  • 21. Data: 2018-10-25 09:31:16
    Temat: Re: Precz z elektrykami
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 24 Oct 2018 22:54:28 +0200, ToMasz napisał(a):

    > A teraz rozumiem. błędy językowo - logiczne. a że facet może mieć racje
    > - kij mu w oko. z polskiego miał 3 na szynach, więc niech spada
    > :(
    Głupiś . Jak facet może mieć rację kiedy nie wiadomo o co mu chodzi? A
    poza tym odniosłem się też do meritum. I prawda - jak miał 3 na szynach
    to niech kozy pasa a nie każe czytać ludziom swoje bzdety.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 22. Data: 2018-10-25 10:44:06
    Od: kk <k...@o...pl>

    > Głupiś . Jak facet może mieć rację kiedy nie wiadomo o co mu chodzi?

    Może mieć rację przypadkiem :-)

    > poza tym odniosłem się też do meritum. I prawda - jak miał 3 na szynach
    > to niech kozy pasa a nie każe czytać ludziom swoje bzdety.

    Do pasania kóz może trzeba szkołę skończyć :-)

    To zwykły artykuł, nie praca naukowa :-)

  • 23. Data: 2018-10-25 10:51:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > LOL. No dobrze, wytłumaczę:
    > 1. Pierwszy cytat jest zdaniem zbudowanym nielogicznie. Po słowach "w
    > zależności" oczekuje się podania kilku a conajmniej dwóch "zależności".

    Chyba nie w języku polskim.

    "W zależności od tego, gdzie zjem, taki rachunek zapłacę".

    > Podano jedną. Ponadto, napisano że "powoduje wysoki ślad węglowy". I
    > owszem, cokolwiek robimy, powodujemy taki ślad. Istotne jest że w

    Ślad jest różny w zależności od miejsca produkcji.

    > przypadku transportu opartego na elektryczności produkowanej bez
    > spalania węgla taki ślad jest duuużo mniejszy. A tego nie napisano.
    > 2. Drugi cytat: Słowa "zrównoważyć emisję konkurencyjnego samochodu" nic
    > nie znaczą, są bełkotem. Co tu konkurencja i jaka ma do rzeczy. Co to
    > jest zrównoważanie emisji.
    > 3. Cytat trzeci. Zauważ dokładność - 74%. Z dokładnością do 1 procenta
    > coś podano, co ma sprawiać na odbiorcy wrażenie że informacja jest
    > wiarygodna.

    Być może pochodzi z jakichś analiz? Ty jesteś na poziomie dziennikarza z
    TVN Biznes, który mając na ekranie 18,6% powiedział "wynosi prawie 20%,
    a dokładnie 19%"

    > Tymczasem jest bez sensu, bo w przeciwieństwie do sugestii
    > że akumulatory będą budowane w fabryce zasilanej paliwem kopalnym będą
    > one budowane w fabryce zasilanej inaczej.

    Skąd wiesz? Mamy uwierzyć, bo tak piszesz?

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2018-10-25 11:00:15
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    > kosztach energii zużytej do jego wytworzenia i w kosztach materiałowych.
    > To że obecnie ceny na te bryki są duże, wynika z zupełnie innych

    Ale odnosisz się do sytuacji idealnej, a tak nie jest.
    Wyobraź sobie zatem też hipotetyczną idealną sytuację - Unia nakazuje
    natychmiastowe wyłączenie wszelkich źródeł energii bazujących na węglu,
    a więc pieców w domach i elektrowni. Można? Można. Tylko jakie będą tego
    skutki?
    Co ciekawe hipokryci z UE idą w kierunku mrzonek, za które płacą przede
    wszystkim najbiedniejsi. Największe złoża metali ziem rzadkich są w
    Korei Płn. i Chinach - jakie tam panują warunki pracy? To już nikogo nie
    obchodzi...
    T.

  • 25. Data: 2018-10-25 11:08:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 25 Oct 2018 10:44:06 +0200, kk napisał(a):

    > Może mieć rację przypadkiem :-)

    Jasne :) Tylko że nikt nie wie jaka to racja.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 26. Data: 2018-10-25 11:13:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 25 Oct 2018 10:51:56 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Chyba nie w języku polskim.
    >
    > "W zależności od tego, gdzie zjem, taki rachunek zapłacę".

    Zły przykład, ponieważ wymagana różnorodność dugiej, zależnej części
    zdania jest ukryta w konstrukcji "gdzie... taki". Nie ma tego w
    analizowanym cytacie.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 27. Data: 2018-10-25 11:18:26
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

> [...]

    zdania jest ukryta w konstrukcji "gdzie... taki". Nie ma tego w
    analizowanym cytacie.

    >Skąd wiesz? Mamy uwierzyć, bo tak piszesz?
    Przemawia przez ciebie arogancja. Ponieważ ty nie wiesz, to nikt nie
    może wiedzieć. Poza tym, nikt cię nie namawia do wiary. To bardzo zła
    metoda poznawcza. Postudiuj przedmiot u źródeł nieco lepszych niż onet,
    to się dowiesz że przechodzenie na trakcję elektryczną jest zawsze
    częścią polityki klimatycznej zmierzającej przez zaniechanie spalania
    paliw kopalnych do uniknięcia katastrofy cywilizacyjnej.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 28. Data: 2018-10-25 11:58:59
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 25.10.2018 11:18, Jacek Maciejewski pisze:

    > przechodzenie na trakcję elektryczną jest zawsze
    > częścią polityki klimatycznej zmierzającej przez zaniechanie spalania
    > paliw kopalnych do uniknięcia katastrofy cywilizacyjnej.

    No, prund do trakcji elektrycznej w Polsce bierze
    się z wiatru i ze słońca. I tym sposobem katastrofa
    cywilizacyjna nam niestraszna.

  • 29. Data: 2018-10-25 12:07:20
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > A wystarczy opracowac technologie przerabiania CO2 na wegiel i tlen i bedzie
    butelka niewypitka.

    Po to węgiel i tlen zamieniono w CO2 aby uzyskać energię do napędu
    samochodu.
    Rozbicie CO2 na składowe wymaga włożenia co najmniej tyle samo energii,
    nie ma problemu z technologią.
    Więc może jakaś mini synteza jądrowa pod maską samochodu.
    Ale wtedy po co reakcja spalania?

    Problemem jest uznanie CO2 za wroga natury, skoro jest to podstawowe
    pożywienie roślin.
    Ale jak by wtedy, różni zbawcy ludzkości, wypłukiwali miłe dolarki z
    powietrza?

  • 30. Data: 2018-10-25 12:27:37
    Temat: Re: Precz. UE to nie jest związek hipokrytów.
    Od: "Karol5" <l...@o...pl>

    Użytkownik "T." <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Co ciekawe hipokryci z UE idą w kierunku mrzonek,
    > T.

    UE to nie jest związek hipokrytów,
    to jest dobrowolny związek państw europejskich
    i to przedstawiciele tych państw wspólnie decydują
    co ma obowiazywać, a co nie.
    Nie podoba sie, to wynocha. Nikt nikogo nie trzyma na siłe.