  • 1. Data: 2014-05-28 16:38:34
    Temat: Praworęczni i mysz w lewej ręce
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Dzień dobry,

    Czasami spotykam porady by dla ulżenia głównej ręce (w moim przypadku
    prawej) na pewien czas sterować myszą za pomocą lewej ręki. Jest to
    ponoć korzystniejszy układ dla praworęcznych. Mam jednak wątpliwości bo
    wtedy prawą ręką muszę naciskać dość często używane klawisze takie jak:

    -ESCAPE
    -Ctrl+C
    -CTrl-V
    -Ctrl-S

    Te klawisze znajdują się po lewej stronie klawiatury, a to oznacza
    działanie "na krzyż". Czy moje wątpliwości są słuszne? Dla mnie
    naciśnięcie Ctrl-C prawą ręką jest bardzo niewygodne i wymusza silne
    przekręcenie nadgarstka.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2014-05-28 19:11:20
    Temat: Re: Praworęczni i mysz w lewej ręce
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Wed, 28 May 2014 16:38:34 +0200, Piotr Rezmer napisał(a):

> [...]
    > działanie "na krzyż". Czy moje wątpliwości są słuszne? Dla mnie
    > naciśnięcie Ctrl-C prawą ręką jest bardzo niewygodne i wymusza silne

    Wiesz co? Ty idz do lekarza, bo z tymi nagarstkami masz cos nie teges ;-)
    A poza tym moze zacznij mniej myszy uzywac, w koncu jestes programista a nie
    grafikiem, wiec moglbys sie bez mysze obejsc prawie zupelnie :-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 3. Data: 2014-05-28 19:20:38
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    R.e.m.e.K pisze:

    > Wiesz co? Ty idz do lekarza, bo z tymi nagarstkami masz cos nie teges ;-)

    To ja wiem :) 3 lata temu połamałem oba nadgarstki i nie odzyskam już
    pełnej sprawności w prawej.

    > A poza tym moze zacznij mniej myszy uzywac, w koncu jestes programista a nie
    > grafikiem, wiec moglbys sie bez mysze obejsc prawie zupelnie :-)

    Muszę to sobie przemyśleć. Rozumiem, że sugerujesz korzystanie z
    narzędzi myszoodpornych typu vi? :)

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2014-05-28 19:58:47
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-05-28 16:38, Piotr Rezmer pisze:
> [...]
    > działanie "na krzyż". Czy moje wątpliwości są słuszne? Dla mnie
    > naciśnięcie Ctrl-C prawą ręką jest bardzo niewygodne i wymusza silne

    A to wielki problem przełożyć myszkę na lewą stronę biurka?

  • 5. Data: 2014-05-28 21:20:40
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Rezmer" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Te klawisze znajdują się po lewej stronie klawiatury, a to oznacza
    > działanie "na krzyż". Czy moje wątpliwości są słuszne?

    Usiądź "tyłem" do klawiatury i myszy - nic nie będzie na krzyż :)

    --
    marfi

  • 6. Data: 2014-05-28 21:44:10
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    BQB pisze:

    > A to wielki problem przełożyć myszkę na lewą stronę biurka?

    Chyba nie wyraziłem dobrze tego co mam na myśli. Oczywiście że
    przestawiłem mysz na lewą stronę. Najlepiej sam zrób eksperyment i
    spróbuj popracować w układzie lewa ręka mysz po lewej stronie
    klawiatury, prawa ręka na klawiaturze.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2014-05-28 22:27:00
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 5/28/2014 10:38 AM, Piotr Rezmer wrote:
> [...]
    > działanie "na krzyż". Czy moje wątpliwości są słuszne? Dla mnie
    > naciśnięcie Ctrl-C prawą ręką jest bardzo niewygodne i wymusza silne

    ale czy to jest jakiś problem żeby zdjąć dłoń z myszy na chwilę, żeby
    naciskać te kombinacje klawiszy. przecież to samo robisz używając
    prawo-ręcznej, kiedy wpisujesz polskie znaczki.
    jak cie to tak bardzo drażni, to możesz kupić jakąś mysz programowalną i
    podłączyć te kombinacje pod jej klawisze.
    tyle, ze problemy z nadgarstkiem, te których przyczyną jest mysz,
    powstają przez ciągle i wielokrotne powtarzanie tego samego ruchu, wiec
    zdjęcie od czasu do czasu reki z myszy, byłoby nawet wskazane. <rs>

  • 8. Data: 2014-05-28 22:33:55
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

> [...]
    > działanie "na krzyż". Czy moje wątpliwości są słuszne? Dla mnie
    > naciśnięcie Ctrl-C prawą ręką jest bardzo niewygodne i wymusza silne

    A co za problem przedefiniować klawiaturę? Ściągnij np. AutoHotkey i
    zmieniaj ile wlezie. Można też jeszcze dokupić małą numeryczną
    klawiaturkę i ją też dodatkowo przedefiniować.

    --
    Grzexs

  • 9. Data: 2014-05-28 23:19:41
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-05-28 21:44, Piotr Rezmer pisze:

> [...]
    > przestawiłem mysz na lewą stronę. Najlepiej sam zrób eksperyment i
    > spróbuj popracować w układzie lewa ręka mysz po lewej stronie

    Już tak kiedyś robiłem i co jakiś czas robię - żaden problem w moim wypadku.

  • 10. Data: 2014-05-29 00:38:48
    Od: marrgol <m...@g...com>

    On 2014-05-28 16:38, Piotr Rezmer wrote:
> [...]
    > działanie "na krzyż". Czy moje wątpliwości są słuszne? Dla mnie
    > naciśnięcie Ctrl-C prawą ręką jest bardzo niewygodne i wymusza silne

    Esc i Ctrl-S to chyba nie problem, a Ctrl-C, Ctrl-V i Ctrl-X zwykle
    mają swoje - IMO dużo zresztą wygodniejsze - odpowiedniki po prawej
    stronie: Ctrl-Ins, Shift-Ins i Shift-Del.

    --
    mrg