-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Problem z akumulatorem - długie
Date: Sun, 05 Dec 2010 16:31:35 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 49
Message-ID: <idgb8n$i3i$1@news.onet.pl>
References: <idfm14$6hi$1@inews.gazeta.pl> <idfq7p$eso$1@news.net.icm.edu.pl>
<idfqmq$te0$1@news.onet.pl> <idfr6h$eso$3@news.net.icm.edu.pl>
<idftsh$8nf$1@news.onet.pl> <idg9f8$mki$4@news.net.icm.edu.pl>
NNTP-Posting-Host: vovin2.mrs-net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1291563095 18546 83.13.70.131 (5 Dec 2010 15:31:35 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 5 Dec 2010 15:31:35 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; pl; rv:1.9.2.12) Gecko/20101027
Thunderbird/3.1.6
In-Reply-To: <idg9f8$mki$4@news.net.icm.edu.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2331668
[ ukryj nagłówki ]W dniu 05.12.2010 15:58, Filip KK pisze:
> Dokładnie, dlatego obecnych akumulatorów się NIE ŁADUJE. Nie ma takiej
> potrzeby. Przy sprawnym alternatorze taki aku pożyje 2-3 lata i trzeba
> kupić następny.
Jak chcesz tylko wymieniać to oczywiście jest to jakaś metoda. :)
Ale ładowanie małym prądem (w warunkach domowych z prostownika) dobrze
wpływa na ,,odsiarczanie'' płyt -> wzrost pojemności i mniejsze ryzyko,
że jak się za dużo na płytach/w grodziach związków siarki nazbiera to w
końcu wszystko opadnie i zewrze 2 sąsiednie płyty na stałe -> akumulator
na śmietnik.
Kolejna sprawa to kondycja akumulatora w zimie - jak jest rozładowany ->
niskie stężenie elektrolitu (siarka na płytach), w grodziach ,,prawie
sama woda'' i to po prostu zamarza/lód rozsadza -> na śmietnik. Jeśli
warunki eksploatacji (rzadka jazda, krótkie odcinki, grzanie świec w
silniku wysokoprężnym) są trudne, to zabranie raz na jakiś czas do
ciepła i podładowanie może przedłużyć czas eksploatacji wielokrotnie!
Jeśli chodzi o mnie - to reguła kciuka jest taka: mróz (-10 stopni i
mniej) -> samochód powinien raz na tydzień przejechać jednorazowo (ew. z
postojem pomiędzy) ze 30km, bo inaczej może grozić degradacja. :)
Są oczywiście różne sztuczki, które w zależności od warunków pracy można
stosować - na dobry początek można nie zazbrajać alarmu. :>
>> W akumulatorze bezobsługowym nie ma żadnych supercudownych rozwiązań,
>> które powodują, że rozłożona woda mieszka w środku w obiegu zamkniętym i
> Po pierwsze, w akumulatorach nie ma wody.
OIDP to do sucho naładowanego akumulatora (uformowane płyty, bez
elektrolitu) lało się mniej więcej 1 część stężonego kwasu siarkowego na
4 części wody destylowanej. Z tym, że ten stężony kwas siarkowy też ma
oczywiście w sobie extra trochę wody. :) To się nie zmienia niezależnie
od tego jak bardzo bezobsługowo producent nazwie swoje akumulatory.
>> I ładowanie akumulatora w
>> samochodzie zachodzi w dużo bardziej agresywnych warunkach niż pod
>> typowym prostownikiem w domu. Akumulatory się ładuje. Po to są. :)
> Czy możesz rozwinąć swoją powyższą wypowiedź? Dlaczego normalne
> ładowanie z alternatora jest agresywniejsze jak z prostownika w domu?
Alternator w samochodzie powiedzmy 80A. Instalacja (światła, dmuchawa,
cośtam) ciągnie machając łapami 40A. Akumulator może być ładowany prądem
rzędu pojedynczych dziesiątek amperów (oczywiście jest regulacja i
napięciowe zabezpieczenie przed przeładowaniem). Typowy prostownik
samochodowy ma 3A może 6A?
S.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.12.10 16:33 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
- 05.12.10 16:37 Stefan Szczygielski
- 05.12.10 16:42 Filip KK
- 05.12.10 16:49 Przembo
- 05.12.10 16:46 Filip KK
- 05.12.10 16:52 Jarek
- 05.12.10 16:55 rzymo
- 05.12.10 16:59 Filip KK
- 05.12.10 17:06 Filip KK
- 05.12.10 17:07 Filip KK
- 05.12.10 17:22 Marek P.
- 05.12.10 17:32 J.F.
- 05.12.10 17:38 J.F.
- 05.12.10 17:49 J.F.
- 05.12.10 17:50 PJ
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v
- 2025-01-10 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-10 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-10 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2025-01-10 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-10 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-10 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=