    From: Filip KK <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Problem z akumulatorem - długie
    Date: Mon, 06 Dec 2010 00:46:19 +0100

    W dniu 2010-12-05 16:55, rzymo pisze:

    > Mam włączone, ale co z tego? Akumulatorowi jest w zasadzie wszystko
    > jedno, czy w danej chwili doładowuje go prąd 1A/5A/10A.
    > Normalnym jest, że jak bilans energetyczny w aucie mam ujemny, to co
    > jakiś czas doładowuję akumulator. To że ma zaślepione korki w niczym
    > nie przeszkadza. Natomiast gazowaniu/nadmiernemu wzrostowi temperatury
    > można zapobiec używając prostownika, który ograniczy napięcie.
    >
    > Tak czytam Twoje wypowiedzi i nie mogę się domyślić o co Tobie chodzi
    > z tą niemożnością ładowania... :-)

    O to chodzi, że akumulatory są samowystarczalne... Dlatego się ich nie
    ładuje, jak padnie to za 2 lata kupisz sobie nowy. :) I po to "zamykają
    elektrolit szczelnie", żeby teoretycznie nie wytwarzały się tak szybko
    procesy chemiczne. Ale ja w to nie wierzę. Woda się niby skrapla ale
    elektrolit również się skrapla, choćby podczas ładowania aku. Według
    niektórych teoretyków na grupie dyskusyjnej skrapla się tylko wodór czy
    inne gazy, co jest kompletną bzdurą wyssaną z palca. Wystarczy rozebrać
    taki aku samoobsługowy i będzie pełno elektrolitu pływało pod kopułą.