cały czas.
    Jeśli ktoś twierdzi inaczej, to niech wskaże artykuł odbierający
    pieszemu pierwszeństwo przed wejściem na przejście. Albo niech zamknie
    swój tępy ryj.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 84. Data: 2019-12-30 15:27:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A na przejsciu przez tory kolejowe też ma zawsze pierwszeństwo? A jak stoi przy
    przejsciu na chodniku i nie chce przechodzić to co? A jak wejdzie pomiędzy ciezarowke
    a przyczepę która ciężarówka ciagnela bo nie patrzył chociaz nie był ślepy. I go
    przyczepa rozsmaruje na jezdni to miał w takiej sytuacji pierwszenstwo czy nie miał?

  • 85. Data: 2019-12-30 16:11:24
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > A na przejsciu przez tory kolejowe też ma zawsze pierwszeństwo?

    Oczywiście, jeśli pociąg będzie przejeżdżał przez oznaczone przejście
    dla pieszych, to musi ustąpić pieszemu znajdującemu się na przejściu.
    Czego tu możesz nie rozumieć?
    Jeszcze nie spotkałem się z torami kolejowymi przecinającymi zebrę na
    jezdni, ale widocznie mało widziałem.
    PoRD chyba nie określa zasad poruszania się pociągów po drogach
    publicznych, ale może wiesz coś więcej? W każdym razie jeden z nas jest
    na pewno tępakiem, bo ja (w przeciwieństwie) uważam, że nie ma przejść
    dla pieszych, po których PoRD dopuszcza pociągi.

    > A jak stoi przy przejsciu na chodniku i nie chce przechodzić to co?

    To nadal ma pierwszeństwo w tym miejscu, w którym stoi.

    > A jak wejdzie pomiędzy ciezarowke a przyczepę która ciężarówka ciagnela bo nie
    patrzył chociaz nie był ślepy. I go przyczepa rozsmaruje na jezdni to miał w takiej
    sytuacji pierwszenstwo czy nie miał?

    Jak najbardziej - pieszy na oznaczonym przejściu przez jezdnię ma
    pierwszeństwo. Zawsze.
    Pieszy będący na chodniku ma pierwszeństwo. Zawsze.

    Wydawałoby się, że nawet najgłupszy da radę to ogarnąć. Ale jak widać,
    natura potrafi zaskakiwać...
    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 86. Data: 2019-12-30 16:22:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.12.2019 o 16:11, Akarm pisze:

> [...]
    > Pieszy będący na chodniku ma pierwszeństwo. Zawsze.
    >
    > Wydawałoby się, że nawet najgłupszy da radę to ogarnąć. Ale jak widać,

    Nic nie rozumiesz. Pieszy na przejściu ma pierwszeństwo, na chodniku ma
    pierwszeństwo, ale na krawężniku... na krawężniku to sprawa jest
    skomplikowana. Krawężnik należy do przejścia i chodnika jednocześnie,
    Czy to znaczy, że pierwszeństwo tam jest nieokreślone? Nic bardziej
    mylnego! Pieszy ma tam podwójne pierwszeństwo. Co tworzy anomalie, bo
    jak można mieć pierwszeństwo i mieć pierwszeństwo? Z pomocą przychodzi
    matematyka - dwa dodatnie pierwszeństwa tworzą pierwszeństwo ujemne.
    Więc mimo, że kogut jest debilem ma tu poniekąd rację, choć dochodzi do
    swojego wniosku pojebanymi drogami. No i nie można zapomnieć o zasadzie
    nieoznaczoności pierwszeństwa Heisenberga - pierwszeństwo jest
    nieokreślone dopóki ktoś nie zechce sprawdzić - to pomiar o Obserwator
    tworzy pierwszeństwo! Obserwatorem jest oczywiście pieszy Shrodingera -
    jednocześnie żywy i martwy w zależności od pomiaru. Ot i cała sprawa;)

    --
    Shrek

  • 87. Data: 2019-12-30 16:43:55
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Akarm w

    > Oczywiście, jeśli pociąg będzie przejeżdżał przez oznaczone przejście
    > dla pieszych, to musi ustąpić pieszemu znajdującemu się na przejściu.
    > Czego tu możesz nie rozumieć?

    Wszystko jasne, prawda kogutek?

    > Jeszcze nie spotkałem się z torami kolejowymi przecinającymi zebrę na
    > jezdni, ale widocznie mało widziałem.

    A spotkałeś sie ze skrzyżowaniem linii kolejowej z...

    > PoRD chyba nie określa zasad poruszania się pociągów po drogach
    > publicznych, ale może wiesz coś więcej?

    ...drogą publiczną?

    > W każdym razie jeden z nas jest na pewno tępakiem, bo ja

    Tak ty

    >(w przeciwieństwie)

    do kogo, czego?

    > uważam, że nie ma przejść dla pieszych, po których PoRD dopuszcza pociągi.

    Oczywiście masz rację, ale jednak jestes "tempakiem", bo w PL nie tylko PoRD
    reguluje ruch pieszych

    > Wydawałoby się, że nawet najgłupszy da radę to ogarnąć. Ale jak widać,
    > natura potrafi zaskakiwać...

    Tak dziadku...

    --
    'Tom N'

  • 88. Data: 2019-12-30 18:33:54
    Temat: Re: Projekt ustawy o pierwszeństwie. Pieszy wchodzący.
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Wejście bez zatrzymania się przed
    > przejsciem, jeśli przepis o zatrzymaniu zacznie obowiązywać, sady będą
    > musiały traktować jako wtargniecie.

    Niekoniecznie.
    Najprawdopodobniej winny bedzie kierowca, bo nie zwolnił wystarczająco
    i naraził pieszego WCHODZĄCEGO na niebezpieczeństwo (jest taki przepis
    w rozporządzeniu).

  • 89. Data: 2019-12-30 18:43:07
    Temat: Re: Projekt ustawy o pierwszeństwie pieszych.
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

    Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 2019-12-29 o 13:32, Shrek pisze:
    >
    > pieszy na przejściu ma zawsze pierwszeństwo. Na chodniku przed przejściem
> [...]

    Ale nie ma pierwszeństwa, gdy jest na chodniku i zamierza wejść
    na przejście.
    Dopiero nowe prawo mu da to pierwszeństwo, jeżeli zostanie
    uchwalone.

  • 90. Data: 2019-12-30 18:45:50
    Temat: Re: Projekt
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

    Krawężnik należy do przejścia i chodnika jednocześnie,

    > --
    > Shrek

    Nie, krawężnik nie należy do przejścia.
    Przejście dla pieszych jest na jezdni.