  • Data: 2009-06-12 17:14:53
    Temat: Re: Problem lekko OT, ale w WinAVR ;-)
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wyraźnie napisałem, że nie promocja jest tu największym problemem.
    > Zresztą rzutowanie i tak tego nie poprawia.

    U mnie poprawia - najnowszy WinAVR.

    > Specjalnie napisałem, że optymalizacja była ustawiona na rozmiar, więc
    > rcall powinno mieć pierwszeństwo.

    Tak, tylko developerzy sa skupieni na Os - tak to bywa, kiedy zasoby sa
    ograniczone.

    > Zapomniałem wstawić. Oto kod:
    >
    > #define tab_size(__a) (sizeof(__a)/sizeof(__a[0]))
    >
    > Jeśli według ciebie jest źle zdefiniowana, to czekam na poprawki.

    To powinno w efekcie dac stala. Kiedy zastapilem wywolanie tab_size
    stala problem zniknal. Wiec byc moze uzywasz starej wersji?

    > Ja na potrzeby przykładu w ogóle jej nie zdefiniowałem (nie jest to
    > potrzebne, disasemblację zrobiłem po kompilacji, bez linkowania).

    To wtedy petla sie totalnie zoptymalizowala i wywalilo mi te wywolania w
    ogole.

    > Chciałeś przykłady, to ci je pokazałem. Nie jest w tym przypadku istotne
    > czy inne kompilatory zrobiłyby to lepiej (a myślę, że IAR byłby lepszy).

    IAR zwykle jest lepszy bo jest dostosowany do tej platformy, niestety
    uniwersalnosc gcc jest tu jego wada. Z drugiej strony wada ta jest
    kompensowana problemami na ktore sie natkniesz probujac przeniesc kod z
    IAR na inna platforme.

    > Dzięki, już kiedyś próbowałem (na innym porcie gcc). To nie jest robota
    > na 1 dzień, a ja mam swoją pracę.

    Owszem. Ale wystarczy nieco wiedzy jak kompilator generuje kod i
    wszystkie pokazane problemy znikaja. Sa co prawda inne, ktorych tak
    prosto wyeliminowac sie nie da, ale skoro ich nie pokazales, to pewnie
    nie sa dla ciebie tak klopotliwe :)

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.