  • 1. Data: 2012-04-25 08:41:30
    Temat: Producent notebooka
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@o...pl>

    Hej!

    Zbieram się powoli do zakupu nowego notebooka i mam trochę dylematów
    dotyczących producenta.

    Po Internecie krąży mnóstwo wieści, albo lepiej: stereotypów. Że Sony i
    Toshiba mają najtrwalsze notebooki, że Asus ma najlepszy stosunek ceny do
    jakości, że HP, Aristo i Acer to badziewie, którego nie warto kupować, że
    np. Samsung zawsze zajmował się produkcją telewizorów, a nie notebooków,
    więc ma słaby sprzęt i tak dalej. Bez większych problemów można znaleźć w
    Internecie opinie dotyczące firmy X; jedne mówią, że to rewelacyjna firma,
    że ktoś ma już dziesiąty notebook tej firmy i pół jego rodziny też z niego
    korzysta, że nigdy mu się nie zepsuł, chociaż codziennie ogląda filmy na
    pościeli i tak dalej. I drugie, które mówią, że to badziewie, że pięć razy
    było w serwisie i że serwis nie chciał uznać naprawy gwarancyjnej, że się
    mocno grzeje, pada matryca etc. Czyli, krótko mówiąc, mnóstwo szumu.

    Jedyny w miarę wiarygodny test trwałości sprzętu jest z roku bodaj 2009
    (http://www.squaretrade.com/htm/pdf/SquareTrade_lapt
    op_reliability_1109.pdf)
    i wygrywa w nim Toshiba i Asus. Jednak test ten ma już trzy lata, podczas
    których sporo mogło się zmienić, a obecnie można znaleźć takich testów
    jeszcze kilka, robionych np. przez firmy serwisujące notebooki, przy czym
    z każdego wynika, że inna firma produkuje najbardziej bezawaryjny sprzęt -
    łącznie z (teoretycznie) słabym Samsungiem (którego nawet polecano mi w
    dwóch różnych sklepach).

    Czym więc kierować się podczas wyboru producenta notebooka? Tylko proszę
    bez flame-warów pt. "kup takiego, ja go mam, nie psuje się". Interesuje
    mnie, czy jest jakieś rozsądne kryterium, którym da się kierować. Chyba,
    że macie jakieś wiarygodne informacje, rankingi dotyczące omawianego
    tematu. Ale sam szukałem dosyć długo i bez rezultatów...

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 2. Data: 2012-04-25 09:03:46
    Temat: Re: Producent notebooka
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Wojciech "Spook" Sura nabazgrał(a):

> [...]
    > że serwis nie chciał uznać naprawy gwarancyjnej, że się mocno grzeje,
    > pada matryca etc. Czyli, krótko mówiąc, mnóstwo szumu.

    Jeśli chodzi o obnsługę serwisową to nie polecam Asusa i Lenovo .. jak ci
    padnie to umarł w butach :)

> [...]
    > najbardziej bezawaryjny sprzęt - łącznie z (teoretycznie) słabym
    > Samsungiem (którego nawet polecano mi w dwóch różnych sklepach).

    Co do firm to też nie ma się co kierować bo np. HP ma średnią serię Pavilon
    za to serie Elite albo PRO jest naprawdę dobra i jak kogoś stać na lapka za
    więcej niż 2000 zł to polecam, dobrze wykonane i bardzo mało awaryjne.

> [...]
    > że macie jakieś wiarygodne informacje, rankingi dotyczące omawianego
    > tematu. Ale sam szukałem dosyć długo i bez rezultatów...

    Nie ma czegoś takiego :)

    Powiem Ci tak, przejdz się do jakiegoś MM/Saturna czy innego marketu RTV i
    pomacaj co cię interesuje. Wtedy zobaczysz czy dany laptop ci pasuje czy nie
    .. Ja jak brałem laptop to byłem zdecydowany na dwa modele firm XX i YY a
    jak pomacałem to kupiłem ZZ za 2 razy tyle i nie żałuję decyzji choć kieszeń
    zabolała :)

  • 3. Data: 2012-04-25 10:04:50
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Wojciech "Spook" Sura pisze tak:

    > Samsung zawsze zajmował się produkcją telewizorów

    a Siemens zawsze zajmował się produkcją lokomotyw więc robi
    beznadziejne pralki;)

    w Toshiba pracowałem więc ich nie lubię z urzędu i nie będę komentował.

    Co można domniemywać. Sony, Samsung, doświadczony producent elektroniki
    to i laptopa porządnie polutuje. Chyba o to chodzi żeby kulki pod
    scalakami nie odkleiły się od ciepła?

    Samsung N130 cichy netbook, Samsung SGH-J200 genialnie przyjazny i
    logiczny telefon, który niezliczoną ilośc razy zaliczył glebę i dalej
    działa. Samsung UE40C5000, UE40D5000, UE37C6000, UE32D5000 dość fajne
    telewizory. Jak na razie pracują.

    Asus - zrobi laptopa i dopieści
    HP - wielki minus za wmuszanie Visty swego czasu i brak sterów pod xp
    Acer - zrobić jak najtaniej, nie bierzemy pod uwagę.

    > Czym więc kierować się podczas wyboru producenta notebooka?

    Sam bym kupił Samsung lub Asus. Chyba nie psują się tak często żeby nie
    wytrzymały 4 lat kiedy już je znielubimy za starość?

    Sony kupiłbym, jakbym miał trochę więcej zbędnej $ do wywalenia ;)

    --
    Piter

  • 4. Data: 2012-04-25 10:19:36
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Nie można kierować sie fimą, a powinno modelem.
    Miałem trochę lapków za sobą. Obecnie mam w domu 2 Samsungi i jestem
    zadowolony. Są ciche, zimne i wydajne.

  • 5. Data: 2012-04-25 11:01:48
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2012-04-25 10:04, PiteR pisze:
    > Wojciech "Spook" Sura pisze tak:
    > w Toshiba pracowałem więc ich nie lubię z urzędu i nie będę komentował.

    Po zejściu lakieru z satelita mojego ojca jestem bardzo ostrożny z tą
    firmą. Lakier zszedł po roku użytkowania, średniego.
    Natomiast moja żona uparła się na właśnie toshibę, i ok od 2 lat.

> [...]
    > logiczny telefon, który niezliczoną ilośc razy zaliczył glebę i dalej
    > działa. Samsung UE40C5000, UE40D5000, UE37C6000, UE32D5000 dość fajne

    tak, na pewno i flagowy kiedy Z-720, slim, biznesowy etc. Większego
    gówna nie można sprzedawać ludziom. mieliśmy je jako służbowe, oj
    potrafiły skutecznie zniechęcić do marki.

    > HP - wielki minus za wmuszanie Visty swego czasu i brak sterów pod xp

    Że badziew to prawda, ale akurat z zupełnie innej przyczyny. Serwis,
    podejście do klienta, ten okłamany marketing. Fuj - nie laptop :)
    Jeszce Dell, sprzęt spoko, ale to ich podejście do zasilaczy 3-żyłowych
    z kontrolą, gdzie ciągle uszkadza się ta 3-cia żyła doprowadza mnie do
    szału i do domu chyba bym della nie kupił. W firmowym 3 zasilacz w ciągu
    3 lat.

  • 6. Data: 2012-04-25 11:30:12
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Wed, 25 Apr 2012 11:01:48 +0200, Jawi napisał(a):

> [...]
    > z kontrolą, gdzie ciągle uszkadza się ta 3-cia żyła doprowadza mnie do
    > szału i do domu chyba bym della nie kupił. W firmowym 3 zasilacz w ciągu

    Mozesz o tym troche wiecej napisac? Mam Della Vostro i chetnie sie dowiem co
    moze go spotkac.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 7. Data: 2012-04-25 13:16:54
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-04-25, o godz. 10:04:50
    PiteR <e...@f...pl> napisał(a):

    > Asus - zrobi laptopa i dopieści

    Po czym jak ulegnie awarii to dopieści anulując gwarancję twierdząc że
    laptop został zalany wodą mimo że używany był na Saharze w pełnym
    słońcu. Jeśli na tym polega dopieszczanie to ja dziękuję.

    Zdrówko

  • 8. Data: 2012-04-25 13:34:57
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-04-25 08:41, Wojciech "Spook" Sura wrote:
    > Hej!
    >
    > Zbieram się powoli do zakupu nowego notebooka i mam trochę dylematów
    > dotyczących producenta.

    Nie lubie generalizowac, bo standard produktow moze zmieniac sie z
    czasem. Tak czy owak np. Acera za nic nie kupie do pracy, w ciagu 5 lat
    dwa razy wymienialem po dwa zawiasy. Takze to dobry komputer dla kobiety.

    Z tego co widze wiele firm zamawia Lenovo albo delle, niekoniecznie
    wszystkie sliczne, ale gdybym kupowal dla siebie, to tu bym wybieral
    (typowo pod katem pracy - musi byc wytrzymaly)

    pozdr.
    Rafał

  • 9. Data: 2012-04-25 13:39:59
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2012-04-25 09:03, Chris pisze:

> [...]
    > czy nie .. Ja jak brałem laptop to byłem zdecydowany na dwa modele firm
    > XX i YY a jak pomacałem to kupiłem ZZ za 2 razy tyle i nie żałuję

    Ja w żadnym takim sklepie w .pl nigdy nie widziałem np. ThinkPada
    z serii T ani W, pojedyncze egzemplarze można czasem znaleźć
    w specjalistycznych salonach. Kiedyś bardzo chciałem obejrzeć z bliska
    model X301, ale nigdzie we Wrocławiu nie dało się tego zorganizować.
    Komputronik zaoferował mi możliwość ściągnięcia modelu demonstracyjnego
    z Warzszawy, ale z czasem oczekiwania powyżej 2 tygodni. Więc naprawdę
    dobrego laptopa nie pomacasz właściwie nigdzie ;-)

    T.

  • 10. Data: 2012-04-25 13:42:08
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Rafal Lukawski nabazgrał(a):

> [...]
    > wszystkie sliczne, ale gdybym kupowal dla siebie, to tu bym wybieral
    > (typowo pod katem pracy - musi byc wytrzymaly)

    Moja dostała Lenovo teraz w firmie i klnie na niego .,.... może to i
    solidne .. testowali wchodząc w szpilach na laptopa i nic :) za to design,
    wygoda, WAGA nie dla kobiety ... zresztą mi też się nie podoba tak samo jak
    handlowcą którzy zamiast lekkiego laptopika muszą targać "pustaka" bo cegła
    przy tym to pikuś ...