  • Data: 2013-12-22 20:47:19
    Temat: Re: Prad z wiatrakow 2
    Od: Paweł Kasztelan <P...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Gdyby coś takiego mogło istnieć, to
    > sieci energetyczne w obecnej formie traca rację bytu. Skoro mogę w domu
    > przechowac prąd na kilka dni, to wszelkie wyłączenia przestaja mnie
    > obchodzić. W wielu miejscach w ogóle przestaje się opłacać inwestować
    > w sieć i jej utrzymanie -- prąd można dowozić samochodem, jak butle
    > z gazem. Energetycy to są ci, którym najmniej zależy na takim rozwoju
    > techniki.

    I tu się z tobą nie zgodzę. Jeśli możliwe było by przechowywanie
    (technicznie i finansowo) takich ilości prądu to zaraz nastąpił by
    lawinowy rozwój samochodów elektrycznych. A to zwiększyło by
    drastycznie zapotrzebowanie na energię. Te wszystkie kW energii
    zawarte w ropie musiały by dotrzeć w nocy do naszych samochodów.
    A jednak linie energetyczne są chyba odpowiednikiem rurociągów
    z ropą. Więc raczej zwiększono by przepustowość istniejących
    instalacji a nie przewożono prądu. Może jakieś linie na prąd
    stały albo nadprzewodniki.
    A jeśli prace nad super-kondensatorami przyniosą efekty to
    możliwe że powstaną stacje energetyczne gdzie w 15-min podładują
    nasz pojazd.

    http://tiny.pl/qcj22

    http://tiny.pl/qcj2n

    Pozdrawiam. PK.