    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Procesor za -10 złotych. :)
    Date: Tue, 27 Apr 2021 16:52:18 +0200

    On 27/04/2021 16:28, Marek wrote:
    > No ale jeśli to ACK jest w marginesie czasu przewidywanego na ACK w
    > _konkretnej_ implementacji jakiegoś protokołu (np. modbus) to chyba nie
    > jest problem, bo tak ma być.

    Ten czas zwyczajowo jest bardzo długi. Być może dało by radę wysłać
    dodatkowe ramki do innych urządzeń. O ike niektóe urządenia modbusowe
    potrafią odpowiedzieć prawie natychmiast, to nie jest to zasada.

    > No chyba nie oczekujesz, że protokół opracowany do komunikacji (będący z
    > jego natury wolnym) w trakcie przepisowego oczekiwania na odpowiedź
    > mógłby robić coś innego.

    Mógłby. Ethernet robi.

    > Ale oczywiście to co z natury jest wolne (z założeń) można jeszcze
    > bardziej spowolnić przez błędy implementacyjne.

    I tak jest. Jak mówie "latency 20s" to przesadzam ale niewiele. Jeden z
    liczników energii jako obczajałem zwaracał wynik natychmiast albo po
    sekundzie. Eksperymentowałem i mozliwe że ma to zwiazak z "zapisywaniem
    flasha z licznikiem energii" kiedy jest zbyt zajęty sleep(1000), bo lagi
    pojawiały się periodycznie co minutę. Czyli już dupa, bo sekunda na
    magistrali 57600 to jest jednak kilka ramek do innych, któe nie dojdą.
    Jak masz jeden licznik, to nie problem ,ale jak pracuje ich kilka, to
    dramat. I winę ponosi producent licznika, ale tak naprawdę winę ponosi
    dziadostwo modbusa.