  • Data: 2009-06-13 07:28:30
    Temat: Re: Problem lekko OT, ale w WinAVR ;-)
    Od: Zbych <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Grzegorz Kurczyk pisze:

    > Jednak trzeba do tego pliku .lss regularnie zaglądać, bo można się mocno
    > zdziwić przy uruchamianiu maszynki... ;-) Takie przestawienie rozkazu
    > sei w funkcji może być wyjątkowo upierdliwe, bo niby wszystko jest ok i
    > program może całymi dniami działać dobrze i nagle funkcja jednorazowo
    > oddaje nieprawidłową wartość, aby potem znowu długo wszystko było ok.

    Dlatego napisałem, że do takich rzeczy jak sekcje atomowe są makra
    zdefiniowane w pliku atomic.h, a ty uparcie chcesz rzeźbić ręcznie
    (pomijając przy tym barierę).

    Zrób to tak:

    #include <util/atomic.h>

    ATOMIC_BLOCK(ATOMIC_FORCEON)
    {
    int e = *pEncoderValue;
    }

    Albo bezpieczniej:

    ATOMIC_BLOCK(ATOMIC_RESTORESTATE)
    {
    int e = *pEncoderValue;
    }

    --
    przeciez moje rozumowanie bylo bez skazy,
    no sam bym wskoczyl do tego wulkanu,