    From: Bogusław Faja <zymen_out_@_out_zymen.net>
    Subject: Re: Programista C/C++
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Mon, 10 Aug 2009 18:51:12 +0200

    Dnia Mon, 10 Aug 2009 11:38:42 -0500, A.L. napisał(a):

    > Nawet aby dostawac minimum, musisz byc tego wart.
    >
    > Poza tym, w wieksosci wypadkow nie ma ani "maksimum" ani "minimum".

    Tutaj akurat wspominałem o polskim "minimum" - ustalonym przez państwo.
    Bodajże około 1,2k aktualnie.

    > Ja pisze odwrotnie dokladnie: kazda osoba zarabie tyle ile uwaza ze
    > jes twarta a firma uwaza ze jest godna zaplaty.
    >
    > W tej samej firmie, na tym samym stanowisku, dwoch pracownikow moze
    > miec diametralnie rozne pensje. A pojscie do szefa z prosba o podwyzke
    > "bo Kowalski zarabia wiecej niz ja" mzoe sie skonczyc kopem w odwlok.
    > Dla Kowalskiego tez.

    Rozumiem, ale założyłem, że mówimy o konkretnej osobie z równie konkretnym
    wynagrodzeniem. Uważam, że twierdzenie iż pensja jest zależna tylko i
    wyłącznie od osoby nie jest do końca prawdziwe: czy osoba z Chin
    przeprowadzająca się do USA w nowym miejscu powinna zarabiać ekwiwalent
    zarobku z Chin? Zakładamy, że przeprowadzka dotyczy tylko miejsca pracy,
    firma - pracodawca - się nie zmienia.

    Ja jestem zdania, że pensja takiego pracownika ulegnie zmianie, a tym
    samym, że istnieją pewne dodatkowe czynniki ustalające jej wysokość.

    Dla uproszczenia załóżmy, że pensja "przenoszona" z Chin w żaden sposób nie
    narusza ewentualnej "minimalnej wymaganej" (jeśli takowa istnieje) pensji z
    USA.

    > P.S> To wszysko nie dotyczy firm stanowch i federalnych gdzie sa
    > "widelki" a pensje pracownikow sa jawne i mozna je znalezc na
    > internecie. Albowiem ci sa oplacani z podatkow i podatnik ma prawo to
    > wiedziec.

    Tak, tego jestem świadom. Podpinam to raczej do wyjątków potwierdzających
    regułę.

    --
    http://moznalepiej.pl - tańsze książki
    http://lepszalokata.pl - optymalizacja lokat