-
11. Data: 2018-10-24 18:21:57
Temat: Re: Precz z elektrykami
Od: kk <k...@o...pl>
W dniu 2018-10-24 o 15:31, Bolko pisze:
> W dniu środa, 24 października 2018 15:23:31 UTC+2 użytkownik kk napisał:
>> Media donoszą
>>
>> http://niusy.pl/@motoryzacja.interia.pl/a42
>
> czeka wkrótce niespodziewany zwrot w kierunku silników wysokoprężnych. Do takich
wniosków doszli eksperci z niemieckiej firmy badawczej
>
> :)
>
> jest ciekaw co na to eksperci amerykańscy
>
Nie wiem czy niejaki Atom1 jest Amerykaninem, ale napisał:
"Pojazdy tylko elektryczne, ale napędzane energią bezprzewodową z
nadajnika z satelity to jest przyszłość i darmowa energia słoneczna."
-
12. Data: 2018-10-24 18:31:14
Temat: Re: Precz z elektrykami
Od: kk <k...@o...pl>
W dniu 2018-10-24 o 17:01, Bok pisze:
> W dniu 2018-10-24 o 15:23, kk pisze:
>> Media donoszą
>>
>> http://niusy.pl/@motoryzacja.interia.pl/a42
>>
>>
> ja bym się raczej martwił o mikroplastik w naszych jelitach który wpędzi
> nas do grobu
Mieliśmy swego czasu aferę z solą
-
13. Data: 2018-10-24 19:08:56
Temat: Re: Precz z elektrykami
Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
> Zastanów się chwilę nad takimi np. sformułowaniami:
> ""W zależności od tego, gdzie wytwarzane są samochody elektryczne,
> energia potrzebna do wyprodukowania ich akumulatorów powoduje wysoki
> ślad węglowy".
ja to rozumiem tak: główną różnicą z punktu widzienia środowiska
naturalnego w produkcji spalinowców i elektryków jest akumulator. więc
autor zauważa że "elektryk" produkowany w europie, ekologicznie, drogo,
zostawia inny "ślad węglowy" niż podobny pojazd produkowany w usa albo w
chinach. nie mam pojęcia o różnicach w produkcji samochodów
elektrycznych, ale mam informacje z pierwszej ręki ( z drugiej,
autentycznie z drugiej) na temat rowerów elektrycznych. otóż europejskie
były droższe, między innymi przez wyśrubowane normy ekologiczne. wiec
unia walnęła na chińskie większe cło.
> "W przypadku Niemiec "przeciętny samochód elektryczny musiałby
> pozostawać w eksploatacji przez co najmniej 10 lat, by zrównoważyć
> emisję konkurencyjnego samochodu z silnikiem spalinowym".
Ja to rozumiem tak: Produkcja dupnej baterii jest tak szkodliwa jak
jazda benzyniakiem przez 10 lat. nie wiem czy to prawda, ale tak
napisali. jak kłamią - napisz.
>
> ""zbudowanie akumulatora samochodowego o masie 500 kilogramów lub
> większego (co w przypadku zyskujących na popularności suvów nie jest
> wcale abstrakcją) w fabryce zasilanej paliwami kopalnymi spowodowałoby
> do 74 proc. więcej emisji dwutlenku węgla niż stworzenie wydajnego
> tradycyjnego pojazdu!"
Tu zgaduje że duży udział w budowie akumulatora to enegria elektryczna.
w produkcji aluminium dokładnie tak jest. więc jeśli ta enegria jest z
paliw kopalnych, to potrzeba jej dużo. bardzo dużo. I znowu - nie wiem
czy to prawda. ale przekaz jest wmiarę jasny.
ToMasz
-
14. Data: 2018-10-24 20:41:19
Temat: Re: Precz z elektrykami
Od: s...@g...com
W dniu środa, 24 października 2018 11:20:38 UTC-5 użytkownik kk napisał:
> W dniu 2018-10-24 o 15:28, Myjk pisze:
> > Wed, 24 Oct 2018 15:23:18 +0200, kk
> >
> >> Media donoszą
> >
> > Ciągle ta sama bajka. Środowisko i nieśmiertelne CO2.
> > Ludzie, skutki (i koszty leczenia!) to pies.
> >
>
> Niejaki universe skomentował artykuł: "Rozwiazanie problemow jest bardzo
> proste. Wystarczy przestac sie spieszyc nie wiadomo po co. Wystarczy
> przestac gnac nie wiadomo za czym. Wystarczy zyc w malych
> spolecznosciach wiejskich, samodzielnie produkujac sobie pozywienie.
> Wtedy do transportu wystarczy nam stary poczciwy kon i wol. Gwarantuje
> wszystkim, ze ludzie beda bardziej szczesliwi bez tej calej tzw
> "cywilizacji"; spedzania godzin wsrod smrodu i halasu, ogladania prania
> mozgu w telewizji i kombinowaniu jak zdobyc cos co podobno musze miec,
> zeby byc szczesliwym. Na pierwszy plan wroci rodzina, humanizm i
> wszystkie inne wartosci z nimi zwiazane. A my swoj czas, ktory teraz
> poswiecamy na nabijanie kieszeni wiecznie nienasyconym demonom, bedziemy
> mogli poswiecic sobie i najblizszym"
Nie wiem czy trolujesz czy chciales cos pozytywnego przekazac.
Prawda jest taka ze to co napisal universe mozna naprawic jednym pociagnieciem.
Likwidujac dodruk pieniadza. To inflacja napedza ludzi do dzialania.
Gdyby nie ona to ludzie by woleli minimalnie wydawac bo kazde przetrzymanie pieniadza
powoduje wzrost jego wartosci.
To znakomicie ograniczylo by konsumpcje. I ludzie zyli by wolniej, spokojniej, mniej
by nature eksploatowali.
Mialo by to duzo innych skutkow ale planete bysmy oszczedzali.
-
15. Data: 2018-10-24 21:01:27
Temat: Re: Precz z elektrykami
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2018-10-24 o 18:31, kk pisze:
> W dniu 2018-10-24 o 17:01, Bok pisze:
>> W dniu 2018-10-24 o 15:23, kk pisze:
>>> Media donoszą
>>>
>>> http://niusy.pl/@motoryzacja.interia.pl/a42
>>>
>>>
>> ja bym się raczej martwił o mikroplastik w naszych jelitach który
>> wpędzi nas do grobu
>
> Mieliśmy swego czasu aferę z solą
Chemiczną czyli uzyskana w reakcji chemiczne, która mogła być
zanieczyszczona, ale nie była, w przeciwieństwie do kopanej która może
mieć pełno zanieczyszczeń ale że jest wykopana to jest ok.
--
Pozdr
Janusz
-
16. Data: 2018-10-24 21:34:59
Temat: Re: Precz z elektrykami
Od: s...@g...com
W dniu środa, 24 października 2018 12:08:58 UTC-5 użytkownik ToMasz napisał:
> > Zastanów się chwilę nad takimi np. sformułowaniami:
> > ""W zależności od tego, gdzie wytwarzane są samochody elektryczne,
> > energia potrzebna do wyprodukowania ich akumulatorów powoduje wysoki
> > ślad węglowy".
> ja to rozumiem tak: główną różnicą z punktu widzienia środowiska
> naturalnego w produkcji spalinowców i elektryków jest akumulator. więc
> autor zauważa że "elektryk" produkowany w europie, ekologicznie, drogo,
> zostawia inny "ślad węglowy" niż podobny pojazd produkowany w usa albo w
> chinach. nie mam pojęcia o różnicach w produkcji samochodów
> elektrycznych,
Energie mozna miec z atomu ktory nie produkuje co2 albo z elektrowni spalinowej ktora
produkuje.
Ale ile tej energii i jakiej trzeba na produkcje baterii litowej (kopalnia i huta
moga nie moc byc napedzane eletrycznie) to juz inna sprawa.
No i co ciekawe samochody elektryczne wcale nie sa trwalsze od spalinowych.
Karoseria, podwozie, ogumienie, tapicerka jest taka sama (albo podobna).
Roznica jest tylko w samym silniku, skrzyni i paru innych pierdolach (ogrzewanie,
klimatyzacja itp.)
Wiec nie robi sie duzego bledu porownujac produkcje akumulatora i energii
elektrycznej w sieci, jej przesylu, strat na ladowaniu do produkcji czesci silnika
plus spalone paliwo na jazde.
Tyle ze nalezy to sensownie policzyc bo jeden popatrzy i policzy kWh z gniazdka i
przyrowna do kalorycznosci paliwa i wyjda mu farmazony.
-
17. Data: 2018-10-24 22:11:58
Temat: Re: Precz z elektrykami
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Wed, 24 Oct 2018 19:08:56 +0200, ToMasz napisał(a):
> ale przekaz jest wmiarę jasny.
LOL. No dobrze, wytłumaczę:
1. Pierwszy cytat jest zdaniem zbudowanym nielogicznie. Po słowach "w
zależności" oczekuje się podania kilku a conajmniej dwóch "zależności".
Podano jedną. Ponadto, napisano że "powoduje wysoki ślad węglowy". I
owszem, cokolwiek robimy, powodujemy taki ślad. Istotne jest że w
przypadku transportu opartego na elektryczności produkowanej bez
spalania węgla taki ślad jest duuużo mniejszy. A tego nie napisano.
2. Drugi cytat: Słowa "zrównoważyć emisję konkurencyjnego samochodu" nic
nie znaczą, są bełkotem. Co tu konkurencja i jaka ma do rzeczy. Co to
jest zrównoważanie emisji.
3. Cytat trzeci. Zauważ dokładność - 74%. Z dokładnością do 1 procenta
coś podano, co ma sprawiać na odbiorcy wrażenie że informacja jest
wiarygodna. Tymczasem jest bez sensu, bo w przeciwieństwie do sugestii
że akumulatory będą budowane w fabryce zasilanej paliwem kopalnym będą
one budowane w fabryce zasilanej inaczej. Niezależnie od tego, pojazd
elektryczny (np. typowa osobówka dla miejskiej rodziny) jest tańsza w
kosztach energii zużytej do jego wytworzenia i w kosztach materiałowych.
To że obecnie ceny na te bryki są duże, wynika z zupełnie innych
uwarunkowań.
--
Jacek
I hate haters.
-
18. Data: 2018-10-24 22:54:28
Temat: Re: Precz z elektrykami
Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
W dniu 24.10.2018 o 22:11, Jacek Maciejewski pisze:
> Dnia Wed, 24 Oct 2018 19:08:56 +0200, ToMasz napisał(a):
>
>> ale przekaz jest wmiarę jasny.
>
> LOL. No dobrze, wytłumaczę:
> 1. Pierwszy cytat jest zdaniem zbudowanym nielogicznie. Po słowach "w
A teraz rozumiem. błędy językowo - logiczne. a że facet może mieć racje
- kij mu w oko. z polskiego miał 3 na szynach, więc niech spada
:(
ToMasz
-
19. Data: 2018-10-24 22:55:43
Temat: Re: Precz z elektrykami
Od: s...@g...com
W dniu środa, 24 października 2018 15:12:00 UTC-5 użytkownik Jacek Maciejewski
napisał:
> Dnia Wed, 24 Oct 2018 19:08:56 +0200, ToMasz napisał(a):
>
> > ale przekaz jest wmiarę jasny.
>
> LOL. No dobrze, wytłumaczę:
> 1. Pierwszy cytat jest zdaniem zbudowanym nielogicznie. Po słowach "w
> zależności" oczekuje się podania kilku a conajmniej dwóch "zależności".
> Podano jedną. Ponadto, napisano że "powoduje wysoki ślad węglowy". I
> owszem, cokolwiek robimy, powodujemy taki ślad. Istotne jest że w
> przypadku transportu opartego na elektryczności produkowanej bez
> spalania węgla taki ślad jest duuużo mniejszy. A tego nie napisano.
Czepiasz sie. Dla mnie zrozumiale jest ze zaleznosc tyczy sie tego czy wyprodukowano
te akumulatory we francji (duzo energii nuklearnej) czy w Polsce (energia z wegla i
nikla mozliwosc skorzystania z energii francuskiej)
> 2. Drugi cytat: Słowa "zrównoważyć emisję konkurencyjnego samochodu" nic
> nie znaczą, są bełkotem. Co tu konkurencja i jaka ma do rzeczy. Co to
> jest zrównoważanie emisji.
Ja zrozumialem ze konkurancyjny to spalinowy. Czepiasz sie.
> 3. Cytat trzeci. Zauważ dokładność - 74%. Z dokładnością do 1 procenta
> coś podano, co ma sprawiać na odbiorcy wrażenie że informacja jest
> wiarygodna. Tymczasem jest bez sensu, bo w przeciwieństwie do sugestii
> że akumulatory będą budowane w fabryce zasilanej paliwem kopalnym będą
> one budowane w fabryce zasilanej inaczej. Niezależnie od tego, pojazd
> elektryczny (np. typowa osobówka dla miejskiej rodziny) jest tańsza w
> kosztach energii zużytej do jego wytworzenia i w kosztach materiałowych.
> To że obecnie ceny na te bryki są duże, wynika z zupełnie innych
> uwarunkowań.
>
Czepiasz sie. Podano "do 74%" Jakby napisali "do 70%" to bys zalozyl ze podali z
dokladnoscia 10 procentowa czy jedno procentowa?
Czepiasz sie.
Ale zgodze sie ze te porownania sa oderwane od realiow. Ale czepiasz sie.
-
20. Data: 2018-10-25 04:15:17
Temat: Re: Precz z elektrykami
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
A wystarczy opracowac technologie przerabiania CO2 na wegiel i tlen i bedzie butelka
niewypitka. Oczywiscie w formie skrzynki umieszczonej w samochodzie. Juz widze w
kwietniowym onanecie ze wielki wynalazek polskich naukowcow wyszedl z opracowan
teoretycznych i przy pomocy funduszy z ue zaczynaja sie badania nad zamiana CO2 w
wegiel i tlen. I ze osiagnieto sukces bo przy uzyciu specjalnego katalizatora udalo
sie zrobic wode sodowa. Tak przy okazji. Jak sie pije wode sodowa to co sie dzieje z
CO2? Wypierdza sie go? Bo jak przyswaja to moze wpuszczenie do wodociagow wody
sodowej rozwiazalo by problem ocieplenia. Jak by kto pytal pierwszy na to wpadlem.