  • 1. Data: 2012-04-22 22:17:25
    Temat: Monitor LCD+ tuner cyfrowy
    Od: hamala uzi <z...@o...pl>

    witam,
    moze troche nie do konca temat strikte komputerowy, ale mam nadzieje, ze
    pomozecie :) kupilem okazyjnie monitor lcd z wejsciem vga i tak
    pomyslalem jakby zrobic z niego tv. Czy jesli podlacze taki tuner
    http://allegro.pl/tuner-cyfrowy-wiwa-dvb-t-mpeg-4-me
    dia-player-hd85-i2275055319.html
    przez hdmi kablem hdmi-vga to bedzie dzialac? Co wtedy z dzwiekiem?
    Widze, ze tuner ma wyjscie audio, monitor ma takie samo wejscie. Czy nie
    bedzie tak, ze jak podlacze sie pod hdmi to tuner bedzie puszczal dzwiek
    tylko tym wyjsciem?

  • 2. Data: 2012-04-23 07:20:44
    Temat: Re: Monitor LCD+ tuner cyfrowy
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "hamala uzi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > http://allegro.pl/tuner-cyfrowy-wiwa-dvb-t-mpeg-4-me
    dia-player-hd85-i2275055319.html
    > przez hdmi kablem hdmi-vga to bedzie dzialac?

    A są takie kabelki VGA-HDMI?
    HDMI to sygnał cyfrowy a VGA analogowy, musiałbyś mieć po "drodze"
    konwerter. :-)

  • 3. Data: 2012-04-23 09:59:43
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 22.04.2012 22:17, hamala uzi pisze:
    > Co wtedy z dzwiekiem?
    > Widze, ze tuner ma wyjscie audio, monitor ma takie samo wejscie. Czy nie
    > bedzie tak, ze jak podlacze sie pod hdmi to tuner bedzie puszczal dzwiek
    > tylko tym wyjsciem?

    Specyfikacja wejścia monitorowego VGA nie przewiduje dźwięku. Jeśli
    jednak monitor ma głośniki, można to podłączyć osobnym kabelkiem,
    najczęściej miniJack.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 4. Data: 2012-04-23 13:18:22
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 23.4.2012, nom napisał(a):

    > A są takie kabelki VGA-HDMI?

    Oczywiście, że są. ;D
    http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=hdmi+vga+cable

    > HDMI to sygnał cyfrowy a VGA analogowy, musiałbyś mieć po "drodze"
    > konwerter. :-)

    Dokładnie. Jednak niektórzy producenci stosują "sztuczki" typu możliwość
    przełączenia rodzaju sygnału podanego na D-SUB (DE-15), ale jest wtedy o
    tym wyraźnie napisane w specyfikacji/instrukcji i jest też stosowny
    kabelek w komplecie. Skąd to wynika? Nie wiem. Oszczędność? Na czym?
    Tak czy siak, jest to możliwe, że zamiast np. pełnego DVI, czy też DVI-D +
    DE-15, ktoś zastosuje DE-15 z możliwością zastosowania przejściówki do np.
    DVI-D.
    I na koniec. Tak, spotkałem się z takim rozwiązaniem przy projektorze,
    oraz ktoś wspominał mi kiedyś o takim wyjściu w jakimś laptopie HP (na
    stronie HP można znaleźć przejściówkę z HDMI do VGA - fakt, że w
    "tajemniczej, czarnej" obudowie).
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://giveawayoftheday.com/

  • 5. Data: 2012-04-23 13:18:28
    Od: hamala uzi <z...@o...pl>

    > A są takie kabelki VGA-HDMI?
    > HDMI to sygnał cyfrowy a VGA analogowy, musiałbyś mieć po "drodze"
    > konwerter. :-)

    taki najtanszy znalazlem
    http://allegro.pl/kabel-z-hdmi-na-vga-1-5-m-oplot-go
    ld-i2232792413.html

  • 6. Data: 2012-04-23 13:20:15
    Od: hamala uzi <z...@o...pl>

    W dniu 2012-04-23 09:59, Tom01 pisze:

    > Specyfikacja wejścia monitorowego VGA nie przewiduje dźwięku. Jeśli
    > jednak monitor ma głośniki, można to podłączyć osobnym kabelkiem,
    > najczęściej miniJack.

    tak wlasnie o to mi chodzilo, a nie chcialbym sie przekonac o bledzie
    mojego rozumowania juz po zakupie ;)

  • 7. Data: 2012-04-23 19:30:11
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Mon, 23 Apr 2012 13:18:28 +0200, hamala uzi napisał(a):

    > taki najtanszy znalazlem
    > http://allegro.pl/kabel-z-hdmi-na-vga-1-5-m-oplot-go
    ld-i2232792413.html

    "Jeśli kabel przy bezpośrednim podłączeniu nie będzie działał należy
    zaopatrzyć się w specjalny moduł zmieniający sygnał cyfrowy na analogowy.
    Nowe urządzenia elektroniczne często już posiadają taki moduł wbudowany w
    sobie."
    Nie za bardzo kojarzę jak to może działać. To pewnie jakiś kabel do
    urządzeń, które ze względu na mocowanie mają gniazdko w standardzie VGA,
    ale wysyłają HDMI. Na normalnych kartach nie ma prawa działać.