  • Data: 2009-06-12 10:29:46
    Temat: Re: Problem lekko OT, ale w WinAVR ;-)
    Od: Zbych <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    T.M.F. pisze:

    > Promocja do int wynika ze standardu C wiec trudno tu robić zarzut
    > kompilatorowi. Żeby to ominąć wystarczy explicite typecastowac.

    Wyraźnie napisałem, że nie promocja jest tu największym problemem.
    Zresztą rzutowanie i tak tego nie poprawia.

    > Tu sprawa nie jest tak oczywista. Co prawda rcall są krótsze w sensie
    > długości kodu, ale zajmuja 3 takty zegara.

    Specjalnie napisałem, że optymalizacja była ustawiona na rozmiar, więc
    rcall powinno mieć pierwszeństwo.

    > To zalezy zapewne od zdefiniowanej przez ciebie funkcji tab_size(tab).
    > Kompilator za każdym obiegiem petli musi ja wywołać, żeby wilczyć wynik
    > dla danego argumentu - dlaczego? Bo ja źle zdefiniowałeś.

    Zapomniałem wstawić. Oto kod:

    #define tab_size(__a) (sizeof(__a)/sizeof(__a[0]))

    Jeśli według ciebie jest źle zdefiniowana, to czekam na poprawki.

    > Sprawdziłem to u siebie i nic takiego się nie dzieje. Musiałem
    > zdefiniować dodatkowo dziwna funkcje Babla bo mi kompilator to
    > optymalizował i ją wywalał.

    Ja na potrzeby przykładu w ogóle jej nie zdefiniowałem (nie jest to
    potrzebne, disasemblację zrobiłem po kompilacji, bez linkowania).

    > Jak ci nie pasuje gcc to zaproponuj cos lepszego...

    Chciałeś przykłady, to ci je pokazałem. Nie jest w tym przypadku istotne
    czy inne kompilatory zrobiłyby to lepiej (a myślę, że IAR byłby lepszy).

    > Jak ci nie pasuje gcc to zaproponuj cos lepszego... nie mowiac juz o
    > tym, ze masz kod źródłowy wiec możesz się wykazać dla potomności :)

    Dzięki, już kiedyś próbowałem (na innym porcie gcc). To nie jest robota
    na 1 dzień, a ja mam swoją pracę.