  • 121. Data: 2020-01-05 15:59:19
    Temat: Re: Projekt ustawy o pierwszeństwie pieszych.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2020-01-03 o 04:09, FreyKol pisze:
> [...]
    283C12584C6004BB1E2/%24File/48.pdf

    > Nie, nie jest bezwzględny.
    > Jest napisane "zatrzymać się i upewnić", ...  czyli musi wystąpić
    > jednocześnie
    > zatrzymanie się i upewnienie. Jeżeli nic nie jedzie, to nie ma potrzeby
    > upewniania i nie ma potrzeby zatrzymywania się.

    Mylisz się - odczytujesz to zdanie "na chłopski rozum", podczas gdy
    spójnik "i" w tekstach prawnych ma swoje ścisłe logiczne znaczenie
    którym jest konieczność wypełnienia zarówno pierwszego jak i drugiego
    warunku.

    Porównaj np. tu: "kierujący zatrzyma się przed sygnalizatorem i nie
    spowoduje utrudnienia ruchu" (to jest o zielonej strzałce). Zatrzymać
    się trzeba zawsze, nawet jeśli nie ma komu utrudniać ruchu.
    Albo tu: "zjechać na prawo i zmniejszyć prędkość" oznacza że trzeba
    zawsze zjechać na prawo i zawsze zmniejszyć prędkość.

    Dlatego sformułowanie dotyczące pieszych również oznacza że musi zawsze
    się zatrzymać i zawsze musi się upewnić.
    Natomiast oczywiście jestem przekonany że twórca przepisu nie miał tego
    na myśli, tylko ponieważ jest niedojdą, to napisał tak jak napisał -
    założę się że wszystkie ostatnie zmiany w PoRD (i zamek błyskawiczny i
    korytarz życia i ta) są pióra tego samego człowieka, bo wszystkie one są
    równej jakości - świadczącej o braku wyobraźni, a nawet nieznajomości
    podstawowych definicji i pojęć których używa.

    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:

  • 122. Data: 2020-01-05 17:15:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.01.2020 o 15:59, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > równej jakości - świadczącej o braku wyobraźni, a nawet nieznajomości
    > podstawowych definicji i pojęć których używa.

    Zaryzykuję twierdzenie, że wszystkie akty prawne są pisane przez
    zupełnie odświeżone biuro legislacyjne sejmu. To rzeczywiście by wiele
    wyjaśniało.

    --
    Shrek

  • 123. Data: 2020-01-06 12:58:44
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-05 15:59, Tomasz Pyra wrote:

> [...]
    > spójnik "i" w tekstach prawnych ma swoje ścisłe logiczne znaczenie
    > którym jest konieczność wypełnienia zarówno pierwszego jak i drugiego

    Ale w sytuacji gdy coś jedzie czy "zatrzymać się" zawsze a "upewnić"
    tylko gdy jedzie?

> [...]
    > Albo tu: "zjechać na prawo i zmniejszyć prędkość" oznacza że trzeba
    > zawsze zjechać na prawo i zawsze zmniejszyć prędkość.

    Nie ma pełnej analogii w przepisie, który podajesz.

    > Dlatego sformułowanie dotyczące pieszych również oznacza że musi zawsze
    > się zatrzymać i zawsze musi się upewnić.

    No ale chodziło o to, że jak nic nie jedzie to nie ma co upewnieniać się
    że kierowca ustąpił. Pozostaje jedynie czy ma się zatrzymać w związku z
    upewnianiem czy niezależnie.

  • 124. Data: 2020-01-08 12:39:07
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Bo ta jedna Warszawa sekretarza gminy i jedna Wołga sekretarza POP zapie....ały?

    -----
    > najpierw w lewo, potem w prawo, znowu w lewo - tak jak uczono już dzieci w
    PRL-owskim przedszkolu