  • Data: 2010-03-03 00:45:11
    Temat: Re: Procek i długie przewody wprost do portów - do praktyków
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll> szukaj wiadomości tego autora

    news:hmk23r$kib$1@inews.gazeta.pl...

    > Mi nie chodzi o koszt, tylko o miejsce, w obudowie mi ciasno, a
    > zwiększenie jej nie wchodzi w grę. Dlatego transoptory (muszę ich
    > dać osiem) traktuję jako ostateczność liczyłem raczej na informację,
    > że np. proste LC (100nF do masy i opornikopodobny dławik w szereg)
    > wystarczy :-)

    dużo większe znaczenie będzie miało np. prowadzenie masy niż zastosowanie
    konkretnego obwodu zabezpieczającego (L w ogóle odradzam a słabo tłumione
    LC to też średni pomysł). A jako zabezpieczenie nieraz wystarczy jeden
    szeregowy rezystor, pod warunkiem, że będzie miał sporą wartość. Dlatego,
    jeśli masz taką możliwość, zamiast wyprowadzać z układu jakieś podciągane
    5V, które przycisk ma zwierać do masy, lepiej podaj na przycisk
    maksymalnie wysokie dostępne napięcie (oczywiście nie sieciowe ;) ale może
    masz np 24V), które zbijesz sobie odpowiednim dzielnikiem już przy procku.

    e.