    From: "szczepan bialek" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.sci.fizyka
    Subject: Re: Prad z wiatrakow
    Date: Tue, 17 Dec 2013 09:53:38 +0100
    <g...@n...chmurka.net>
    <l8nbnk$vjg$2@node2.news.atman.pl>
    <g...@n...chmurka.net>

    Użytkownik "Tomek "Grych" Gryszkiewicz" <g...@n...tg.pl> napisał w
    wiadomości news:grych.pme.1387214818@news.chmurka.net...

    > A co ma RPP do Twojego stwierdzenia, że za przechowywanie oszczędności w
    > Szwajcarii się płaci?

    > Mały Jean-Regis dostał od babci 1000 franków. Postanowił złożyć je do
    > postbanku w Genewie na pewną lokatę oprocentowaną 1.25%. Po roku dostał z
    > banku wyciąg, na którym widniało, że ma już 1012 i pół franka. Po dwóch
    > latach ten sam wyciąg opiewał na 1025 franków i 16 centymów. Po trzech -
    > 1037,97.
    > Rozumiem, że wg Ciebie to jest ciąg malejący?

    Tak bo to jest ponizej inflacji.. Bo nasze lokaty sa oprocentowane 2,5 +
    inflacja. Razem okolo 4%.

    > --
    > Grych
    > PS. Wiem, że NTG ale NMSP. Zbyt jestem ciekaw co Szczepan wymyśli w
    > odpowiedzi. Pewnie NASA wie, że 1000>1012,5 ale nie mogą powiedzieć, bo
    > wojsko utajniło.

    Wojsko utajnilo ze dlug publiczny to nie dlug tylko oszczednosci elit
    pomnazane na koszt nieelit.
    Normalnie to oszczednosci zjada inflacja bez wzgledu na to czy sa w
    ponczosze czy w banku.
    Istnienie oszczednosci swiadczy ze ktos za duzo zarabia. A u nas sie to
    pomnaza.

    Ale trafnie zauwazyles ze nauczanie fizyki i ekonomii jest w tych samych
    rekach.
    S*