  • 11. Data: 2014-05-29 06:46:27
    Temat: Re: Praworęczni i mysz w lewej ręce
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    marrgol pisze:

    > Esc i Ctrl-S to chyba nie problem, a Ctrl-C, Ctrl-V i Ctrl-X zwykle
    > mają swoje - IMO dużo zresztą wygodniejsze - odpowiedniki po prawej
    > stronie: Ctrl-Ins, Shift-Ins i Shift-Del.

    O tym nie pomyślałem. Dzięki, przećwiczę temat. Dobra podpowiedź.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 12. Data: 2014-05-29 10:32:44
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-05-29 06:46, Piotr Rezmer pisze:

    > O tym nie pomyślałem. Dzięki, przećwiczę temat. Dobra podpowiedź.

    Wbrew pozorom są programy, gdzie kombinacje z insertem potrafią nie
    działać. Już nieraz się z tym spotkałem. Wystarczy, że programista
    zamiast podpiąć działanie pod zdarzenie kopiowania podpina to pod
    zdarzenie wciśnięcia konkretnie ctrl + C i nic nie poradzisz.

    Piotr: może kup sobie dobrą podkładkę pod mysz z poduszką na nadgarstek,
    żeby mniej go męczyć. I z pewnością przyda się częściej zdejmować rękę z
    myszy na klawiaturę, a nie szukać sposobu, żeby jak najrzadziej to
    robić, to również dobrze wpłynie na nadgarstki. Ćwiczenia zawsze się
    przydają ;). Moja żona nabawiła się problemów z kolanem od ciągłego
    siedzenia po turecku przed komputerem. W końcu przestała tak siedzieć i
    kolano wyzdrowiało ;). To taka analogia.

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 13. Data: 2014-05-30 09:56:18
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Piotr Rezmer wrote:

    > To ja wiem :) 3 lata temu połamałem oba nadgarstki i nie odzyskam już
    > pełnej sprawności w prawej.

    > Muszę to sobie przemyśleć. Rozumiem, że sugerujesz korzystanie z
    > narzędzi myszoodpornych typu vi? :)

    W zwykłym Windowsie można się bardzo dobrze obsłużyć prawie bez użycia
    myszy. Oczywiście nie dotyczy rysowania w Paincie itp. Zainteresuj
    skrótami klawiaturowymi.

    Inne rozwiązanie to trackpoint, trackpat itp.
    Inne rozwizą