    From: "Chris" <s...@s...net>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Producent notebooka
    Date: Wed, 25 Apr 2012 09:03:46 +0200

    Wojciech "Spook" Sura nabazgrał(a):

> [...]
    > nie notebooków, więc ma słaby sprzęt i tak dalej. Bez większych
    > problemów można znaleźć w Internecie opinie dotyczące firmy X; jedne
    > mówią, że to rewelacyjna firma, że ktoś ma już dziesiąty notebook tej
    > firmy i pół jego rodziny też z niego korzysta, że nigdy mu się nie
    > zepsuł, chociaż codziennie ogląda filmy na pościeli i tak dalej. I
    > drugie, które mówią, że to badziewie, że pięć razy było w serwisie i
    > że serwis nie chciał uznać naprawy gwarancyjnej, że się mocno grzeje,
    > pada matryca etc. Czyli, krótko mówiąc, mnóstwo szumu.

    Jeśli chodzi o obnsługę serwisową to nie polecam Asusa i Lenovo .. jak ci
    padnie to umarł w butach :)

    > Jedyny w miarę wiarygodny test trwałości sprzętu jest z roku bodaj 2009
    > (http://www.squaretrade.com/htm/pdf/SquareTrade_lapt
    op_reliability_1109.pd
    > f) i wygrywa w nim Toshiba i Asus. Jednak test ten ma już trzy lata,
    > podczas których sporo mogło się zmienić, a obecnie można znaleźć
    > takich testów jeszcze kilka, robionych np. przez firmy serwisujące
    > notebooki, przy czym z każdego wynika, że inna firma produkuje
    > najbardziej bezawaryjny sprzęt - łącznie z (teoretycznie) słabym
    > Samsungiem (którego nawet polecano mi w dwóch różnych sklepach).

    Co do firm to też nie ma się co kierować bo np. HP ma średnią serię Pavilon
    za to serie Elite albo PRO jest naprawdę dobra i jak kogoś stać na lapka za
    więcej niż 2000 zł to polecam, dobrze wykonane i bardzo mało awaryjne.

    > Czym więc kierować się podczas wyboru producenta notebooka? Tylko proszę
    > bez flame-warów pt. "kup takiego, ja go mam, nie psuje się". Interesuje
    > mnie, czy jest jakieś rozsądne kryterium, którym da się kierować. Chyba,
    > że macie jakieś wiarygodne informacje, rankingi dotyczące omawianego
    > tematu. Ale sam szukałem dosyć długo i bez rezultatów...

    Nie ma czegoś takiego :)

    Powiem Ci tak, przejdz się do jakiegoś MM/Saturna czy innego marketu RTV i
    pomacaj co cię interesuje. Wtedy zobaczysz czy dany laptop ci pasuje czy nie
    .. Ja jak brałem laptop to byłem zdecydowany na dwa modele firm XX i YY a
    jak pomacałem to kupiłem ZZ za 2 razy tyle i nie żałuję decyzji choć kieszeń
    zabolała :)