-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "bartosz" <b...@w...wywal.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <54526e64$0$12635$65785112@news.neostrada.pl>
<5452add6$0$11150$65785112@news.neostrada.pl>
<r...@4...com>
<b...@g...com>
<54579c62$0$27288$65785112@news.neostrada.pl>
<m38osr$jda$1@node1.news.atman.pl>
<545a3be5$0$12627$65785112@news.neostrada.pl>
<m3dfld$as6$1@node2.news.atman.pl>
<545a6216$0$11138$65785112@news.neostrada.pl>
<Pine.WNT.4.64.1411062120250.3440@quad>
Subject: Re: Projekt 30
Date: Sat, 8 Nov 2014 00:34:29 +0100
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
X-Antivirus: avast! (VPS 141107-0, 2014-11-07), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 95
Message-ID: <545d69aa$3$18077$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: host-81-190-41-133.szczecin.mm.pl
X-Trace: 1415408043 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 18077 81.190.41.133:64773
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2548828
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1411062120250.3440@quad...
> On Wed, 5 Nov 2014, bartosz wrote:
>
> [osobna sprawa]
>
>> - i tu widze role wladzy jako regulatora. Niech pomysli, jak
>> sensownie weryfikowac umiejetnosci i predyspozycje ludzi do kierowania
>> pojazdami,
>
> Nie, NIE DA SIĘ!
> Weryfikować da się dopiero jak jeżdżą.
Alez da sie: po pierwsze kursanci maja jazdy z instruktorami, ktorzy widza i
czuja na sobie, czy taki delikwent nadaje sie, czy nie, na kierowce; po
drugie: wladza wprowadza lub wprowadzila te probne prawa jazdy - znaczy chce
isc tym tropem, chociaz akurat szczegolowe rozwiazania pomyslu moga byc
kontrowersyjne.
>
>> zamiast isc na latwizne i najpierw dawac prawko "jak leci",
>
> Ba, zupełnie "niedawanie prawka" (znaczy pozwalanie na jazdę
> bez żadnego egzaminu) skutkuje mniejszą liczbą "skutecznych"
> (zakończonych kolizją) wymuszeń, niż egzaminy.
> Takie dziwo.
Tu musialbys podac wiecej danych. Gdzie tak jest i jak to wyglada w
praktyce?
>
>> a potem propagowac sztuczne rozwiazania utrudniajace ruch
>
> Dyskusja jest w kontekście przepustowości, a za tę ZAWSZE
> płaci się ... utrudnieniem ruchu.
> Nie powiesz mi chyba, że konieczność stania na czerwonym
> świetle ułatwia Ci ruch.
Nie - ale jest to utrudnienie naturalne i wynikajace z warunkow drogowych.
Natomiast ograniczenie predkosci na znakach jest utrudnieniem sztucznym i
administracyjnym.
>
> A tak zupełnie na boku:
>
>> predkosci do 5km/h (slownie: piec).
> [...]
>> Czy licznik w samochodzie kolegi bylby w ogole w stanie
>> pokazac taka predkosc? (u mnie zaczyna sie od 10km/h)
>
> Abstrahując od meritum
... no wlasnie wolalbym, abys nie abstrahowal....
- "a co to kogo obchodzi"?
> Primo, brak obowiązku wożenia miarki nie uprawnia do parkowania
> bliżej niż 15m od tabliczki "przystanek",
...tylko z tego powodu, ze latwo jest obejsc "warunek brzegowy" z
odpowiednim marginesem. Czyli latwo jest zaparkowac na tyle daleko, by byla
pewnosc, ze jest co najmniej 15 m - albo nie parkowac w ogole. Odnoszac to
do naszego przypadku: nie majac odniesienia trudno utrzymac predkosc ponizej
5km/h, mozna ewentualnie w ogole nie wjezdzac i umrzec z glodu bez zakupow
:) - jak widzisz, przyklady te maja inny kaliber.
> secundo zapadły
> już wyroki w sprawie przekraczania prędkości przez rowerzystów.
> Kierujący ma się stosować do przepisów, jak musi oceniać
> "na oko", to ma sobie określić margines błędu stosownie
> do własnych możliwości oceny.
Masz na mysli wyrok P. Waldocha z Koscierzyny. Sprawa nie jest taka
oczywista, bo z tego, co wiem, to sad uznal wine, ale odstapil od ukarania.
Ukarany sie tym faktem ucieszyl, ale wyrok jest kuriozalny od strony prawnej
i w zasadzie szkoda, ze sprawa nie trafila wyzej.
O ile bylo jeszcze wiecej spraw tego typu - podaj prosze namiary.
Po drugie - ograniczenie do 5km/h dotyczylo tez pieszych. I co w ich
przypadku? - pytam oczywiscie teoretycznie, ale wszak rozwazamy rzecz w
warunkach "abstrahowania".
>
> Meritum tego ograniczenia to INNA sprawa.
> Natomiast stosujesz z lubością bezpodstawną argumentację :]
W ktorym miejscu?
bart
Następne wpisy z tego wątku
- 08.11.14 07:09 Liwiusz
- 08.11.14 10:43 Shrek
- 08.11.14 19:10 John Kołalsky
- 08.11.14 19:22 John Kołalsky
- 08.11.14 19:28 John Kołalsky
- 08.11.14 19:31 John Kołalsky
- 08.11.14 19:32 Liwiusz
- 08.11.14 19:35 John Kołalsky
- 08.11.14 19:40 Liwiusz
- 08.11.14 19:49 John Kołalsky
- 08.11.14 20:07 John Kołalsky
- 08.11.14 20:09 Liwiusz
- 08.11.14 20:13 Liwiusz
- 08.11.14 20:42 John Kołalsky
- 08.11.14 20:54 John Kołalsky
Najnowsze wątki z tej grupy
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
Najnowsze wątki
- 2025-03-15 kraje nieprzyjazne samochodom
- 2025-03-15 parking Auchan
- 2025-03-15 Art. 19.1 ustawy o ochronie praw autorskich
- 2025-03-15 przegląd za mną
- 2025-03-15 Na co komu okna
- 2025-03-15 Mój elektryk
- 2025-03-15 Fejk muzyczny czy nie fejk
- 2025-03-15 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-15 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-15 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+ experience) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+) <=
- 2025-03-15 KOMU w RP3 pasuje "Rumuńska łatwość gmerania w wyborach" i dlaczego nie PO-Trzaskanym?
- 2025-03-15 China-Kraków => Key Account Manager IT <=