eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProjekt 30Re: Projekt 30
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "bartosz" <b...@w...wywal.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <54526e64$0$12635$65785112@news.neostrada.pl>
    <5452add6$0$11150$65785112@news.neostrada.pl>
    <r...@4...com>
    <b...@g...com>
    <54579c62$0$27288$65785112@news.neostrada.pl>
    <m38osr$jda$1@node1.news.atman.pl>
    <545a3be5$0$12627$65785112@news.neostrada.pl>
    <m3dfld$as6$1@node2.news.atman.pl>
    <545a6216$0$11138$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1411062120250.3440@quad>
    Subject: Re: Projekt 30
    Date: Sat, 8 Nov 2014 00:34:29 +0100
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    X-Antivirus: avast! (VPS 141107-0, 2014-11-07), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 95
    Message-ID: <545d69aa$3$18077$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: host-81-190-41-133.szczecin.mm.pl
    X-Trace: 1415408043 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 18077 81.190.41.133:64773
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2548828
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1411062120250.3440@quad...
    > On Wed, 5 Nov 2014, bartosz wrote:
    >
    > [osobna sprawa]
    >
    >> - i tu widze role wladzy jako regulatora. Niech pomysli, jak
    >> sensownie weryfikowac umiejetnosci i predyspozycje ludzi do kierowania
    >> pojazdami,
    >
    > Nie, NIE DA SIĘ!
    > Weryfikować da się dopiero jak jeżdżą.

    Alez da sie: po pierwsze kursanci maja jazdy z instruktorami, ktorzy widza i
    czuja na sobie, czy taki delikwent nadaje sie, czy nie, na kierowce; po
    drugie: wladza wprowadza lub wprowadzila te probne prawa jazdy - znaczy chce
    isc tym tropem, chociaz akurat szczegolowe rozwiazania pomyslu moga byc
    kontrowersyjne.

    >
    >> zamiast isc na latwizne i najpierw dawac prawko "jak leci",
    >
    > Ba, zupełnie "niedawanie prawka" (znaczy pozwalanie na jazdę
    > bez żadnego egzaminu) skutkuje mniejszą liczbą "skutecznych"
    > (zakończonych kolizją) wymuszeń, niż egzaminy.
    > Takie dziwo.

    Tu musialbys podac wiecej danych. Gdzie tak jest i jak to wyglada w
    praktyce?


    >
    >> a potem propagowac sztuczne rozwiazania utrudniajace ruch
    >
    > Dyskusja jest w kontekście przepustowości, a za tę ZAWSZE
    > płaci się ... utrudnieniem ruchu.
    > Nie powiesz mi chyba, że konieczność stania na czerwonym
    > świetle ułatwia Ci ruch.

    Nie - ale jest to utrudnienie naturalne i wynikajace z warunkow drogowych.
    Natomiast ograniczenie predkosci na znakach jest utrudnieniem sztucznym i
    administracyjnym.



    >
    > A tak zupełnie na boku:
    >
    >> predkosci do 5km/h (slownie: piec).
    > [...]
    >> Czy licznik w samochodzie kolegi bylby w ogole w stanie
    >> pokazac taka predkosc? (u mnie zaczyna sie od 10km/h)
    >
    > Abstrahując od meritum

    ... no wlasnie wolalbym, abys nie abstrahowal....

    - "a co to kogo obchodzi"?
    > Primo, brak obowiązku wożenia miarki nie uprawnia do parkowania
    > bliżej niż 15m od tabliczki "przystanek",

    ...tylko z tego powodu, ze latwo jest obejsc "warunek brzegowy" z
    odpowiednim marginesem. Czyli latwo jest zaparkowac na tyle daleko, by byla
    pewnosc, ze jest co najmniej 15 m - albo nie parkowac w ogole. Odnoszac to
    do naszego przypadku: nie majac odniesienia trudno utrzymac predkosc ponizej
    5km/h, mozna ewentualnie w ogole nie wjezdzac i umrzec z glodu bez zakupow
    :) - jak widzisz, przyklady te maja inny kaliber.

    > secundo zapadły
    > już wyroki w sprawie przekraczania prędkości przez rowerzystów.
    > Kierujący ma się stosować do przepisów, jak musi oceniać
    > "na oko", to ma sobie określić margines błędu stosownie
    > do własnych możliwości oceny.

    Masz na mysli wyrok P. Waldocha z Koscierzyny. Sprawa nie jest taka
    oczywista, bo z tego, co wiem, to sad uznal wine, ale odstapil od ukarania.
    Ukarany sie tym faktem ucieszyl, ale wyrok jest kuriozalny od strony prawnej
    i w zasadzie szkoda, ze sprawa nie trafila wyzej.

    O ile bylo jeszcze wiecej spraw tego typu - podaj prosze namiary.

    Po drugie - ograniczenie do 5km/h dotyczylo tez pieszych. I co w ich
    przypadku? - pytam oczywiscie teoretycznie, ale wszak rozwazamy rzecz w
    warunkach "abstrahowania".

    >
    > Meritum tego ograniczenia to INNA sprawa.
    > Natomiast stosujesz z lubością bezpodstawną argumentację :]

    W ktorym miejscu?

    bart


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: