eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Prędkość po śladach hamowania
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 79

  • 61. Data: 2013-10-03 15:35:51
    Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiwo" napisał w wiadomości
    >Szkoda, że nie przeczytałś trzech zdań wcześniej:
    >"Przyczyna tego zjawiska ma po części źródło w psychologii kierowcy.
    >Badania zachowania kierowców podczas hamowania wykazały, że różnią
    >się oni sposobem reagowania. Większość "przeciętnych kierowców" nie
    >hamuje wystarczająco mocno w sytuacjach awaryjnych, zaś tych
    >hamujących prawidłowo jest znaczna mniejszość."
    >Jak widać, mowa jest również o sposobie reakcji. Oczywiste jest, że
    >czas reakcji ma znaczenie. Wiele badań pokazało, że ludzie nie hamują
    >na maksa od razu i to jest fakt niezaprzeczalny. Częściowo jest to
    >tłumaczone działaniem ABS, ale nie tylko. Wiele badań udowodniło, że
    >w początkowej fazie hamowania awaryjnego, mózg kierowcy jeszcze nie
    >jest pewien, czy hamować na maksa, czy szukać innego rozwiązania. U
    >jednego to będą ułamki sekund u innego nawet sekundy, wpływ na to ma
    >między innymi doświadczenie kierowcy.

    Hm, podejrzewam ze jak sytuacja bedzie w miare wyrazna - typu wybiega
    ci pieszy przed maske, albo ciezarowka zajezdza droge, to i hamowanie
    bedzie mocne.
    Az za mocne i blokujace kola, ale tu sie wlasnie ABS sprawdza.

    Natomiast w sytuacji niewyraznej ... przyznaje, zdarzyly mi sie takie,
    ale skad system ma wtedy wiedziec ze ja chce naprawde mocno zahamowac
    :-)

    >> A nie taki, że se będziesz leciutko pociskał na początku aż
    >> stwierdzisz, że chyba trzeba mocniej. No chyba, że jesteś blądynką
    >> to może.
    >Tak, tak. Kolejny mistrz kierownicy.

    No wiesz, my tu zazwyczaj mamy troche km przejechanych, tysiace
    hamowan zaliczonych, i tylko z rzadka rozbite pojazdy :-)

    J.


  • 62. Data: 2013-10-03 18:58:59
    Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    >
    >> Jak masz BAS to każde gwałtowne wdepnięcie uruchomi hamowanie z taką
    >> skutecznością, że ci za Tobą sr...ą w gacie.
    >>
    >> I znowu nie ogarnąłeś tego co przeczytałeś.
    >
    > To się raczej tyczy Ciebie... Sugeruję, żebyś przeczytał post Maćka,
    > którego dotyczyła moja odpowiedź.

    Te wywody mnie wzruszają. Z artykułu na temat hamowania z ABS wyciągacie
    wnioski o hamowaniu bez niego. A na dowód przytaczacie historię mamy, taty i
    psa.


  • 63. Data: 2013-10-03 21:00:36
    Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Hm, podejrzewam ze jak sytuacja bedzie w miare wyrazna - typu wybiega
    > ci pieszy przed maske, albo ciezarowka zajezdza droge, to i hamowanie
    > bedzie mocne.
    > Az za mocne i blokujace kola, ale tu sie wlasnie ABS sprawdza.

    ABS to sie sprawdza przede wszystkim w warunkach obniżonej przyczepności.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."
    Frank Herbert


  • 64. Data: 2013-10-03 22:05:48
    Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    >
    >> Hm, podejrzewam ze jak sytuacja bedzie w miare wyrazna - typu wybiega
    >> ci pieszy przed maske, albo ciezarowka zajezdza droge, to i hamowanie
    >> bedzie mocne.
    >> Az za mocne i blokujace kola, ale tu sie wlasnie ABS sprawdza.
    >
    > ABS to sie sprawdza przede wszystkim w warunkach obniżonej przyczepności.

    Tak, wtedy nawet nie wiesz czy działa :-)


  • 65. Data: 2013-10-04 07:20:28
    Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>


    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:524d72b8$0$2185$65785112@news.neostrada.pl...

    > Natomiast w sytuacji niewyraznej ... przyznaje, zdarzyly mi sie takie, ale
    > skad system ma wtedy wiedziec ze ja chce naprawde mocno zahamowac :-)

    Nie martw się, z każdą nową wersją będzie coraz lepiej. Wkrótce będziesz się
    musiał martwić tylko wskazaniem celu... ;-)

    >>> A nie taki, że se będziesz leciutko pociskał na początku aż stwierdzisz,
    >>> że chyba trzeba mocniej. No chyba, że jesteś blądynką to może.
    >>Tak, tak. Kolejny mistrz kierownicy.
    >
    > No wiesz, my tu zazwyczaj mamy troche km przejechanych, tysiace hamowan
    > zaliczonych, i tylko z rzadka rozbite pojazdy :-)

    Tia... I dlatego co drugi post jest o walce z ubezpieczycielem... ;-)

    Wiwo


  • 66. Data: 2013-10-04 07:24:40
    Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>


    Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid> napisał w wiadomości
    news:l2k8fe$a1v$1@mx1.internetia.pl...

    >>
    >> To się raczej tyczy Ciebie... Sugeruję, żebyś przeczytał post Maćka,
    >> którego dotyczyła moja odpowiedź.
    >
    > Te wywody mnie wzruszają. Z artykułu na temat hamowania z ABS wyciągacie
    > wnioski o hamowaniu bez niego.

    To Ty tak robisz. Prosiłem, żebyś sprawdził co napisał Maciek, bo tego
    dotyczyła moja odpowiedź.
    Zacytuję: "To sie kloci z empiria. W sytuacjach wymagajacych gwaltownego
    hamowania wiekszoc ludzi depcze z calej sily po hamplach."
    Czas i sposób reakcji nie zależą od tego czy masz ABS, czy nie.
    Ty się skupiłeś wybiórczo na ABS, a w artykule było też o sposobie reakcji,
    co skrzętnie pomijasz.
    Wg badań ludzie nie hamują od razu z maksymalną siłą. To dotyczy nie tylko
    aut z ABS. Wielu kierowców boi się zablokowania kół i tego unika, bo
    nasłuchali się jakie to niebezpieczne. Po to stosuje się BAS, tego uczą w
    szkołach jazdy. To nie są moje wymysły, tylko twarde fakty.

    Ilu "przeciętnych" kierowców, dla samego siebie w bezpiecznym miejscu
    próbowało gwałtownie hamować i poznać reakcję samochodu? Popytaj wśród
    znajomych. Większość z nich nigdy tego nie robiła, tak samo jak nie
    próbowała się ślizgać, czy robić innych niebezpiecznych manewrów.
    Oczywiście, w ich mniemaniu zaliczyli już podbramkowe sytuacje na drodze i
    "są doświadczeni", tylko że w większosci to bzdura.
    Co gorsze, ci co już zaliczyli poślizg przy hamowaniu bez ABS, przy
    następnym będą się starali tego uniknąć i ich reakcja nie będzie optymalna.

    Nie bez powodu pojawiają się pomysły, żeby w ramach szkoleń kierowców zmusić
    ich do ćwiczeń awaryjnego hamowania, poślizgów, itp. manewrów. Świeży
    kierowcy są do tego nieprzygotowani i przez większość swojej kariery nie
    będą, bo mało który z nich będzie chciał się szkolić.


    Wiwo


  • 67. Data: 2013-10-04 21:33:21
    Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    >>>
    >>> To się raczej tyczy Ciebie... Sugeruję, żebyś przeczytał post Maćka,
    >>> którego dotyczyła moja odpowiedź.
    >>
    >> Te wywody mnie wzruszają. Z artykułu na temat hamowania z ABS wyciągacie
    >> wnioski o hamowaniu bez niego.
    >
    > To Ty tak robisz. Prosiłem, żebyś sprawdził co napisał Maciek, bo tego
    > dotyczyła moja odpowiedź.
    > Zacytuję: "To sie kloci z empiria. W sytuacjach wymagajacych gwaltownego
    > hamowania wiekszoc ludzi depcze z calej sily po hamplach."
    > Czas i sposób reakcji nie zależą od tego czy masz ABS, czy nie.
    > Ty się skupiłeś wybiórczo na ABS, a w artykule było też o sposobie
    > reakcji, co skrzętnie pomijasz.
    > Wg badań ludzie nie hamują od razu z maksymalną siłą. To dotyczy nie tylko
    > aut z ABS. Wielu kierowców boi się zablokowania kół i tego unika, bo
    > nasłuchali się jakie to niebezpieczne. Po to stosuje się BAS, tego uczą w
    > szkołach jazdy. To nie są moje wymysły, tylko twarde fakty.

    Człowieku. Gwałtowna sytuacja drogowa zawsze prowadzi do zablokowania kół bo
    wynika z odruchu. Nie ma absolutnie żadnej możliwości, by kierowca nacisnął
    za słabo. Najpodlejszymi hamulcami zablokujesz koła i jak nie masz ABS to
    suniesz tak do zatrzymania. Natomiast do skutecznego działania ABS potrzeba
    większej siły niż do zablokowania kół. Więc jak Ci się ABS załączy to
    potrzebujesz BAS by Ci trzymał z taką dużą siłą. O tym jest w tym artykule.


  • 68. Data: 2013-10-05 00:00:41
    Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@k...invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Człowieku. Gwałtowna sytuacja drogowa zawsze prowadzi do zablokowania
    > kół bo wynika z odruchu. Nie ma absolutnie żadnej możliwości, by
    > kierowca nacisnął za słabo.

    hihihihi
    tyle badań potwierdzających, ze ludzie naciskają za słabo, przez co własnie
    nie blokują od razu kół ale jak widać, ludzie wiedzą lepiej.

    Aha, przy hamowaniu na suchym ABS nie ma az takiego znaczenia jeżeli chodzi
    o długośc drogi hamowania.
    Ba, mozna powiedzieć, ze wrecz delikatnie ją wydłuża.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć
    między nimi. I cóż ty na to fizyko???


  • 69. Data: 2013-10-05 19:38:04
    Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    >
    >> Człowieku. Gwałtowna sytuacja drogowa zawsze prowadzi do zablokowania
    >> kół bo wynika z odruchu. Nie ma absolutnie żadnej możliwości, by
    >> kierowca nacisnął za słabo.
    >
    > hihihihi
    > tyle badań potwierdzających, ze ludzie naciskają za słabo, przez co
    > własnie
    > nie blokują od razu kół ale jak widać, ludzie wiedzą lepiej.

    Umiesz podać choć jeden link do takich badań ?

    >
    > Aha, przy hamowaniu na suchym ABS nie ma az takiego znaczenia jeżeli
    > chodzi
    > o długośc drogi hamowania.
    > Ba, mozna powiedzieć, ze wrecz delikatnie ją wydłuża.

    A propos czego to piszesz ?


  • 70. Data: 2013-10-05 21:00:36
    Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@k...invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    >>> Człowieku. Gwałtowna sytuacja drogowa zawsze prowadzi do zablokowania
    >>> kół bo wynika z odruchu. Nie ma absolutnie żadnej możliwości, by
    >>> kierowca nacisnął za słabo.
    >>
    >> hihihihi
    >> tyle badań potwierdzających, ze ludzie naciskają za słabo, przez co
    >> własnie
    >> nie blokują od razu kół ale jak widać, ludzie wiedzą lepiej.
    >
    > Umiesz podać choć jeden link do takich badań ?
    >
    Zapytaj firmy które takie roziwazania wprowadziły.
    Ja badań nie widziałem, słysząłem tylko o nich w przynajmneij kilku
    programach motoryzacyjnych gdzie były pokazywane równiez przykłady
    doświadczeń.
    Oczywiście możemy założyć ze to spreparowane badania firm, któe chciały
    sprzedać system jako coś super potrzebnego.

    >> Aha, przy hamowaniu na suchym ABS nie ma az takiego znaczenia jeżeli
    >> chodzi
    >> o długośc drogi hamowania.
    >> Ba, mozna powiedzieć, ze wrecz delikatnie ją wydłuża.
    >
    > A propos czego to piszesz ?
    >
    A propos tego, ze zbyt małą siłe hamowania mozna rozpatrywać w bardzo
    podobnych realizach zarówno dla samochodów z abs jak i bez.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.
    Nikt nie zauważy różnicy." H. Jackson Brown, Jr.

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: